Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
Nebyť na trati ľahostajných
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Editovanie nových záznamov Modifikácia zadaní
Kristína Fejková VIII.A
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Štylistika lexikálnych prostriedkov
Meno a priezvisko učiteľa
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
Komunikačná gramotnosť v primárnom vzdelávaní
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Štylistika syntaktických prostriedkov
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Riešenie krízových situácií
Duchovné rozlišovanie
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
VYUČOVACIE METÓDY.
Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Daňové veci mi rieši zamestnávateľ Daňové priznanie si robím sám
Školy menia študentov Študenti menia školy
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Kurz na ochranu človeka a prírody pre 3. ročník
Žijeme aktívne a zdravo
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Konštruktivistický prístup k edukácii
Výstupy a podnety zo sekcie Mládež a svet
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
V dňoch 2. a 3. mája 2019 sa na našej škole konal 2
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
TUKY, SLADKOSTI, SOĽ ZŠ S MŠ HLADOVKA.
ZŠ Park Angelinum Košice
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Škola ako výchovná inštitúcia
Matematické vzdelávanie – zmeny pre budúcnosť Košice,
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
Didaktický projekt Traja králi
Moderná škola rodinného typu
Virtuálna kooperácia pre kultúrne dedičstvo PROJEKT DIZERTAČNEJ PRÁCE
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Základné teórie čítania a písania
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Vyučovanie prírodopisu / biológie na Slovensku
včielkine Dobrodružstvo
Použitie počítačov v geografii (2)
1. Lexikálna sémantika substantív
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Prepis prezentácie:

Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli Doc. PaedDr. Jana Kesselová, CSc.

O čom budeme hovoriť Načo je dobré hlasovanie vo vyučovaní slovenčiny? V čom je spätná väzba získaná pomocou hlasovacieho zariadenia špecifická oproti iným formám spätnej väzby v škole? V akých vyučovacích aktivitách môžeme hlasovanie použiť?

Načo je dobré hlasovanie vo vyučovaní slovenčiny? Interwrite PRS Interwrite Cricket RF Interwrite PRS Virtual Clicker Interwrite PRS RF rýchlo overovať vedomosti študentov formou didaktických testov orientácia na výsledok učenia

Orientácia na proces učenia sa získavanie správy o tom: aká je východisková poznatková štruktúra žiaka, nové informácie sa spájajú s už osvojenými poznatkami ako sa žiak učí ako uvažuje, ako rozumie učiteľovmu výkladu čítanému textu.

Nazrime do žiakovej mysle

diagnostika

Názor Postoj výroky, o ktorých si myslíme, že sú pravdivé kognitívna dimenzia poznatky, ktoré sa viažu k istému objektu emocionálna dimenzia pocity vo vzťahu k objektu konatívna dimenzia sklon k istému spôsobu správania sa

Hlasovanie ako prostriedok aktívneho učenia sa Sprievodca predpovedí Čo viem – čo som sa naučil – čo chcem vedieť Štruktúrované čítanie

Sprievodca predpovedí Cieľ: aktivizovať predchádzajúce poznatky udržiavať pozornosť pri práci s textom, pri vyvodzovaní učiva vytvoriť most medzi doterajšími a novými poznatkami hľadanie dôkazov na potvrdenie predpovedí, resp. oprava chybných predstáv

Čo už viem  Čo nové som sa naučil + Čo chcem vedieť Oživenie poznatkov, ktoré o téme žiaci už majú Učenie je spájanie skôr získaných poznatkov s novými Žiaci samostatne formulujú, čo nové sa naučili Učenie je akt zmeny Žiaci formulujú otázky, na ktoré by chceli získať odpoveď, ale v texte ich nenašli Učenie je proces

Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 3 Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ ukážka z učebnice

Štruktúrované čítanie žiaci si prečítajú časť textu  vyslovia svoju predstavu o jeho pokračovaní najdôležitejší je argument, prečo si to myslia argument je opretý o porozumenie zmyslu prečítaného textu cieľ: z uvedených informácií vybrať tie, ktoré slúžia na podporu vlastného názoru

Spätná väzba? Nič nové...

učenie – akt zmeny v porovnaní so sebou samým s hlasovacím zariadením pracujú všetci žiaci odrazu výsledky diagnostiky sú známe hneď učiteľ je odbremenený od opravy testov alebo vyhodnocovania dotazníkov v grafickej podobe žiaci môžu sami sledovať posun vo svojich názoroch alebo vedomostiach učenie – akt zmeny v porovnaní so sebou samým

Typy hlasovania z formálneho hľadiska výber z dvoch možností výber z viacerých možností výber z Likertovej škály úplne nesúhlasím – nesúhlasím – neviem – súhlasím – úplne súhlasím princíp sémantického diferenciálu dobrý 1 2 3 4 5 6 7 zlý

Typy hlasovania z funkčného hľadiska Hlasovanie ako prostriedok na: prehĺbenie porozumenia textu zisťovanie názorov a postojov testovanie žiackych hypotéz aktívne vyvodzovanie nového učiva diagnostiku vedomostí e-variant pravopisných cvičení

ukážka Krtí rozum

a) Vzal oba hrnce, pretože boli staré a zničené. b) Vzal oba hrnce, pretože chcel urobiť poriadok okolo domu. c) Vzal oba hrnce, aby ich použil ako ochranu pred žihľavou. d) Vzal oba hrnce, aby do nich poukladal naoberané marhule.

a) Krt vyliezol spopod hrncov. b) Krt nemal pod hrncami dosť vzduchu, a preto zahynul. c) Krt bol pod hrncami, spokojne spal a chlapec ho mohol ukázať dedovi. d) Krt si urobil podzemnú chodbičku a ušiel.

a) plný prvý sladký žihľavový b) plný drobný väčší utekať c) marhuľa drobný sladký bosý d) nízky menší celý žihľava starý e) čerstvý drobný sladký bosý väčší

Je pravda, že všetky akostné prídavné mená sa dajú stupňovať? áno nie

Akostné prídavné mená Dá sa prídavné meno stupňovať? Dá sa utvoriť prídavné meno s citovým zafarbením? Dá sa k prídavnému menu utvoriť slovo s opačným významom? nízky nižší, najnižší nizučký, nizulinký vysoký sladký bosý čerstvý celý

Funkcia hlasovacieho zariadenia na aktivizáciu myslenia na udržiavanie pozornosti počas čítania textu na prejavenie názoru schopnosť predvídať text je indikátorom miery porozumenia textu Štruktúrované čítanie Úloha na rozvíjanie flexibility myslenia Obohacovanie aktívnej lexiky o frazémy s adjektívami Aplikačné cvičenie na odlišovanie akostných adjektív Tabuľka sémantických prvkov