Sopka z fyzikálneho hľadiska

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

=MESIAC PRIRODZENÁ DRUŽICA ZEME =
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Lekcia od divých husí.
Vyparovanie a var Gabriel Horos.
Návraty do minulosti Hudba v stredoveku 5. – 14. storočie.
Algorithmic Chemistry in Genetic Programming Informatics and Information Technologies Student Research Conference, 2006 Vojtech Szöcs Vedúci projektu:
Vnútorné geologické procesy
HUBBLOV VESMÍRNY ĎALEKOHĽAD
Michaela Štofaníková 1.D
Krajina, ktorú som navštívila
Chlieb z hľadiska fyziky
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
,,Dobrý sluha, ale zlý pán.“
Ostrovy Talianska Kód ITMS projektu:
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
ZVUK Marián Pitel.
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Sopky Vypracovali: Jakub Cerovsky Matej Ditte Filip Gašparec
Matematika a Sneh.
Meteorológia.
Základná škola Rohožník
Víno z pohľadu etiky a umenia a kultúry
Ochrana súkromia medzi matfyzákmi
MERANIE Krvného TLAKU V ZÁVISLOSTI OD VEKU a námahy
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Občianske združenie Campanula
Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25,
Autor: Patrik Januška Vedúci práce: Ing. Eduard Kuric
FYZIKA & SNEH Zuzana Miklošková, Lucia Šantová, Zuzana Ščehovičová, Jana Tomaníková, II.D.
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Gravitačné pole Zuzana Fraňová III. E.
Víno TVORBA PROJEKTOV Téma: Dejepis - Víno.
SILVERGAS s.r.o. Bardejov
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Analytická chémia.
Cern Laboratórium pre svet.
JA ZLODUCH 1.
Vplyv vína na ľudský organizmus
Odčítanie celých čísel
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Elektrický prúd v kovoch
Čierne Diery.
Terézia Šeligová 2.A GSF v Žiline
Michal Mičuch, II.A GSF v Žiline.
Papier z chemického hľadiska
(Digitálny prezentačný materiál)
Sopky z chemického hľadiska
Názov aktivity: Letíme raketou
Terestriálne PLANÉTY Merkúr a Venuša.
SLNKO.
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Mongolsko Mongolsko Zuzana Kaščáková.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE oblasť podnikania výroba organokremičitých prípravkov
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
IÓNY..
v európskej literatúre
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Ničivé katastrofy.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
OBJEM KVÁDRA A KOCKY.
Použitie počítačov v geografii (2)
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Sopka z fyzikálneho hľadiska Alexandra Okáľová Evka Paľková Gabika Turčanová Lucia Kováčiková II.A „Beda, kto v mori vidí iba vodu, kto nepočuje nemú prírodu, kto v skalách vidí iba skaly! “ Andrej Sládkovič

Teoretická časť práce

Magma tavenina vysokej teploty (650-1200˚C) vzniká v  astenosfére, zriedkavo v spodných častiach litosféry v závislosti od miesta vzniku je jej zloženie iné

Zloženie magmy magmatická tavenina plyny vodné pary Ich vzájomný kvantitatívny pomer je v rôznych typoch magiem variabilný

Láva roztavená hornina vyvrhovaná z krátera sopky počas erupcie pomenúva roztavenú horninu na povrchu Zeme, naopak magma roztavenú horninu pod povrchom teplota lávy sa pohybuje v rozmedzí od 700 °C do 1 200 °C.

Viskozita lávy je stupeň vnútorného trenia kvapaliny jednotkou viskozity je poise – P bolo dokázané, že viskozita lávy je ovplyvnená obsahom SiO2 (ale aj Al2O3 a TiO2) výrazne ovplyvňuje tvar vulkanických telies

Rýchlosť lávy doposiaľ najrýchlejší tok lávy bol nameraný na Havaji, na svahu naklonenom 30˚, kde dosahoval rýchlosť až 900 m/min = 55 km/hod

Teplota lávy pri výstupe z kráteru 1100 – 1200 ˚C z farby taveniny sa dá zistiť jej teplota: viac ako 1200 ˚C = žltá farba 900 až 1100 ˚C = červená farba menej ako 900 ˚C = tmavočervená až čierna

Výskumná časť práce

Čo sme chceli spracovať vypracovali sme anketu, v ktorej sme sa zaoberali sopkou z fyzikálneho hľadiska chceli sme sa dozvedieť, ako sú na tom ľudia s vedomosťami o vulkánoch a o fyzike samotnej

Anketa Vytvorili sme anketu s 15-timi otázkami z teoretickej časti Opýtaných sme si rozdelili do dvoch skupín podľa veku: ľudí do 20 rokov ľudí nad 20 rokov

Hypotéza viac o danej téme budú vedieť mladí ľudia, lebo sa o vulkánoch učia v škole starší ľudia majú viac skúseností a znalostí ako tí mladší na niektoré otázky nebudú vedieť odpovedať účastníci žiadnej skupiny – jednalo sa aj o presné číselné údaje

Opis postupu Vytvorili sme si anketu, ktorú sme spracovali formou dotazníka 2. Polovicu z 30-tich dotazníkov, teda 15 sme položili 1. skupine a 15 skupine č. 2 3. Každú otázku sme vyhodnotili osobitne a vytvorili ku nej graf Na záver sme vyhodnotili našu hypotézu a zhodnotili celkovú úspešnosť 1. a 2. skupiny

Vyhodnotenie Celkový počet odpovedí v ankete bol 450

1. Skupina Počet správnych odpovedí 15-tich opýtaných z celej ankety: 144, čo predstavuje 64 % Počet nesprávnych odpovedí: 81, čo predstavuje 36%

2. Skupina Počet správnych odpovedí 15-tich opýtaných z celej ankety: 121, čo predstavuje 54% Počet nesprávnych odpovedí: 104, čo predstavuje 46%

Spracovanie hypotéz Naša teória sa nám potvrdila, mladí ľudia boli úspešnejší Starší ľudia mali síce menej správnych odpovedí, ako mladší, no zaostávali iba o 10% Naša hypotéza sa nám potvrdila, mnohé odpovede na otázky s číselnými údajmi boli nesprávne

Ukážka dotazníka Aká je približná teplota vnútri Zeme? Správna odpoveď mala byť 4000 – 7000 °C.

Ďakujeme za pozornosť 