Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Advertisements

Mgr. Ján Hlaváč, OBN – 1. ročník
Centrum projektovej podpory
JUDr. Zuzana Adamová, PhD. Mgr. Richard Bednárik
Ekonomické ukazovatele v zdraví a zdravotníctve
Koncepcia práce s mládežou v obci Oravská Polhora
Meno a priezvisko učiteľa
Prezentácia FEMky.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
Učiteľ a čas.
Správa mládeže 2018 Zamestnanosť Miroslav Hajnoš
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Spackaný monopol peňazí - priestor pre alternatívne neelastické meny
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Systém celoživotného vzdelávania na Slovensku
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Ing. Vladimíra Fabriciusová, PhD.
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
Agenda pre nové zručnosti a povolania
Štokholmská deklarácia
Maturita 2013.
Globálne megatrendy a tvorba scenárov v ŽP na Slovensku
Škola vzdelávania, zdravia a pohody, škola kvality.
Školy menia študentov Študenti menia školy
Inštitút zamestnanosti
FP7: Výskum v prospech MSP
Vzdelávanie sestier Prof. Mgr. Katarína Žiaková, PhD.
Výstupy a podnety zo sekcie Mládež a svet
* Politické ideológie II. (smery v politike)
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Staroveké Grécko Život mladých Grékov
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Participácia a štruktúrovaný dialóg
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
Škola ako výchovná inštitúcia
Matematické vzdelávanie – zmeny pre budúcnosť Košice,
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Klub riaditeľov SŠ pri PF UPJŠ
Didaktický projekt Traja králi
Moderná škola rodinného typu
Tvorivosť a podnikavosť
(Vieme) Kam kráča svet vedeckého publikovania?
Základná škola MARIANKA.
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Pracovné stretnutie poradenských zariadení - CPPPaP a CŠPP v zriaďovateľskej pôsobnosti OÚ Odbor školstva Prešov Prešov Kompetencie CPPPaP.
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Vzdelávanie.
doc. RNDr. Katarína Kimáková, CSc. RNDr. Anna Mišianiková, PhD.
Informačné systémy vo verejnej správe
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Poslankyňa EP za ĽS-HZDS Vybrané tabuľky a grafy k téme zdravie
Súkromná stredná odborná škola
Informačné popoludnie SAEC
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní Paulína Koršňáková, PhD. IEA

Obsah Kontext vzdelávania a výchovy Globálne výzvy pre vzdelávací systém Globálne inštitúcie a ich vízia Obraz slovenského školstva v medzinárodných meraniach Zhrnutie

Kontext vzdelávania a výchovy Tretia industriálna revolúcia (komunikačné technológie) Klimatická zmena (ekológia vs. ekonomika a hospodársky blahobyt) Migrácia a konflikty

Globálne výzvy Pre vzdelávací systém Vzdelávacie systémy pochádzajú z 19. storočia, učitelia z 20. a žiaci z 21. storočia... Je vzdelávanie SLUŽBA alebo PRÁVO? Strata „monopolu“ na vedomosti Koniec prestíže učiteľa (nové povinnosti, nízke finančné ohodnotenie) Neudržateľná misia didaktík („prečerpávanie vedomostí z vedy do vzdelávania“) Chýbajúca výchovná zložka (učitelia sú predmetári) Slabé prepojenie výskumu a pedagogickej praxe Nedostatok spolupráce vrámci školy a podpory vzdelávania spoločnosťou Z pohľadu žiaka Rast nárokov, neistota uplatnenie, strata motivácie

Globálne inštitúcie a ich vízia UNESCO OECD 17 SDGs (ciele pre trvalo udržateľný rozvoj)

Obraz slovenského školstva V medzinárodných meraniach IEA TIMSS (matematika a prírodoveda) 1995-2003 8. ročník 2007-2015 4. ročník PIRLS (čítanie s porozumením) 2001-2016 4. ročník ICCS (občianske vzdelávanie) 1999, 2009, 2022? ICILS (digitálna gramotnosť) 2013 OECD PISA 2003-2015 PIAAC http://www.oecd.org/skills/piaac/skills -matter-9789264258051-en.htm TALIS 2008-2013

PISA Mathematics performance (2003-2015, 478 b., chlapci) https://data.oecd.org/slovak-republic.htm Mathematics performance (2003-2015, 478 b., chlapci) Science performance (2006-2015, 460 b., chlapci) Reading performance (2003-2015, 435 b., chlapci)

Výdavky na žiaka podľa OECD OECD (2018), Education spending (indicator). doi: 10.1787/ca274bac-en (Accessed on 18 June 2018)

Štúdie IEA http://www.nucem.sk/sk/medzinarodne_merania http://timssandpirls.bc.edu/pirls2016/international-results/download-center/ http://timssandpirls.bc.edu/timss2015/index.html PIRLS a TIMSS prírodoveda = nad priemerom zúčastnených krajín, v priemere krajín OECD a EÚ TIMSS matematika = v priemere zúčastnených krajín, pod priemerom krajín OECD a EÚ ICCS 2009 = nad priemerom http://www.nucem.sk/documents//27/medzinarodne_merania/iccs/publikacie/ICCS_09_pr ve_zverejnenie.pdf ICILS 2013 = priemer porovnateľný s Nemeckom, nižší ako v ČR alebo Poľsku https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-319-14222-7.pdf

Zhrnutie Vlastný SPOLOČNÝ plán pre slovenské školstvo V. Sutejev, Rozprávky a obrázky

Priestor pre Otázky a poďakovanie...