Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Dobrý pastier Žalm 23 (veršovaná parafráza - MBKB)
Malé dievČatko A zlatý balík.
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Praktická matematika Percentá – daň, DPH.
Percentá Dominik Staňo, 7.C.
Komunikačná gramotnosť v primárnom vzdelávaní
Učiteľ a čas.
JA ;) Ďalej.
Intel procesor Lukáš Beď 4.A
Štatistika a spracovanie údajov
Náhoda a pravdepodobnosť
15. rozprávka z knihy Školienkine dobrodružstvá
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Rovnice a ich riešenia Dušan Vágner 3.B.
Podnadpis Rozloženie nadpisu.
...alebo o tom, pred čím presedíme hodiny a nekazí nám to oči
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Zobrazenie pravidelného ihlana v kótovanom premietaní
Vplyv sociálnych sietí
Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Naša škola ZŠ A.Dubčeka.
Finančná matematika Postupnosti.
Matematika a Fyzika v umení
História matematiky Známi matematici.
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Binárne Relácie Szendreyová Alžbeta.
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Viem, čím budem a prečo Milan Cák 4 . B.
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Vlak „život“ Pred časom som čítal knihu, v ktorej bol život prirovnaný k ceste vlakom. Je to výnimočne zaujímavé čítanie, pod podmienkou že ho správne.
Čo je Eucharistia? Čo je Sviatosť Oltárna? Čo je sväté prijímanie?
Názov aktivity: Letíme raketou
Zmes čudáctva a talentu
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
V dňoch 2. a 3. mája 2019 sa na našej škole konal 2
Projekt podpora kardiovaskulárneho zdravia v prostredí základných škôl mestskej časti Bratislava - Petržalka.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
SLNKO.
Ako môžeme využiť animácie?
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Božia vôľa je našim šťastím.
Didaktický projekt Traja králi
Moderná škola rodinného typu
Filip Adler, Jozef Pantlík III.F 2009/2010
Rovnice a ich riešenia.
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Vzájomná poloha priamok v rovine
Podnadpis Rozloženie nadpisu.
Použitie počítačov v geografii (2)
Štatistika Martin Čuka 2010/ B.
Ako zobrazujeme skutočnosť
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Rekonštrukcia podlahy v 8.A
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede? Výsledky z testovania TIMSS & PIRLS 2011

Na Slovensku sme z čítania, matematiky a prírodovedy testovali tých istých žiakov. Výsledky žiakov sú prevedené na škálu, ktorá je v každom testovom cykle rovnaká a má stredovú hodnotu 500.

Výsledky podľa úrovní výkonu Najvyššia úroveň výkonu – 625 bodov Vysoká úroveň výkonu – 550 bodov Priemerná úroveň výkonu – 475 bodov Nízka úroveň výkonu – 400 bodov čítanie: vyhľadať explicitne uvedený detail v literárnom texte/vyhľadať explicitne uvedenú informáciu zo začiatku informačného textu matematika: základné matematické poznatky - sčítavať a odčítavať prirodzené čísla, rovnobežné a kolmé priamky, bežné geometrické tvary a súradnicová sústava, prečítať a doplniť jednoduché stĺpcové grafy a tabuľky prírodoveda: základné poznatky o živej a neživej prírode, jednoduché fakty o ľudskom zdraví, ekosystémoch, správaní sa a fyzických črtách zvierat, niektoré vlastnosti hmoty a začínajúce porozumenie pôsobeniu síl, interpretácia jednoduchých diagramov

V každom cykle štúdie PIRLS dosiahli dievčatá významne vyššie skóre v čítaní než chlapci. V každom cykle štúdie TIMSS dosiahli chlapci významne vyššie skóre v matematike a prírodovede než dievčatá.

PIRLS: Čítanie ma baví; Rád/rada sa rozprávam s inými ľuďmi o tom, čo čítam; Bol/a by som šťastný/á, ak by mi niekto dal ako darček knihu; Rád/rada by som mal/a na čítanie viac času; Čítam, len keď musím; Myslím si, že čítanie je nuda a dve položky týkajúce sa frekvencie mimoškolského čítania – Čítam si pre potešenie; Čítam si veci, ktoré si sám/sama vyberiem. TIMSS: Baví ma učiť sa matematiku/prírodovedu; Želám si, aby som sa nemusel/a učiť matematiku/prírodovedu; Matematika/prírodoveda je nudná; Na matematike/prírodovede sa dozviem veľa zaujímavých vecí; Mám rád/rada matematiku/prírodovedu.

PIRLS: Zvyčajne sa mi v čítaní darí; Čítanie mi ide ľahko; Čítanie je pre mňa náročnejšie než pre mnohých mojich spolužiakov; Keď je kniha zaujímavá, je mi jedno, ako ťažko sa číta; Mám problém čítať príbehy, v ktorých sú ťažké slová; Naša učiteľka (náš učiteľ) mi hovorí, že som dobrý/á v čítaní; Čítanie je pre mňa ťažšie než akýkoľvek iný predmet. TIMSS: Zvyčajne sa mi v matematike/prírodovede darí; Matematika/prírodoveda je pre mňa náročnejšia než pre mnohých mojich spolužiakov; Nie som dobrý/á v matematike; Matematiku/prírodovedu pochopím rýchlo; Riešenie náročných úloh z matematiky mi ide dobre (iba pre škálu matematika); Naša učiteľka (náš učiteľ) mi hovorí, že som dobrý/á v matematike/prírodovede; Matematika/prírodoveda je pre mňa ťažšia než akýkoľvek iný predmet.