Rudolf Zajac Minister zdravotníctva Peter Pažitný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Čo prináša prax lekára IV MUDr. Ľudmila Lysinová, MPH
Advertisements

Úcta a poslušnosť Boh chcel, aby sme si po ňom ctili svojich rodičov, ktorým vďačíme za svoj život, a ktorí nám odovzdali poznanie Boha. Sme povinní ctiť.
Centrum projektovej podpory
Ekonomické ukazovatele v zdraví a zdravotníctve
Solidárny balík, rozdelenie rizika
Vízia a stratégia rozvoja SR do roku 2030
Praktická matematika Percentá – daň, DPH.
Kategorizácia a hodnotenie liekov
Reforma zdravotníctva na Slovensku
523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Register mimovládnych neziskových organizácií (R MNO)
Zákonník práce 311/2001 Z.z. a jeho novely
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Reforma zdravotníctva na Slovensku
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Koncepcia a kompetencie komôr / lekárnikov, lekárov, sestier/
Nová verejná administratíva II.
Štátny rozpočet Anna Valachová 3.B
Systém celoživotného vzdelávania na Slovensku
Finančné riadenie štrukturálnych fondov (ŠF)
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Ing. Alexandra Vašašová
REZIDENTSKÝ PROGRAM MZ SR pre všeobecných lekárov a pediatrov
Posilňovanie rovnosti LGBTI osôb v Európskej únii
III. RIADNY SNEM ZVLD SR o.z.
Nezdaniteľné časti základu dane
INTEGRITY GROUP © Integrity Group.
FP7: Výskum v prospech MSP
Regionálna lekárska komora Prešov
Kritériá vyhodnocovania investičných projektov
Tvorba a manažment projektov
Vzdelávanie sestier Prof. Mgr. Katarína Žiaková, PhD.
Aktuálne otázky financovania
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Odporúčania na národnej úrovni
Pozor! Zmena v papierovej zmluve PZP.
Využitie informácií pri verejnej kontrole
ORGANIZAČNÝ VÝVIN VO VEREJNOM SEKTORE Robert Golembiewski
* Politické ideológie II. (smery v politike)
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Reforma zdravotníctva na Slovensku
Finančné riadenie projektov a kategorizácia výdavkov
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Právna úprava podnikania
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
WHO-HPH 2011 PRAHA HPH na Slovensku, perspektíva a prekážky rozvoja
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Business Partner Program
Vývoj spotreby liekov v Slovenskej republike
OPTIMALIZÁCIA KAPITÁLOVEJ SKLADBY INVESTÍCIE
Náklady podniku Podstata nákladov 1.2 Klasifikácia nákladov
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Minimálna mzda za každú hodinu odpracovanú zamestnancom 46,60 Sk,
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
Úloha Číny v súčasnom svete
Vykonávacie predpisy ( nariadenia vlády a vyhlášky)
Informačné popoludnie SAEC
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Decentralizácia v zdravotníctve Rokovanie s predstaviteľmi ZMOS Štrbské pleso, 3. apríla 2003 Rudolf Zajac Minister zdravotníctva Peter Pažitný Poradca ministra zdravotníctva

Obsah Strategický kontext reformy Koncept decentralizácia Zámery riešenia siete zdravotníckych zariadení Financovanie prevádzky zariadení Financovanie kapitálových potrieb Riešenie dlhov zdravotníckych zariadení

I. STRATEGICKÝ KONTEXT REFORMY

Fiskálna pozícia zdravotníctva (ako % z HDP) Výdavky Zdroje Schodok

Krytie schodku (ako % z HDP)

… rastúce dlhy (v mld. Sk) medziročná zmena 2002 … 2003 DPH a deregulácia … 1,0 Poskytovatelia: 16,2 … 22,0 Zdravotné poisťovne: 13,2 … 15,4

Výzvy a reakcie reformy Rastúce očakávania občanov Rastúce náklady Limitovaná schopnosť platiť Znižovanie očakávaní občanov Zvyšovanie efektívnosti Mobilizácia zdrojov

Pozícia politických rozhodnutí Koľko zdrojov ? Znižovanie vysokých očakávaní občanov Efektívnosť Aký široký Liečebný poriadok?

Kde je začiatok kruhu ? ÚSTAVA Zákon o zdravotnej starostlivosti Liečebný poriadok Nový poistný zákon ÚSTAVA Zákon o zdravotnom poistení Nový Liečebný poriadok Zákon o Úrad pre dohľad nad ZS Zákon o komorách Zákon o zdravotných povolaniach Zákon o zdravotníckych poskytovateľoch

Harmonogram krokov Sieťové opatrenia Nový systém Systémové opatrenia Stabilizačné opatrenia 2002 2003 2004

II. KONCEPT DECENTRALIZÁCIE

Tri piliere Ministerstvo Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Úrad pre verejné zdravotníctvo

Tri piliere Ministerstvo zdravotníctva Úrad pre zdravotnú starostlivosť Úrad pre verejné zdravotníctvo Zriaďovateľ Zo zákona Vznikne zo zákona Typ organizácie Rozpočtová organizácia Špeciálna organizácia Rozpočtová /príspevková/ organizácia Financovanie Z rozpočtu Z povinného odvodu zdravotných poisťovní Z rozpočtu, ale aj granty, EU fondy a pod. Hlavná činnosť Strategické riadenie rezortu Kontrola a dohľad Verejné zdravotníctvo

Dodávatelia a lekárne (lobby) „Hráči“ – nový stav ÚVZ ÚDZS Dodávatelia a lekárne (lobby) Riziko Nákupca Riziko Elastická sieť Riziko Komory RZP

Nové úlohy samosprávy vlastnícke práva k lôžkovým a iným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti spracovávanie koncepcií pre oblasť zdravotníctva koordinácia činností

III. RIEŠENIE SIETE

Súčasný stav – neexistujú v systéme spätné väzby Nemocnice a LZZ SKK Poisťovňa Pacient PAS ŠAS ADOS SKK

Ciele Zvýšenie alokatívnej a technickej efektívnosti Zvýšenie kvality Zlepšenie efektívnej dostupnosti Posilnenie konkurencie Rovnosť šancí

Sieťové opatrenia NOVÝ zákon o komorách NOVÝ zákon o zdravotníckych poskytovateľoch a zariadeniach NOVÝ zákon o zdravotníckych povolaniach

Cieľ: Manažment pacienta v budúcnosti - interakcia Nemocnice a LZZ Pacient Nákupca PAS ŠAS ADOS

Zvyšovanie technickej efektívnosti Financovanie dlhom Zníženie mzdovej náročnosti Zvýšenie podielu produktivity

III. FINANCOVANIE PREVÁDZKY

Aktívna úloha nákupcu služieb Pri nákupe tovaru Lieková politika Ovplyvňovanie ceny Pri nákupe služieb Poskytovateľ

Princípy tvorby nového cenového výmeru Platba za prípad Vylúčenie extrémnych prípadov Štandardizácia na 80 % využitie kapacít Zbližovanie sadzieb medzi jednotlivými druhmi poskytovateľov Postupné zakomponovanie odpisov Reálne ceny v SKK

REGULÁTOR

IV. FINANCOVANIE KAPITÁLOVÝCH VÝDAVKOV

Kapitálové výdavky V roku 2003 poslednýkrát prideľované centrálne MZ SR by malo naďalej uhradzovať splátky za kapitálové transfery (medicínska technika) aj zariadeniam, ktoré prešli na obce a VÚC CIEĽ: Postupná eliminácia kapitálových výdavkov

Kapitálové výdavky Ako teda budeme zohľadňovať investičné potreby poskytovateľov? Do ceny budeme postupne zahrňovať aj hodnotu amortizácie Technicky, od roku 2004 budeme znižovať položku kapitálové výdavky v štátnom rozpočte a ušetrenú sumu presúvať do položky poistné platené štátom

V. RIEŠENIE DLHOV

Prehľad dlhov delimitovaných zariadení

Štruktúra dlhov delimitovaných zariadení

Zdroje FNM v objeme 3,435 mld. Sk Zdroje na oddlženie Uznesenie vlády č. 1231 z 13.11.2002 Zdroje FNM v objeme 3,435 mld. Sk

... ??? ... Máme šťastie, že diera nie je na našej strane

Vaše pripomienky radi privítame a ďalšie informácie sa dozviete na Ďakujeme za pozornosť Vaše pripomienky radi privítame a ďalšie informácie sa dozviete na www.reformazdravotnictva.sk