Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Advertisements

Centrum projektovej podpory
Ekonomické ukazovatele v zdraví a zdravotníctve
Meno a priezvisko učiteľa
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Vízia a stratégia rozvoja SR do roku 2030
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Reforma zdravotníctva na Slovensku
Správa mládeže 2018 Zamestnanosť Miroslav Hajnoš
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Riešenie krízových situácií
Politika súdržnosti EÚ 2014 – 2020
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Systém celoživotného vzdelávania na Slovensku
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Agenda pre nové zručnosti a povolania
Informačná a propagačná podpora prechodu Slovenskej republiky
Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Inštitút zamestnanosti
REZIDENTSKÝ PROGRAM MZ SR pre všeobecných lekárov a pediatrov
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
FP7: Výskum v prospech MSP
Kritériá vyhodnocovania investičných projektov
DOPYT PO PRAVICOVOM EXTRÉMIZME MEDZI UČITEĽMI NA DRUHOM STUPNI ZÁKLADNÝCH ŠKÔL výsledky prieskumu verejnej mienky marec
Tvorba a manažment projektov
Vzdelávanie sestier Prof. Mgr. Katarína Žiaková, PhD.
Odporúčania na národnej úrovni
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
KATEGORIZÁCIA MSP EURÓPSKEJ ÚNIE.
Daňové raje a schránkové firmy
ŠTRUKTÚRA TURISTICKEJ PONUKY. Bezpečnostné faktory turizmu
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
Kamila Ambrošová Šk. r 2011/ D
ÚVOD Vychádzajúc z reálnej situácie úrovne vzdelania obyvateľstva v oblasti odpadov v spojitosti so životným prostredím vznikla spoločenská potreba systémovej.
Matematické vzdelávanie – zmeny pre budúcnosť Košice,
Iný pohľad na globálne otepľovanie
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Prognóza trhu práce - skúsenosť z Českej republiky
Ing. Viera Petrášová, CSc. Lesnícky výskumný ústav Zvolen
Tvorivosť a podnikavosť
Základná škola MARIANKA.
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Vzdelávanie.
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Oživenie slovenského kapitálového trhu - rozprávka či skutočnosť?
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
OBJEM KVÁDRA A KOCKY.
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Vykonávacie predpisy ( nariadenia vlády a vyhlášky)
Poslankyňa EP za ĽS-HZDS Vybrané tabuľky a grafy k téme zdravie
Súkromná stredná odborná škola
Informačné popoludnie SAEC
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých Improving Learning Environment:Enhancing Access to LLL for All Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých Juraj Vantuch vantuch@fedu.uniba.sk 18.7.2019

Lisabonská stratégia Memorandum CŽV Konzultačný proces Benchmarky Indikátory Príklady dobrej praxe Memorandum CŽV Vzdelávanie-vzdelávanie sa Sústava-prostredie Konzultačný proces Koncepcia Financovanie Vzdelávacie prostredie Benchmarky 18.7.2019

Vývoj indexu ľudského rozvoja (HDI) v piatich stredoeurópskych krajinách od roku 1990 18.7.2019

Index ľudského rozvoja (HDI) Miera gramotnosti dospelých Očakávaná dľžka života HDP na hlavu (PKS) Objem študujúcich 6-22 ročných Sme vzdelaní? 18.7.2019

Témata pro diskusi Uveďte hlavní myšlenky, o kterých budete hovořit. 18.7.2019

Sme vzdelaní? –Prvá odpoveď Sme na špici Európy v ISCED 3 Sme skoro na dne v ISCED 5+ Prakticky chýba ISCED 4 HU 31,2 % PL 12,6 % CZ 9,0 % SK 2,2 % IRL 28,9 % OECD 9,4 % (OECD, EAG 2002) Čo sa týka formálneho vzdelania (stupňa ISCED) reflektujeme „starú“ ekonomiku 18.7.2019

První téma Podrobnosti tématu Doplňující informace a příklady Vztah příběhu k účastníkům 18.7.2019

Percento populácie SR vo vzdelávaní a príprave ( formálnej i neformálnej) (VZPS 2002, %) 18.7.2019

Sme vzdelaní? –Druhá odpoveď Vykazujeme 100% gramotnosť ako jediní Vieme však málo o funkčnej gramotnosti Nemáme výsledky z medzinárodných meraní Sme takmer iste pod úrovňou OECD v čitateľskej gramotnosti (PISA 2000) Nevieme využívať vedomosti a nevraciame sa do „ školy “ 18.7.2019

18.7.2019

Porovnanie niektorých postkomunistických krajín v ukazovateľoch roku 2000 18.7.2019

18.7.2019

Čitateľská gramotnosť 15r-OECD Dominancia ISCED 4+ v r. 2011 Dvojnásobok ISCED 5+ v r. 2011 ISCED 3C Minimum Čitateľská gramotnosť 15r-OECD Implementácia manažmentu kvality na „školách“ Viaczdrojové financovanie vzdelávacie prostredie technologická úroveň OVP Objem investícií (verejných a súkromných) na úrovni priemeru OECD motivácia podnikateľov motivácia obyvateľov 18.7.2019

Viaczdrojové financovanie vzdelávacie prostredie technologická úroveň OVP Objem investícií (verejných a súkromných) na úrovni priemeru OECD motivácia podnikateľov motivácia obyvateľov 18.7.2019

Ochrana vzdelávacieho prostredia Pakt proti stabilite školstva? CAP záhradníkom Ekológia Terorizmus –- Ochrana vzdelávacieho prostredia 18.7.2019

vantuch@fedu.uniba.sk 18.7.2019