Rozvíjaním komunikačných zručností k inklúzii žiakov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Typológia listov Kód ITMS projektu:
Jar 2. ročník.
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
NEINTERAKTÍVNA KOMUNIKÁCIA Mgr. Gabriela Zbojeková, ZŠ TURZOVKA.
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Dobrý pastier Žalm 23 (veršovaná parafráza - MBKB)
Kristína Fejková VIII.A
Malé dievČatko A zlatý balík.
Vitajte mamičky Vitajte nám, vitajte nám mamy, mamky, mamičky. Zasmejte sa, pozdvihnite starostlivé hlavičky.
SPOLOČENSTVO Prečo niektoré živočíchy žijú v skupinách?
Prvé jarné kvety.
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
MPC Nitra, Katka Vajliková SEV SAŽP Dropie
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Jedlé -Nejedlé -Jedovaté
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
Odolné sídliská – Mgr. Silvia Halková (BROZ)
Grécko (dovolenková destinácia)
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Autori: Ľubomír Urík Jakub Makuka
FILMOVÉ ROZPRÁVKOVÉ HÁDANKY
Štylistika syntaktických prostriedkov
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
15. rozprávka z knihy Školienkine dobrodružstvá
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Kto som? Vyslobodíš ma? V.Jančová.
Moje roky prežité na základnej škole!
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
Naša škola ZŠ A.Dubčeka.
Maturita 2013.
Maša Haľamová slovenská poetka
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Stredná odborná škola obchodu a služieb
orangutany A PALMOVÉ OLEJE
ŠPECIÁLNA MATERSÁ ŠKOLA BYTČA
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
9., 10. Snímač realizovaný tlačidlom
Korene viery v zmŕtvychvstanie v Starom zákone
PYRAMÍDA ZDRAVEJ VÝŽIVY
Názov aktivity: Letíme raketou
Keď si sa narodil, plakal si a všetci okolo teba sa usmievali.
Jedného dňa sa učiteľ opýtal svojich žiakov: „Prečo na seba ľudia kričia, keď sú nahnevaní?“ Žiaci sa na chvíľu zamysleli. „Lebo sme rozčúlení – odpovedal.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
TUKY, SLADKOSTI, SOĽ ZŠ S MŠ HLADOVKA.
Biosyntéza a metabolizmus bielkovín (Chémia - 3.ročník)
Didaktický projekt Traja králi
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
VYHĽADÁVANIE LETECKÝCH ZÁJAZDOV
Gavalcová, Králiková, Slemenská, Strečková 2.A, 2010
vypracovala: RNDr. Bertová Oľga
Sopka z fyzikálneho hľadiska
včielkine Dobrodružstvo
Použitie počítačov v geografii (2)
1. Lexikálna sémantika substantív
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Rozvíjaním komunikačných zručností k inklúzii žiakov z marginalizovaných rómskych komunít Meno a priezvisko: Bc. Anna Čačková Kód skupiny: C1VT0249PO2

Čo sme sa naučili

Cieľová skupina: 2. ročník Kognitívne ciele: Zopakovať a precvičiť učivo 2. ročníka z predmetov slovenský jazyk a prírodoveda. Aplikovať vedomosti v ústnom aj písomnom prejave. (Pomenovať základné druhy jarných kvetov. Popísať úlohu včely.) Afektívne ciele: Vnímať krásu rastlín ako dôležitú súčasť prírody. Akceptovať názory iných. Komunikačné ciele: Reprodukovať obsah prečítaného a počutého textu. Vedieť sa správne, spisovne vyjadrovať. Kultivovane prezentovať prácu. Vyhýbať sa používaniu hrubých a vulgárnych výrazov. Psychomotorické ciele: Popísať stavbu tela rastliny. Uvoľňovacia – zábavná aktivita. Tvoriť text po gramatickej, logickej a významovej stránke.

Prečítajme si text Včely na výzvedách Keď včely v úli pocítili teplo, vyleteli do záhrady a oslovili jablonku: „Jablonka milá, či nemáš niečo pre lačné včielky? Dosť sme sa v zime nahladovali!“ Jabloň odpovedala: „Zavčasu ste prileteli, včielky! Moje kvety sú ešte zabalené v púčikoch. Ohláste sa u čerešne!“ Zaleteli včeličky k čerešni. „Čerešnička milá, či nemáš niečo pre lačné včeličky?“ Čerešňa odpovedala: „Ešte ani jeden môj kvietok nevykvitol. Príďte zajtra!“ Zaleteli včely k tulipánu. Mal krásny, veľký kvet, ale nebolo v ňom nič pre včely. „Poďme domov, nič nenájdeme!“ hovorili smutne včeličky. V tom zbadali v tráve učupený kvietok. Bola to fialka. Mala pre včely sladkú šťavu. Najedli sa včely a veselé sa vrátili domov.

1, Rozprávaj obsah prečítaného textu podľa obrázkov: 1, 2, 3, 4, 5, 6,

2, Napíš správnu odpoveď na otázky Kto vyletel do záhrady? ______________________ Prečo kvitla iba fialka? Čo by sa stalo ak by včielky nenašli rozkvitnuté kvety? ___________________________________________________ Čo bolo na tomto príbehu vymyslené? _____________________________________

3, Podčiarkni správnu odpoveď: Do záhrady vyleteli: Z úľov vyletujú: muchy robotnice včely trúdy Motýle matka Jablonka mala: Včielky našli rozkvitnutú: rozkvitnuté kvety jabloň červené jablká čerešňu nebola rozkvitnutá fialku Včielky vyleteli z úľov: v lete na jar v jeseni

R...t.... zbierajú z kvetov p.. a sladký n....r. 4, Doplň text: Včela medonosná žije v ... . R...t.... zbierajú z kvetov p.. a sladký n....r. Peľ je p....v. pre včely. Nektár premieňajú na ..d. Spoločenstvo včiel sa volá r.. . (úli, robotnice, peľ, nektár, potrava, med, roj)

5, Dvojsmerovka s tajničkou Robotnica, trúd, matka, peľ, úľ, med, roj, nektár Tajnička: _____________________________________ T V Č P E Ú Ľ L M R A J D H Y O N K Á Z B I C

6, Vypracuj päťveršovú báseň. 1. riadok – napíš nadpis textu 2. riadok – napíš dve slová (Aká je včela?) 3. riadok – napíš tri slová – (Čo robí včela?) 4. riadok – utvor peknú vetu o včele zo štyroch slov 5. riadok – vymyslí si nový nadpis (jedným slovom) .................... .................................................. ......................................................... ............................................................. ..........................

7, Pomenuj tieto rastliny 4 7, Pomenuj tieto rastliny

8, Napíš do doplňovačky s tajničkou názvy rastlín a dozvieš sa kedy kvitnú. 4 3 2 7 8 1 6 5

9, Spoj názov s časťou rastliny. Stonka Koreň Kvety Listy

10, Pomôž včielkam nájsť cestu do správneho úľa a vyfarbi ho.

Ďakujem za pozornosť.

Literatúra Foltin,M.Horváth,Š.2006.Včely na výzvedách In Čítanka pre 1. ročník základných škôl. Bratislava: OrbisPictusIstropolitana, 2006. ISBN 80- 7158-660-9, s.40 Wiegerová,A.Česlová,G.Kopáčová,J.2013. Čo sme sa naučili In Prírodoveda pre 2. ročník základnej školy. Bratislava: SPN - Mladé letá, s.r.o.,2013. ISBN 978-80- 10-02485-8,s.64