Ing. Branislav Sekera, PhD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Nový portál finančnej správy od
Advertisements

Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
Miroslav Jakubec, Peter Kardoš
Mgr. Ján Hlaváč, OBN – 1. ročník
Centrum projektovej podpory
JUDr. Zuzana Adamová, PhD. Mgr. Richard Bednárik
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Ako ušetriť peniaze a čas pomocou webového sídla a jeho služieb?
523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2008
Register mimovládnych neziskových organizácií (R MNO)
Elektronizácia vo verejnom obstarávaní
Podstata a členenie platobného styku
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Spojená stredná škola Lieskovská cesta 1 Zvolen
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Štátny rozpočet Anna Valachová 3.B
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Podmienky spracúvania osobných údajov samosprávou podľa novej právnej úpravy Konferencia Asociácie prednostov úradov miestnej samosprávy v SR 15. –
ANALÝZA OBSAHOVÉHO ZAMERANIA VÝZIEV NA PREDKLADANIE ŽIADOSTÍ O NFP
Plnenie záväzkov a cieľov Operačného programu Životné prostredie financovaním verejných vodovodov, stokových sietí a čistiarní odpadových vôd Ministerstvo.
Ing. Alexandra Vašašová
Imrich Fuhl Skúsenosti zakladateľa portálu Slovákov v Maďarsku
Daňové veci mi rieši zamestnávateľ Daňové priznanie si robím sám
Národný projekt Elektronické služby MPSVR SR na úseku výkonu správy štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi Ministerstvo práce,
Predstavenie Projektu Rudolf Horváth Združenie DEUS
Právne normy upravujúce podnikateľskú činnosť na Slovensku
Špeciálna ponuka pre členov Slovenskej komory zubných lekárov
FP7: Výskum v prospech MSP
PLANEO ELEKTRO TV REKLAMA
Tvorba a manažment projektov
SKLÁDKY ODPADOV NA ÚZEMÍ OBCE
Národný projekt: Kvalitnejšie verejné politiky prostredníctvom lepšieho poznania občianskej spoločnosti OP EVS: ,- euro Hlavným cieľom projektu.

Verejné obstarávanie 2019, legislatívne zmeny, možnosti a postrehy z praxe APUMS 13. –
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Využitie informácií pri verejnej kontrole
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Finančné riadenie projektov a kategorizácia výdavkov
Právna úprava podnikania
Implementácia a zabezpečenie prevádzky systému ARL – spolupráca knižnice a firmy Dobrý den, vážení a milí, dovolte mi aby som Vam v mene svojom i v mene.
JUDr. Miroslava Benediková
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Regióny a regionálny rozvoj
Použitie počítačov v geografii (2)
Daňové raje a schránkové firmy
Odosielanie výmerov daní cez Zelenú poštu
Aktualizačné vzdelávanie učiteľov cvičných firiem
Podnikanie a podnikateľský plán
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Počítačové siete Simona Diškanová III.D.
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Tvorivosť a podnikavosť
 Miriam Spodniaková Pfefferová
Vývoj spotreby liekov v Slovenskej republike
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Softvérové riešenia pre samosprávu
Automatizované riešenie zberu a nahlasovania dát pre LDS
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Prevencia kriminality
Informačné systémy vo verejnej správe
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
EDUZBER 2019 Zber údajov o počtoch žiakov škôl v školskom roku 2019/2020 prostredníctvom RIS (§ 7 ods. 4 zákona NR SR č. 597/ 2003 Z. z. o financovaní.
Novela zákona č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve
Informačné popoludnie SAEC
Prepis prezentácie:

Ing. Branislav Sekera, PhD. Konferencia APÚMS SR, 15.-16.3.2018 Hotel Permon Efektívna správa pohľadávok mesta & Administrácia inteligentného mesta Ing. Branislav Sekera, PhD.

Kto sme Dlhodobo sa zoberáme tvorbou špeciálnych služieb a riešení v oblasti systémovej integrácie, optimalizácie, v oblasti multikriteriálnych rozhodovacích modelov a algoritmov a riešení na poskytovanie informácií pri spracovávaní veľkých dátových objemov. SIOX-ABREM©Monitoring je unikátnym multiodvetvovým riešením. Riešenie SIOX-ABREM©Monitoring MUNICIPAL využívajú z miest napr. Magistrát mesta Bratislava, Lučenec, Trnava, Komárno, Nové Mesto nad Váhom, Stará Turá, Brezno, Rožňava, Zvolen, Lipany, Sabinov, Levoča, Spišská Nová Ves, Prešov, Stará Ľubovňa, Poprad, Ružomberok, Kysucké Nové Mesto, Handlová atď. Iné odvetvové verzie riešenia SIOX-ABREM©Monitoring vyžívajú napr. Národná banka Slovenska, ALLIANZ-Slovenská poisťovňa, Slovenská pošta, Slovnaft, Lesy SR, CETELEM – BNP Paribas Bank, OTP Banka, Fond na podporu vzdelávania, Štátny fond rozvoja bývania, Východoslovenská vodárenská spoločnosť, BVS, a.s, ZSVS a.s. atď.

Inteligentné mesto Čo je vlastne inteligentné mesto? Koncept „smart city“ v sebe spája nie len efektívnu dopravu, udržateľnú spotrebu energií, čisté životné prostredie, ale najmä inovatívne využitie informačných technológií ako inteligentný pohľad verejnej správy

Efektívna administrácia úradu V Obchodnom vestníku SR (ďalej OV SR): - konkurzy a reštrukturalizácie právnických osôb, - konkurzy a reštrukturalizácie fyzických osôb - podnikateľov, - oddlženia fyzických osôb, - likvidácie, - zrušenie spoločností bez likvidácie, - zníženie základného imania, zmena právnej formy. V Obchodnom registri SR (ďalej OR SR) - Aktualizácia údajov o klientovi mesta: Sledovanie zlúčení/fúzií spoločností do nástupnických spoločností, ktoré nie sú v evidencii mesta za účelom správneho sledovania dlžníka v OV SR a to: - zmena názvu podnikateľského subjektu, - zmena identifikačného čísla organizácie (IČO), - zmena sídla, - oznámenie o splynutí, oznámenie o dobrovoľnom výmaze, oznámenie o výmaze Ex offo.

Efektívna administrácia úradu V Živnostenskom registri SR (ďalej ŽR SR): Dopĺňanie údajov fyzických osôb podnikateľov v evidencii mesta pre prípad, že mesto má v evidencii vedenú fyzickú osobu len ako nepodnikateľa a v OV SR vyjde oznámenie o konkurze fyzickej osoby podnikateľa identifikovaného podľa IČO.

Ako mestá sledujú pohľadávky I. Sledujú všetko manuálne nepotrebujú žiadne softvérové riešenie Čo to znamená? - Denne prezrieť: V OV SR: porovnať 240 fyzických a právnických osôb v kapitolách Konkurzy a reštrukturalizácie, Likvidácie atď. či nie sú dlžníkmi mesta a preštudovať 390 strán oznámení , V OR SR: (napr. či sa dlžníci mesta nezlúčili do inej nástupnickej spoločnosti a pod.) denne porovnať 280 firiem a preštudovať 360 strán V ŽR SR: Manuálne pozrieť ŽR SR či evidovaný dlžníci ako fyzické osoby nepodnikatelia nezačali podnikať ako fyzické osoby podnikatelia. Tento počet si mesto vie určiť podľa počtu dlžníkov fyzických osôb. Dá sa predpokladať, že sú to rádovo stovky, prípadne tisíce osôb

Ako mestá sledujú pohľadávky I. Je to pravda? Je to fyzicky možné prípadne ekonomicky efektívne manuálne sledovať? NIE Ako je to v skutočnosti? Niektoré samosprávy nesledujú vôbec OV SR, Niektoré len sledujú občas a to len najväčších dlžníkov. Aké škody a porušenia zákonov vyplývajúce z takéhoto postupu? - Priame škody vyplývajúce z neprihlásenia pohľadávok, - Porušenie zákona o majetku obcí č. 138/1991 Zb. v tretej časti – Hospodárenie s majetkom obce § 7 ods. 1 písm. c) používať všetky právne prostriedky na ochranu majetku, vrátane včasného uplatňovania svojich práv alebo oprávnených záujmov pred príslušnými orgánmi, - Škody vyplývajúce z nárastu administratívnej náročnosti - Úrad neaktualizuje identifikačné údaje o daňovníkoch v dôsledku toho mesto vystavuje nesprávne výmery, nesprávne doručuje výmery a celkovo komunikácia mestského úradu s daňovníkom je časovo, personálne a v dôsledku toho aj finančne náročná atď.

Ako mestá sledujú pohľadávky II. Sledujú podnikateľské subjekty prostredníctvom tretích osôb a fyzické osoby nesledujú, prípadne len náhodne manuálne. V takomto prípade zvyčajne úrady poskytujú tretej osobe zoznam subjektov označených podľa identifikačného čísla organizácie (IČO), prípadne nahrajú databázu dlžníkov podľa IČO na internetových portáloch, alebo iných webových aplikáciách tretích osôb, ktoré im predmetnú databázu monitorujú. Monitoring prebieha zvyčajne podľa IČO. Aké z toho vyplývajú riziká? Je to efektívne riešenie? NIE 1, Otázkou zostáva aj riziko porušenia zákona č. 563/2009 Z. z o správe daní čl.1 §11 Daňové tajomstvo, 2, Škody: detto ako v prípade I. Fyzické osoby obyvatelia v zmysle zákona o ochrane osobných údajov, smernice GDPR nemôžu poskytnúť druhej strane za účelom monitoringu bez súhlasu dotknutej osoby.

Moduly riešenia

Ďakujem za pozornosť.