TYPY ÚLOH V TESTE Z ANGLICKÉHO JAZYKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Advertisements

Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Kristína Fejková VIII.A
Detská populárna pieseň
Algorithmic Chemistry in Genetic Programming Informatics and Information Technologies Student Research Conference, 2006 Vojtech Szöcs Vedúci projektu:
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
O myšiach a ľuďoch.
Meno a priezvisko učiteľa
Prezentácia FEMky.
Praktická matematika Percentá – daň, DPH.
Štruktúra semestra – Surveillance (dohľad) nad infekčnými ochoreniami
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
Štatistika a spracovanie údajov
My favorite places in Slovakia
Bity a bajty.
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Lineárna rovnica ax + b = 0.
Nebojte sa! Ján Pavol II..
Pravdepodobnosť podmienená.
Duchovné rozlišovanie
Povrch KVÁDRA A KOCKY.
Povrchy a objemy hranatých a rotačných telies
Úvod do jazyka C Algoritmizácia úloh.
Zobrazenie pravidelného ihlana v kótovanom premietaní
What do you do every day? Čo robievaš každý deň?
Maturita 2013.
Technológia, ktorá pomôže zmeniť svet k lepšiemu.
Finančná matematika Postupnosti.
História matematiky Známi matematici.
Metódy používané na vyučovaní
Web of Science V PRAXI Eniko Toth Szasz
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Štruktúra semestra – Surveillance (dohľad) nad infekčnými ochoreniami
Binárne Relácie Szendreyová Alžbeta.
Windows + Windows Live.
9/4/2019 Firemná knižnica 2000 Nadežda Andrejčíková N. Andrejčíková.
Kvadratická funkcia y = ax2 + bx + c.
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
Vlak „život“ Pred časom som čítal knihu, v ktorej bol život prirovnaný k ceste vlakom. Je to výnimočne zaujímavé čítanie, pod podmienkou že ho správne.
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
Analytická geometria lineárnych útvarov
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Opakovanie sekvencia postupnosť príkazov (príkaz je povel, ktorý počítač alebo iné zariadenie pozná a dokáže vykonať) vykonávanú v takom poradí, v akom.
Probing the Binding Site of Abl Tyrosine Kinases Using in Situ Click Chemistry Bc. Matúš Hlaváč.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Bregmanove divergencie Využitie indexovacích štruktúr pre efektívne podobnostné vyhľadávanie Lukáš Holecy Bregmanove divergencie.
Stereometria, rezy telies
Matematika 6. ročník Spracovala: Mgr. Jaroslava LOŠÁKOVÁ
Pr. č. 7 Martin Heidegger.
Rovnice a ich riešenia.
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Lineárne r o v n i c e Mgr. Ján Nandráži spracovala: E. Hlačinová.
vypracovala: RNDr. Bertová Oľga
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Implementácia inovatívnych foriem a metód výučby na ZŠ Bežovce
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Vyjadrovacie prostriedky v štatistike
OBJEM KVÁDRA A KOCKY.
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Použitie počítačov v geografii (2)
1. Lexikálna sémantika substantív
Štatistika Martin Čuka 2010/ B.
Príbeh o anjeloch.
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Region-Banská Bystrica
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Súkromné bilingválne gymnázium BESST Ukážky príkladov k prijímacím skúškam 17.6.2014

TYPY ÚLOH V TESTE Z ANGLICKÉHO JAZYKA Listening Reading Comprehension Writing Speaking

Listening I - porovnávame 1. A B C

Listening II – vyberáme na základe informácií, opisu Nick is talking to a friend about his birthday presents. What present did each person give him? For questions 1−2, write a letter A−B next to each person. 2. Example: Cousin ........... PEOPLE PRESENTS Mum A pen Cousin B book

Listening III – sústreďujeme sa na podstatné informácie TRAIN To: 3. .........................

READING COMPREHENSION I – porozumenie významu 1. A B C Which notice says this?

READING COMPREHENSION II –porozumenie významu a funkcie slov vo vete 2. I ...... to Tokyo last year for two weeks. A. bought B. went C. enjoyed 3. George Boll George Boll ..... born on a farm in the hills. He lived there with his family for thirteen years. A. to B. was C. there

READING COMPREHENSION III – porozumenie významu vety, súvislého textu: logické úsudky 4. George Boll George Boll was born on a farm in the hills. He lived there with his family for thirteen years. George Boll lived alone for thirteen years. A. Right B. Wrong C. Doesn't say

READING COMPREHENSION IV – porozumenie významu vety, slovná zásoba, gramatika, spelling 5. George Boll was born on a farm in the hills. He lived there with his family for thirteen years. ....... grew their own food. Vlastný výber slova

READING COMPREHENSION V – slovná zásoba, spelling 6. I can write with it and I can erase it. p_ _ _ _ _

WRITING I 7. You live in a new city. Write a note to your friend about the city. 25 – 35 slov

WRITING II 8. Sender: A. ......................... Address: B. ............................

SPEAKING I Uchádzač odpovedá na otázky skúšajúceho.

SPEAKING II Komunikácia medzi uchádzačmi Uchádzač 1: otázky Uchádzač 2: odpovede výmena rolí

TYPY ÚLOH V TESTE ZO VŠP Zdroj: http://www.burjanoskole.sk

VERBÁLNE SCHOPNOSTI I Slovná zásoba Synonymá Antonymá Príklad č.1: Slovo britký má podobný význam ako slovo A: vrtký B: ostrý C: hladký D: mierny

VERBÁLNE SCHOPNOSTI II Slovná zásoba Význam menej častých slovenských slov Význam cudzích slov Príklad č.2: Roman sa vyjadroval ťažkopádne. Z uvedého vyplýva, že Roman sa vyjadroval A: cudzími slovami, ktorým je ťažko porozumieť B: dlho hľadal slová na vyjadrenie svojich myšlienok C: veľmi pomaly, aby jeho zložitým slovám všetci porozumeli D: veľmi rýchlo, musela som sa sústrediť, aby som jeho slovám rozumela

VERBÁLNE SCHOPNOSTI III Čítanie s porozumením Porozumenie významu vety, odstavca Príklad č.3: Ktorú dvojicu možno doplniť na zakryté miesta tak, aby vznikla zmysluplná veta? Milovníci prírody si ............... môžu kúpiť kvalitnú obuv či nepremokavé bundy a nohavice, ceny výbavy sa ............ pohybujú v stovkách eur. A: síce dnes / však niekedy B: bez problémov / totiž C: zrejme / napriek tomu D: priamo na horách / v zahraničí

VERBÁLNE SCHOPNOSTI IV Čítanie s porozumením Porozumenie logickej štruktúry vety Porozumenie väzby slov vo vete Porozumenie časovej a kauzálnej následnosti viet Príklad č.4: Každá kocka má 8 vrcholov, 12 hrán a 6 stien, obsah ktorých keď spočítame, vypočítame povrch. Slovo „ktorých“ pomenúva A: vrcholy B: hrany C: steny D: kocky

VERBÁLNE SCHOPNOSTI V Príklad č.5: Čítanie s porozumením Porozumenie textu, výber informácií z textu Príklad č.5: Matematici nám častokrát rozširujú obzory. Informujú nás o ekonomických trendoch, vývojoch chorobnosti, raste populácie. Matematika je dobrá na to, aby nás pravdivo informovala, avšak môže spôsobovať aj nedorozumenia a klamlivé závery. Čísla majú zvláštny dar pomýliť a oklamať ľudí. Tento odsek najlepšie vystihuje tvrdenie A: štúdium matematiky je nebezpečné B: lepšie sa oplatí veriť slovám ako číslam C: študovať matematiku má väčší význam ako študovať iné vedné disciplíny D: sila čísel je v tom, že nemôžu klamať E: čísla sú niekedy použité na to, aby zneistili ľudí

ANALYTICKÉ SCHOPNOSTI I Analytické myslenie, analógie, porovnávanie, zovšeobecňovanie čo nepatrí do skupiny analógie – rovnaký logický vzťah Príklad č.6: Tri z uvedených pojmov spája istá logická súvislosť. Ktorý z pojmov do skupiny nepatrí? A: často B: obzvlášť C: nikdy D: dávno Príklad č.7: Dvojica DARČEK – MAŠĽA je v rovnakom logickom vzťahu ako A: posteľ – pyžamo B: slnko – slnečník C: auto – volant D: vlasy - spona

ANALYTICKÉ SCHOPNOSTI II Pojmové myslenie – schopnosť rýchlo sa oboznámiť s novým pojmom/vzťahom a ďalej s ním pracovať Kauzálne myslenie a úsudky - logické uvažovanie Príklad č.8: Základnú číslovku budeme nazývať samovzťažnou, ak jej zápis v slovenčine má presne toľko písmen, koľko vyjadruje príslušná číslovka. Koľko samovzťažných čísloviek má slovenčina? A: ani jednu B: jednu C: dve D: viac ako dve Príklad č.9: V každej knižnici sú knihy. Z uvedeného určite vyplýva, že A: Knihy sú iba v knižnici. B: Knižnice sú určené výlučne pre knihy. C: Nijaká knižnica nie je bez kníh. D: Niektoré knižnice nemajú čitateľov.

ANALYTICKÉ SCHOPNOSTI III Logická analýza textu – schopnosť vyjadriť informácie priamo neuvedené v texte, no vyplývajúce z informácií v texte uvedených. Príklad č.10: Ktoré z tvrdení I) – IV) vyplývajú z nasledujúceho textu? Všetky konáre sú kvetmi. Všetky kvety sú listami. I) Všetky konáre sú listami. II) Všetky listy sú konármi. III) Všetky kvety sú konármi. IV) Niektoré kvety sú konármi. A: Nijaké B: Iba I) a IV) C: Iba II) a III) D: Všetky

KVANTITATÍVNE SCHOPNOSTI I Schopnosť odhaľovať štruktúru (následnosť, kauzalitu) v logických štruktúrach – schopnosť doplniť v postupnosti ďalšie číslo, znak, skupinu znakov. Príklad č.11: Nasledujúca postupnosť je utvorená podľa istého logického princípu. Ktorá z možností by mala byť doplnená na chýbajúce miesto? SCD, TEF, UGH, ________, WKL A: CMN B: UJI C: VIJ D: IJT

KVANTITATÍVNE SCHOPNOSTI II Schopnosť analyzovať a interpretovať dáta uvedené a prezentované vo forme tabuľky alebo grafu – schopnosť určiť, ktoré tvrdenie vyplýva z údajov v tabuľke/grafe, schopnosť nájsť potrebné informácie v tabuľke /grafe a ďalej s nimi pracovať. Príklad č. 12: Graf zobrazuje počet áút (v tis.) vyrobených v 2 továrňach v rokoch 1997-2002. V ktorom roku bol najväčší rozdiel v počte vyrobených áút v továrni X a v továrni Y? A: 1997 B: 1998 C: 1999 D: 2000