Emocionálna inteligencia EQ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Kvalita života – filozofické a ekonomické faktory vplyvu
Vkladanie diakritiky s využitím štatistickej analýzy textu
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
Chceš mať vlastné peniaze už počas štúdia?
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Lekcia od divých husí.
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
HOTELOVÁ AKADÉMIA Jána Andraščíka Bardejov
Fungovanie nervového systému počas vedomia a nevedomia
Dokument pápežskej Rady pre rodinu Príprava na manželstvo
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Naučila som sa ....
Štylistika syntaktických prostriedkov
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Ako čeliť Zlému.
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Rozdiely medzi mužom a ženou!
Tomáš Peprný Filip Wagner 3.C
Riešenie krízových situácií
Duchovné rozlišovanie
Market – trh Ing – dej, činnosť
Mgr. Slávka Pariláková Gymnázium J. G. Tajovského Banská Bystrica
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Psychické zdravie a stres
Tommy's Window Slideshow
Schizofrénia Lea Uhliarová, III.L.
Alkohol a alkoholické nápoje
Najťažšie je naučiť sa merať úspech iným metrom Lýdia Šuchová
Buď napojený na Ježiša inak budeš mimo
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
TAXONÓMIE CIEĽOV V PSYCHOMOTORICKEJ OBLASTI (A.J.HARROW)
Čierne Diery.
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
* Politické ideológie II. (smery v politike)
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Zmes čudáctva a talentu
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Keď si sa narodil, plakal si a všetci okolo teba sa usmievali.
Baroková literatúra  MARTIN BORNEMISA v.hB.
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
Iný pohľad na globálne otepľovanie
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Moderná škola rodinného typu
Tvorba a manažment projektov
“Ja riadim tvoje kroky“
Koordinátor pokladní Náplň práce:
Mosty k (ekonomickej) sebestačnosti
žiaci 3. A a 3.C sa pridali k projektu v Českej republike
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
4. SVIATOSŤ POKÁNIA.
ŠTART Skúšobný test s predmetu „ Príprava obyvateľstva na
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Sviatosť manželstva Diecézna škola viery.
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
TAJOMSTVO PEŇAZÍ, VZŤAHOV A ZDRAVIA
Prepis prezentácie:

Emocionálna inteligencia EQ Denisa Eliášová 3.D

1 Inteligencia Čo je emocionálna inteligencia? symbol úspechu a kvality Čo je emocionálna inteligencia? schopnosť poznať a ovládať vlastné emócie aj emócie ostatných ľudí umenie dobre vychádzať so sebou samým i s ostatnými mäkké zručnosti -„soft skills“- napr. viesť tím, motivovať v ňom seba i ostatných, zachovať si v krízových situáciách chladnú hlavu, vedieť prijať kritiku

Od IQ k EQ? Daniel Goleman- americký odborník v oblasti citov EQ nemožno chápať ako merateľnú veličinu IQ a EQ - 2 mozgy: AMYGDALA- riadi emocionálne reakcie HIPOKAMPUS- hodnotí obsah informácií všetko závisí od ich spojenia a spolupráce zvyšovanie EQ= zlepšovanie toku informácií medzi logickým a emocionálnym myslením „ IQ + EQ“- inteligencia rozumu a srdca- sľubný vzorec šťastia a úspechu

2 Svet emócií emocionálnosť- „hnutie mysle“ , „duševné pohnutie“ latinské slovo emotum, kt. znamená pohnutý, rozrušený podľa D. Golemana sa EQ jedinca skladá zo 7 schopností: uvedomenie si seba, sebamotivácia, vytrvalosť, kontrola impulzov, regulácia nálad, empatia, nádej alebo optimizmus základný model EQ ako prví navrhli P. Salovey a J. D. Mayer v r. 1993 zdôraznili 5 typov schopností, kt. sú pre EQ centrálne : poznanie vlastných emócií kontrola vlastných emócií poznanie emócií druhých sebamotivácia zvládanie sociálnych vzťahov P. Salovey J. D. Mayer

Poznanie vlastných emócií SEBAUVEDOMENIE základný kameň EQ a pochopenia vlastnej osobnosti je to schopnosť presne sa orientovať vo svojom vnútri, poznať svoje možnosti, schopnosti a hlavne pocity kto nepozná ani nechápe svoje vlastné city, ten je nimi (napr. pri zlosti či strachu) vydaný na milosť a nemilosť „vnútorný hlas“- výborný radca pri životných rozhodnutiach ľudia, ktorí poznajú vlastné emócie sú nezávislí, duševne zdraví a zastávajú skôr pozitívny  postoj k životu

Kontrola vlastných emócií SEBAOVLÁDANIE múdre ovládanie citov je pre životný úspech dôležitejšie ako IQ sebaovládanie je však „práca na celý deň“ len ten, kto vníma emocionálne signály a akceptuje ich, dokáže  zvládať svoje emócie a okamžité impulzy pohotovejšie zvládanie našich citových výbuchov- známka emočnej vyspelosti každý výsledok, kt. v živote zažívame, je výsledkom našej reakcie na udalosť U + R = V Udalosť + Reakcia = Výsledok zmena výsledku= zmena našej reakcie na udalosť sebaovládanie - naše reakcie, ktoré si každý deň vo svojom živote vyberáme

Poznanie emócií druhých EMPATIA schopnosť pochopiť druhého ako seba samého, vcítiť sa do jeho kože najprv však musíme rozumieť samému sebe a vyznáť sa vo svojich vlastných pocitoch kľúčom k pochopeniu citov druhého človeka je aj schopnosť rozumieť neverbálnym  prejavom: výrazu tváre, gestám, tónu hlasu... súcitenie alebo schopnosť vcítiť sa do emócií druhého človeka tvorí základ tzv. „znalcov ľudí“

SEBAMOTIVÁCIA len vysoké IQ z nás neurobí výborných študentov- musíme sa neustále snažiť na sebe pracovať základom je mať cieľ sebamotivácia= vnútorné zainteresovanie sa práci pre dosiahnutie cieľa musím (to, čo po nás chce okolie)  chcem (sebamotivácia) ak niečo skutočne chceme a nielen musíme, máme vnútorný záujem na cieli, prácu konáme s väčšou ľahkosťou správna motivácia- najväčší pomocník na ceste k cieľu

Zvládanie sociálnych vzťahov kto vie zachádzať s citmi druhých, ten sa rýchlo a inteligentne orientuje i v spoločnosti zvládanie sociálnych vzťahov= schopnosť dorozumievať sa s ostatnými, nadväzovať a udržiavať s nimi vzťahy schopnosť vychádzať s druhými závisí aj od schopnosti rozpoznať a riešiť konflikty ak chceme vytvárať zdravé vzťahy, mali by sme ich vybudovať na dôvere

Rozvíjanie EQ štúdie dokazujú, že životný úspech závisí asi len z 20% na IQ, až 80% (!) musí zvládnuť EQ EQ je schopná vývinu a premeny nie je vrodená, nadobúda sa výchovou, tréningom a učíme sa ju používať počas celého nášho života tí, ktorí ju dokázali naplno rozvinúť, sú úspešnejší, spokojnejší a vyrovnanejší zvyšovaním svojej EQ získame väčšiu sebadôveru, pocit šťastia a odvahu vybrať si vo svojom živote smer, po ktorom túžime jej rozvíjaním si zlepšujeme kvalitu svojho života

Šťastie: najdokonalejší z pocitov? výskumy jasne ukazujú, že šťastie sa nedá kúpiť, že samotné peniaze skutočne nikoho neučinia šťastným bohatí sa nepovažujú za nijak šťastnejších ako priemerní občania hmotné výhody síce môžu krátkodobo vyvolať pocity šťastia americkí psychológovia  došli k tomuto záveru: „Trvalo šťastní sú tí, ktorí sa pozerajú na svet optimisticky, sú vyrovnaní a sebavedomí a  dokážu otvorene a priateľsky jednať s ostatnými ľuďmi.“

Šťastní ľudia sa vyznačujú 4 rysmi: majú o sebe veľmi dobrú mienku, kladný prístup k vlastnej osobe veria, že majú život vo vlastných rukách sú optimisti sú extrovertní a majú sociálnu orientáciu

Zoznam bibliografických odkazov Ruisel Imrich 2000, Základy psychologie inteligence. Praha: Portál, s. r. o., Praha 2000. ISBN 80- 7178- 425- 7. Hubert Andreas 1996, Emocionální inteligence (z nemeckého originálu Emotionale Intelligenz preložila Ivana Krausová, 2005). Praha: ZEMS, s. r. o., Praha 2005. ISBN 80- 903305- 6- 8.   http://www.psychometriclab.com/admins/files/Salbot%20a%20ko l.pdf http://prezi.com/l4z_g-qfg-_z/emocionalna-inteligencia/ http://www.cpppap.sk/data/Emocion%C3%A1lna%20inteligencia. pdf http://www.infovek.sk/predmety/etika/eq/eqM.php http://www.oskole.sk/?id_cat=2020&clanok=16386 http://www.dfs-metoda.eu/sk/emocna-inteligencia/ http://e-psycholog.eu/pdf/baumgartner-etal.pdf http://www.enjoyemotions.sk/eq-iq-emocionalna-emocna- inteligencia/

ĎAKUJEM ZA POZORNOSŤ!