Michaela Štofaníková 1.D

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
5.Trieda Vanesa Znachorová
Advertisements

TUNDRY RICHARD RYBÁR V.D.
SPOLOČENSTVO Prečo niektoré živočíchy žijú v skupinách?
Vyparovanie a var Gabriel Horos.
(c) Koman ACH 2006/2007.
Vnútorné geologické procesy
Znečisťovanie ovzdušia
Mars Mars.
Mgr. Ján Hlaváč, OBN – 1. ročník
Rast, vývin rastlín a Hydropónia
Krajina, ktorú som navštívila
Pozorovanie rastlinných buniek
Svet bublín Martina Ľuptáková, 3.A Šk. rok: 2008/2009.
Optika Optika Lenka Heldová III.E Lenka Heldová III.E.
História PAPIERa Celík, Hajdu, Lukáčová, Luptáková, Moravčík 2010.
Rakúsko, Švajčiarsko a Lichtenštajnsko
Sopky Vypracovali: Jakub Cerovsky Matej Ditte Filip Gašparec
charakteristika a biologický význam
Michaela Činčurová Peter Siman 3.D 2009/2010
Optické prístroje.
Matematika a Sneh.
Meteorológia.
Slovensko Kód ITMS projektu:
Island Martin Kristály 3.A.
Ľad očami geografa Natália Bačíková Dagmar Cesnaková Veronika Ďatková
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Alternatívne zdroje energie
Regióny v rámci Ázie Blízky východ (JZ Ázia)
Manažment ako veda - vývoj a základné pojmy
FARBOSLEPOSŤ.
VÁPNIK.
Partnerské vzťahy a rodina
Ing. Vladimíra Fabriciusová, PhD.
Planéty slnečnej sústavy
PO výhľadoch z Liptova Liptovský Ján.
FYZIKA & SNEH Zuzana Miklošková, Lucia Šantová, Zuzana Ščehovičová, Jana Tomaníková, II.D.
Kompostovanie A. Minárik.
SOP pre prepuknutie epidémie cholery
Zatmenia Slnka a Mesiaca
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
H u s t o t a l á t k y Dva rovnako veľké valčeky.
H u s t o t a l á t k y Dva rovnako veľké valčeky.
SNEH (z hľadiska biológie)
Ploskavce, okrúhlovce.
Čierne Diery.
Terézia Šeligová 2.A GSF v Žiline
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Sopky z chemického hľadiska
Projektová práca Lietadlá
Nový Zéland Zaujímavosti.
Lipeň tymianový (Thymallus thymallus) – druh európskeho významu
Aj plyn padá k zemi Kristínka Dovalová.
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Island 2008/2009 Katarína Adameková 3.L.
Terestriálne PLANÉTY Merkúr a Venuša.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE oblasť podnikania výroba organokremičitých prípravkov
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
Andrej Šimko 3.D Znečistenie pôdy V okolí Prešova.
VODSTVO ÁZIE.
Členitosť krajiny.
Základné informácie, cestovný ruch, zaujímavosti
Vitajte v regióne pod Poľanou
Sneh a ľad v slovenskom jazyku a literatúre
Ničivé katastrofy.
Vyučovanie prírodopisu / biológie na Slovensku
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Tatry.
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
Zrážky 7. ročník.
Prepis prezentácie:

Michaela Štofaníková 1.D Projekt- Geografia Michaela Štofaníková 1.D

Obsah: Sopka- vulkán Vrásy Mrázové procesy Krasové formy Veterné procesy Kozmogénne procesy Biogénne procesy Antropogénne procesy

Sopka- vulkán Sopka alebo vulkán je geomorfologický útvar vytvorený magmou vystupujúcou na zemský povrch prípadne pod vodu alebo ľadom. Rozlišujeme sopky: lávové, násypné- tufové, stratovulkány, márové, expanzívne a spiace.

Vrásy

Mrázové (kryogénne) procesy Rozlišujeme: a) snehové (nivačné) procesy- lavíny- uvoľnené snehové prikrývky

b) ľadovcové (glaciálne) procesy- ľadovce- utlačené masy snehu na seba

Krasové formy

Veterné (eolické) geomorfologické procesy Spôsobujú vznik: dún, spraší a púští

Kozmogénne formy Najznámejšie kozmogénne formy georeliéfu sú meteorické krátery.

Biogénne procesy Vznikajú činnosťou rastlín a živočíchov. Vytvárajú: rašeliniská, termitiská, korálové útesy...

Činnosť človeka- antropogénne procesy Ľudskou činnosťou vznikajú: lomy, ruiny, haldy...

Ďakujem za pozornosť 