Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
1
Slovensko Kód ITMS projektu: 26110130519
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika – moderná škola tretieho tisícročia Slovensko Vzdelávacia oblasť: Človek a spoločnosť Predmet Cestovný ruch Ročník, triedy: Štvrtý, 4.A, 4.D Vypracoval: Mgr. Soňa Kostková Dátum: Marec 2014
2
Základné údaje Slovenská republika Dátum vzniku SR: Počet obyvateľov: 5,417 mil. Rozloha: km2 Mena: Euro, 1 € = 100 centov Hlavné mesto: Bratislava ( obyv. )
3
Prírodné podmienky Povrch Karpaty ( Gerlachovský štít 2655 m )
Podunajská nížina Východoslovenská nížina Záhorská nížina Vodstvo Dunaj, Váh, Hron, Hornád Ľadovcové jazerá = plesá ( Veľké Hincovo )
4
Cestovný ruch 2013 Zahraniční – Domáci – Priemerný počet prenocovaní - 2,7 POČET TURISTOV Do roku 2016 sa bude CR podieľať na tvorbe HDP vo výške 2,8 % a v roku ,2 %
5
Oblasti CR Bratislava Vysoké Tatry Nízke Tatry Krasové oblasti
Kúpeľné mestá Historické mestá
6
Vysoké Tatry Prevažuje vysokohorský terén ( turistika, lyžovanie, horolezectvo ) Jazerá ľadovcového pôvodu Rieky, bystrinky ( rybolov ) Pásma kosodreviny a horských lúk Klimatické kúpele
7
Lyžiarske strediská Hrebienok ( 1350 m ) – športový komplex FIS
Ždiar – Bachledova dolina ( 860 m ) Ždiar – Strednica ( 900 m ) Tatranská Lomnica – Jamy ( 850 m ) Skalnaté pleso ( 1750 )
8
Nízke Tatry Donovaly – Park Snow Jasná – SKI Jasná
Čertovica - Ski centrum Žiar – Dolinky Ružomberok - Skipark
9
Kúpeľné mestá Piešťany, Trenčianske Teplice, Bardejov
nervové, reumatické, žalúdočné, pohybové ochorenia
10
Liečivý účinok tatranskej klímy
Klimatické kúpele Tatranské Zruby – ležia v n.v m na území TANAPU Nový Smokovec Tatranské Matliare Liečivý účinok tatranskej klímy
11
Historické mestá Banská Štiavnica - prvá vysoká škola technického charakteru na svete - Banícka akadémia v roku 1762 Kremnica – mincovňa od r (mince,medaile,odznaky,spony) Levoča - najväčší gotický oltár na svete Spišské Podhradie – Spišská kapitula
12
Použité zdroje
Podobné prezentácie
© 2024 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.