Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Advertisements

Elektromagnetické vlnenie v praxi:
ROZHODOVACIE STROMY doc. Ing. Kristína Machová, CSc.
Využívanie metódy meraní ložísk u výťahoch
VRSTVY Rastrova grafika
„surovinová základňa dreva“
Mgr. Ján Hlaváč, OBN – 1. ročník
Centrum projektovej podpory
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Praktická matematika Percentá – daň, DPH.
7., 8. Signalizácia realizovaná LED - diódou
Kvantifikácia fugitívnych emisií
Meteorológia.
ŠTATISTICKÁ INDUKCIA.
Inovácia obsahu a metód vzdelávania prispôsobená potrebám vedomostnej spoločnosti EFEKT VODOVÝCH FARIEB VYPRACOVAL: MGR.ART. BARBORA ČISÁRÍKOVÁ.
NOVÉ SYSTÉMY LOGITEX PRE NULOVÉ DOMY
Optika. Optické zobrazovanie
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
5.2 ZÁPICHY Tvar a rozmery stanovuje norma STN Zápichy sú technologické prvky, ktoré uľahčujú opracovanie rotačných a rovinných plôch.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Riešenie krízových situácií
MERANIE Krvného TLAKU V ZÁVISLOSTI OD VEKU a námahy
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Ústav výrobných technológií
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Úvod do jazyka C Algoritmizácia úloh.
ŠTVORUHOLNÍKY spracovala Mgr. Jaroslava Lošáková
Kam na strednú školu ? Kde hľadať informácie o strednej škole?
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
História matematiky Známi matematici.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Slovensko v súčasnosti
Metódy používané na vyučovaní
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Prírodovedné predmety
Magnetické pole PaedDr. Jozef Beňuška
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Teplo Riešené príklady.
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
Elektrický prúd v kovoch
Testovanie štatistických hypotéz
9., 10. Snímač realizovaný tlačidlom
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
B. Bystrica – Badín 2014 konferencia o pastorácii rodín vo farnosti
„šírkové spojenia - lepené“
stavebný a znalecký softvér
Kto sídli na dobrej adrese?
PaedDr. Jozef Beňuška
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Európsky sociálny fond
Čo je elektromotor ?.
ZŠ Park Angelinum Košice
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Výkonové aktívne filtre
Didaktický projekt Traja králi
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Testovanie štatistických hypotéz v programe Excel
Ústav experimentálnej fyziky SAV, Košice Laboratórium nanomateriálov a aplikovaného magnetizmu Vplyv tepelného spracovania v externom magnetickom poli.
o odbornom vzdelávaní a príprave
Lineárne r o v n i c e Mgr. Ján Nandráži spracovala: E. Hlačinová.
Základná Prezentácia - Obsah
Stredná odborná škola automobilová
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu v súlade s modernizáciou ŠkVP Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ. Moderné vzdelávanie pre modernú spoločnosť.

MERANIE KAPACITY Magdaléna Nikházyová

LABORATÓRNA PRÁCA ÚLOHA: 1. Pomocou RLC metra odmerajte kapacitu predložených kondenzátorov. 2. Odmerajte kapacitu jednotlivých kondenzátorov voltampérovou metódou. 3.Vytvorte sérioparalélne spojenie kondenzátorov, odmerajte výslednú kapacitu zapojenia pomocou RLC metra a výpočtom (sérioparalélnym spájaním kapacít aj pomocou kapacitnej reaktancie jednotlivých kondenzátorov) overte nameranú hodnotu kapacity 4. Porovnajte namerané a vypočítané hodnoty.

TEORETICKÝ ROZBOR Popíšte kondenzátor ako súčiastku a vysvetlite rozdiel po zapojení kondenzátora na jednosmerné a striedavé napätie, Popíšte od čoho závisí prípadne nezávisí kapacita kondenzátora. Voltampérová metóda je nepriama metóda merania kapacity. Z nameraných hodnôt prúdu a napätia podľa Ohmovho zákona sa najskôr vypočíta kapacitná reaktancia a z nej pri známej frekvencii napájacieho napätia sa určí hodnota kapacity kondenzátora.

SCHÉMA ZAPOJENIA:

SÚPIS PRÍSTROJOV V – voltmeter A - ampérmeter R – reostat F - frekventomer C - kondenzátor POSTUP PRÁCE: Postupujte podľa daných úloh. Pri kondenzátoroch si všímajte na aké napätie a frekvenciu sú určené, aby nedošlo k explózii kondenzátora

TABUĽKA Č.m. U V I A f Hz Xc Ώ C F Cstr 1. 2. 3. C – je kapacita kondenzátora vypočítaná z merania jednotlivých prúdov a napätí Cstr – je aritmetický priemer z jednotlivých meraní tej istej kapacity

ZÁVER. porovnajte navzájom výsledky meraní tej istej kapacity kondenzátora rôznymi metódami, porovnajte namerané a vypočítané hodnoty kapacity kondenzátora, posúďte od čoho a ako závisí veľkosť prúdu v obvode s kondenzátorom

© SOŠA Košice www.sosake.sk Marec 2011