Aktivity na podporu čítania s porozumením

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Santa Fé, štát Nové Mexiko, USA
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Lekcia od divých husí.
Malé dievČatko A zlatý balík.
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Náhoda a pravdepodobnosť
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Nebojte sa! Ján Pavol II..
NA CESTE DO HORY Z DEDINY LEŽAL GAŠTANKO
Riešenie krízových situácií
Spracovanie postupnosti pohľadu pravdepodobnostnými modelmi
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
Maturita 2013.
18/9/2018 Licitácia Tomáš Pavlík
Vyššia nervová činnosť
Metódy používané na vyučovaní
Školy menia študentov Študenti menia školy
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Tlačidlá akcie. M o j a s t r á n k a.
9/4/2019 Firemná knižnica 2000 Nadežda Andrejčíková N. Andrejčíková.
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
Exponenciálna rovnica
Súťažno - vzdelávacia aktivita
(Digitálny prezentačný materiál)
Brasília Patrik Kovaľ.
Korene viery v zmŕtvychvstanie v Starom zákone
PYRAMÍDA ZDRAVEJ VÝŽIVY
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
Jedného dňa sa učiteľ opýtal svojich žiakov: „Prečo na seba ľudia kričia, keď sú nahnevaní?“ Žiaci sa na chvíľu zamysleli. „Lebo sme rozčúlení – odpovedal.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Veta a členenie viet Mgr. Michalcová Gabriela.
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
ZŠ Park Angelinum Košice
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Osláv aj ty Európsky deň jazykov
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
Didaktický projekt Traja králi
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
“Ja riadim tvoje kroky“
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
10 RUŽÍ PRE TEBA.
Softvérové riešenia pre samosprávu
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
cestovná kancelária Letom-svetom
Ako sa menili mestá a dediny
včielkine Dobrodružstvo
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Príbeh o anjeloch.
Niečo pre potešenie srdiečka
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Prepis prezentácie:

Aktivity na podporu čítania s porozumením cloze test pojmové mapovanie Vennov diagram T-schéma sprievodca predpovedí testovanie žiackych predpovedí INSERT interaktívny systém na efektívne čítanie a myslenie stratégia viem – naučil som sa – chcem vedieť recipročné vyučovanie metóda vytvárania súhrnov (resumé) z textu štruktúrované čítanie 3-2-1 ...

Cloze test metóda na zisťovanie stupňa porozumenia textu žiakmi text s vynechaným každým n-tým slovom

Moja cesta do amazonskej džungle sa začala v Lime, v peruánskom hlavnom meste. Rieka Amazonka v niektorých miestach vyzerá ako more. Nedovidíte na breh. Zastavila som sa so sprievodcom v malej dedine. Niečo sme vyložili, niečo sme naložili. A išlo sa ďalej. Hovorili sme najmä o delfínoch. Domorodci si delfíny veľmi vážia. No nevedomky delfíny ničia. Počet delfínov je žalostne nízky a nezvyšuje sa. Naopak.

___________ je alarmujúca ___________ je alarmujúca. Miestni obyvatelia ___________ používajú ako skládku. Civilizácia ___________ dala plastové fľaše a ___________ vrecúška. Ale nenaučila ich, ___________ majú s týmito vecami___________ . A domorodci ich hádžu ___________ rieky tak ako ostatný___________ . Na svojej ceste som ___________ veľa mŕtvych zvierat. Smrť ___________ z nich spôsobili odpadky. Hlavne igelitové tašky.

Vennov diagram Skúmanie spoločných a rozdielnych vlastností predmetov, javov Komparácia Uvedomovanie si zhôd a rozdielov medzi vlastnosťami, situáciami, predmetmi, pojmami, príležitosťami, riešeniami...

Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 4 Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ ukážka z učebnice

U6/s. 82 Porovnajte život indiánskej rodiny so životom súčasnej rodiny. Čo majú spoločné? V čom sa odlišujú? Zhody a rozdiely si zapíšte a potom o nich spoločne diskutujte. Porovnajte jednočlennú a dvojčlennú vetu.

Čo už viem  Čo nové som sa naučil + Čo chcem vedieť Oživenie poznatkov, ktoré o téme žiaci už majú Učenie je spájanie skôr získaných poznatkov s novými Žiaci samostatne formulujú, čo nové sa naučili Učenie je akt zmeny Žiaci formulujú otázky, na ktoré by chceli získať odpoveď, ale v texte ich nenašli Učenie je proces

Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 3 Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ ukážka z učebnice

Citoslovcia Bŕ, hŕ, vŕ, pŕ, fŕ, kŕ 1. Spomeňte si na citoslovcia, ktoré ste preberali v 6. ročníku v téme O dyme, ktorý hrmí, a vyplňte prvé políčko tejto tabuľky. Čo už viem o citoslovciach Čo nové som sa dnes o citoslovciach dozvedel Čo by som sa ešte chcel o citoslovciach dozvedieť

3. V nasledujúcom texte vyhľadajte citoslovcia. Milka bola paf do Igora. No ten sa rachol do Zuzky a nemal odvahu jej povedať ani bé. Po dlhých och a ach Igor poslal Zuzke lístok, aby prišla do kina. Srdce mu bim-bam a buch-buch, keď stál pred kinom a čakal. A zrazu cupi-lupi – Milka. Zuzka vraj lístok draps a šup do smetí. Aby vstupenka nešla fuč, povedal Igor Milke...

Aby vstupenka nešla fuč, povedal Igor Milke... Milka bola paf do Igora. No ten sa rachol do Zuzky a nemal odvahu jej povedať ani bé. Po dlhých och a ach Igor poslal Zuzke lístok, aby prišla do kina. Srdce mu bim-bam a buch-buch, keď stál pred kinom a čakal. A zrazu cupi-lupi – Milka. Zuzka vraj lístok draps a šup do smetí. Aby vstupenka nešla fuč, povedal Igor Milke... Citoslovcia nahraďte ich čo najvýstižnejšími plnovýznamovými slovami. Napríklad: Zuzka vraj lístok draps a šup do smetí. Zuzka vraj lístok rozdriapala a hodila ho do smetí.

Je slovenčina bohatá na citoslovcia? Áno Nie

Šušušu – pst. Jaj – och! Ó! Bum! juj. Hm, hm... Hop – trop. Ľaľa! Šuch, šuch. Tik – tak, kukuk, tik – tak, kukuk....bŕŕŕ! Jaj? Juj!!! Švrc, bác, hihihi. Hm, hm, ccc...cŕnk, cŕnk...

Šušušu – pst. Jaj – och! Ó! Bum! juj. Hm, hm... Hop! Ľaľa! Šuch, šuch. Tik – tak, kukuk, tik – tak, hihihi, Bŕŕŕ! Jaj? Juj!!! Hajde!

Šušušu – pst. Jaj – och! Ó! Bum! juj. Hm, hm... Hop! Ľaľa! Šuch, šuch. Tik – tak, kukuk, tik – tak, hihihi, Bŕŕŕ! Jaj? Juj!!! Hajde!