Vyššia nervová činnosť

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Povrch tela KOŽA Biológia 7. ročník.
Advertisements

Svalové tkanivo, kontrakcia
Ekosystém (ecology+system).
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
Dedičné choroby človeka
Dýchacia sústava Frederika Gilianová 3.B.
Fungovanie nervového systému počas vedomia a nevedomia
Endokrinné žľazy a účinky hormónov na život človeka.
Biológia Endokrinné žľazy a vplyv hormónov na život človeka
Tehotenstvo a pôrod Tehotenstvo a pôrod Simona Pinková III.L
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Jedlé -Nejedlé -Jedovaté
Vybrané návykové látky a ich dopad na ľudský organizmus
Človek – chemická továreň
Intel procesor Lukáš Beď 4.A
Elektronizácia vo verejnom obstarávaní
Endokrinné žľazy - vplyv hormónov na život človeka
OKO Lucia Benediktyová 3.L.
Dýchacia sústava človeka
Bity a bajty.
Riešenie krízových situácií
REGULAČNÉ SÚSTAVY ŽĽAZY S VNÚTORNOU SEKRÉCIOU Dária Šutáková, 3.C.
BENELUX Kód ITMS projektu:
Sústavy lineárnych rovníc
Deň otvorených dverí Vás srdečne pozýva na:
Východiská a odkazy ekonómie liberálnych ekonomických škôl
FARBOSLEPOSŤ.
Psychické zdravie a stres
AUTIZMUS A ASPERGEROV SYNDRÓM
Maturita 2013.
Tehotenstvo Veronika Bajzíková 3.L , 2012.
Analytická chémia.
Buď napojený na Ježiša inak budeš mimo
Konštruktivistický prístup k edukácii
Vplyv vína na ľudský organizmus
Výstupy a podnety zo sekcie Mládež a svet
Pamäť a učenie spotrebiteľa
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Geneticky podmienené choroby
TAXONÓMIE CIEĽOV V PSYCHOMOTORICKEJ OBLASTI (A.J.HARROW)
(Digitálny prezentačný materiál)
Imunitný systém človeka
Zmes čudáctva a talentu
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Posudky.
ZDRAVOTNÝ STAV OBYVATEĽSTVA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Pavel Petrovič Future Technologies Laboratory
Pr. č. 7 Martin Heidegger.
Gymnázium J. G. Tajovského, Banská Bystrica
Počítačové siete Simona Diškanová III.D.
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
ontogenéza detskej reči a výskumy reči po slovensky hovoriacich detí
Andrej Šimko 3.D Znečistenie pôdy V okolí Prešova.
VYHĽADÁVANIE LETECKÝCH ZÁJAZDOV
Umelé neurónové siete Márius Šajgalík.
Mosty k (ekonomickej) sebestačnosti
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Nastavte na tejto snímke vlastné pozadie – konkrétne dvojfarebný prechod, ktorý pôjde „šikmo nahor“
Základné teórie čítania a písania
Jánove pašie Jn 18‒19 kompozícia jednotlivých scén:
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Vzájomná poloha priamok v rovine
Vyučovanie prírodopisu / biológie na Slovensku
Kyselina acetylsalicylová
«Ako myslíš srdcom, taký si» Príslovia 23:7
sústava dvoch rovníc o dvoch neznámych
Prepis prezentácie:

Vyššia nervová činnosť Biológia 7.ročník

1.Čo je to dráždivosť? 2.Čo je to reflex? 3.Čo je reflexný oblúk ? A Vedenie nervového vzruchu od podnetu po odpoveď. B Schopnosť organizmu reagovať na nejaký podnet. C Odpoveď organizmu na podnet.

Reflexy 1. nepodmienený = vrodená reakcia organizmu - inštinkt Cicací reflex, kolenný reflex, kýchací reflex, žmurkací,... Ich sídlom je : miecha a predĺžená miecha

2. podmienený = získaný, naučený (počas života ) Podmienené reflexy (PR) skúmal ruský fyziológ Ivan Petrovič Pavlov ( 1849 – 1936 ) : Pes vylučuje sliny pri podaní potravy (nepodmienený reflex), ale aj pri inom podnete PRED podaním potravy : Na uchovanie PR treba opakovať spojenie podmieneného a nepodmieneného reflexu, inak PR časom vyhasne.

Podmienený reflex (PR získaný, naučený ) Centrom je mozgová kôra Podmienka vzniku je konkrétna skúsenosť Predpoklad na vznik PR je pamäť 1.signálová sústava - súbor reflexov na zmyslové vnemy (zrakové, sluchové, chuťové, hmatové a čuchové) 2.signálová sústava - podnetom je slovo (napísané, vyslovené, myslené - v reči, ktorej človek rozumie) Je základom myslenia, učenia sa a reči (len u človeka).