Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: 26110130661 Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Typológia listov Kód ITMS projektu:
Advertisements

Určovanie storočí STOROČIE – časová jednotka, ktorá má sto rokov
Mgr. Ján Hlaváč, OBN – 1. ročník
Gymnázium J.G.Tajovského Kvantová mechanika Doplnok
Jedlé -Nejedlé -Jedovaté
Ostrovy Talianska Kód ITMS projektu:
Španielsko Kód ITMS projektu:
Základná škola v Raslaviciach
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
Naučila som sa ....
Optika. Optické zobrazovanie
Slovensko Kód ITMS projektu:
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
5.2 ZÁPICHY Tvar a rozmery stanovuje norma STN Zápichy sú technologické prvky, ktoré uľahčujú opracovanie rotačných a rovinných plôch.
POMER RNDr. Marta Megyesiová.
Riešenie krízových situácií
BENELUX Kód ITMS projektu:
Pravdepodobnosť podmienená.
Kupujúci (odberateľ) (objednávajúci)
Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25,
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Maturita 2013.
Vstupné testy Mária Tomková
Kompostovanie A. Minárik.
18/9/2018 Licitácia Tomáš Pavlík
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Daňové veci mi rieši zamestnávateľ Daňové priznanie si robím sám
TROJUHOLNÍKY Matematika 6. a 7. ročník
Gravitačné pole Zuzana Fraňová III. E.
Matematika a Fyzika v umení
Slovensko v súčasnosti
H u s t o t a l á t k y Dva rovnako veľké valčeky.
H u s t o t a l á t k y Dva rovnako veľké valčeky.
Prírodovedné predmety
Je v centre záujmu školy ten, ktorému je určená?
Základné nástroje manažérstva kvality (Kontrolná tabuľka a histogram)
TALIANSKO Kód ITMS projektu:
Teplo Riešené príklady.
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
Papier z chemického hľadiska
(Digitálny prezentačný materiál)
Priamky a kružnice Vzájomné polohy
Mgr. Jozef Uríček Matematika - ôsmy ročník
Použitie počítačov v geografii (2)
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
ZŠ Park Angelinum Košice
Ostrovy Španielska Kód ITMS projektu:
Matematika 6. ročník Spracovala: Mgr. Jaroslava LOŠÁKOVÁ
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Papier z hľadiska fyziky
Nemecko Kód ITMS projektu:
POČÍTAČ A OBCHOD, POČÍTAČ A FINANCIE
Vývoj spotreby liekov v Slovenskej republike
Trenčín Kyselicová.
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Bulharsko Kód ITMS projektu:
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Kvantitatívny prieskum TV BA
Stredná odborná škola automobilová
POĽSKO Kód ITMS projektu:
Vyučovanie prírodopisu / biológie na Slovensku
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Zrážky 7. ročník.
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: 26110130661 Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány VŠ Meranie hmotnosti Vzdelávacia oblasť:  Človek a príroda Predmet  Fyzika Ročník, triedy: Príma Tematický celok:  Vlastnosti tuhých látok a telies Vypracoval:  Mgr. Jolana Szanková Dátum:  január 2015

Obsah Hmotnosť Základná jednotka hmotnosti Váženie Jednotky hmotnosti Premeny jednotiek Rovnoramenné váhy Hlavné časti rovnoramenných váh Jednoduché rovnoramenné váhy Rôzne druhy váh Staré váhy Pravidlá merania hmotnosti Zopakujme si Použité zdroje

Hmotnosť Hmotnosť je fyzikálna veličina Značka hmotnosti: m Základnou jednotkou hmotnosti je: kilogram – kg. Ďalšie jednotky: gram – g, miligram – mg, dekagram – dag, tona – t, metrický cent - q. Hmotnosť telies určujeme vážením. Meradlom na určenie hmotnosti sú váhy. [m] = kg

Základná jednotka hmotnosti Kilogram – kg - sa rovná hmotnosti medzinárodného prototypu kilogramu uloženého v Medzinárodnom úrade pre váhy a miery v Sèvres v Paríži (Francúzsko). Prototyp kilogramu je zo zliatiny platiny a irídia v pomere 9:1.  4

Váženie Kde sa stretávame s vážením? hneď po narodení v pôrodnici v obchode pri predaji potravín v pekárni pri pečení v lekárni pri výrobe liekov v laboratóriách v domácnosti pri varení a pečení v priemysle, v stavebníctve v cestnej doprave Kde sa stretávame s vážením? 5

Jednotky hmotnosti 1 t = 1 000 kg 1 g = 1 000 mg 1 g = 1 000 mg 1 kg = 100 dag 1 q = 100 kg = 100 000 g 1 g = 1 000 mg 1 kg = 1 000 000 mg 1 t = 1 000 kg 1 g = 1 000 mg 1 g = 1 000 mg 6

Premeny jednotiek ? ? Premeňte jednotky hmotnosti: 12 kg = g 5 600 kg = t 8 t = kg 470 g = kg 300 g = kg 29 dag = kg 75 mg = g 38 q = kg 12 000 g 8 000 kg 0,3 kg 0,075 g 5,6 t 0,47 kg 0,29 kg 3 800 kg ? ? Pomôcka na zapamätanie 7

Sada závaží 1 g - 500 g slúži na meranie hmotností rôznych predmetov. Rovnoramenné váhy Mechanická laboratórna váha je prístroj, ktorý umožňuje porovnávanie hmotností rôznych predmetov ako aj ich váženie. Sada závaží 1 g - 500 g slúži na meranie hmotností rôznych predmetov. 8

Hlavné časti rovnoramenných váh klin olovnica stupnica aretačná skrutka misky nastavovacia skrutka vahadlo ukazovateľ 9

Jednoduché rovnoramenné váhy Váhy vyrobené z jednoduchých pomôcok 10

Digitálne obchodné váhy Kuchynská závesná váha Rôzne druhy váh Plošinová váha Závesná váha na tovar, balíky, kufre Kuchynská váha Analytické váhy Digitálne obchodné váhy Kuchynská závesná váha Kojenecká váha Osobná váha Váha na peniaze 11 11

Žeriavové závesné váhy Rôzne druhy váh Paletové váhy Vreckové váhy Dobytčie váhy Mostové váhy Žeriavové závesné váhy Laboratórne digitálne váhy 12 12

a Staršie váhy Plošinová váha 13 13 13

Pravidlá merania hmotnosti 1. Vyberieme váhy podľa veľkosti hmotnosti, ktorú potrebujeme určiť. 2. Zistíme presnosť, s akou dané váhy vážia. 3. Pri vážení musia stáť váhy na vodorovnej podložke. 4. Pri vážení dávame predmety do stredu misky. 5. Pri odčítaní hodnoty na displeji musíme počkať na ustálenie číselnej hodnoty. Rovnako sa musí ustáliť aj ukazovateľ na laboratórnych váhach. 6. Pri zápise číselnej hodnoty hmotnosti uvedieme jednotku hmotnosti. 14

Zopakujme si Akú značku má hmotnosť? Čo je základnou jednotkou hmotnosti? Aké ďalšie jednotky hmotnosti poznáte? Čím určujeme hmotnosť telies? Aké druhy váh poznáte? Vymenujte hlavné časti rovnoramenných váh! Čo kupujeme na kilogramy a čo na gramy? Čo má väčšiu hmotnosť? Kilogram železa alebo kilogram peria? Akú značku má hmotnosť? Čo je základnou jednotkou hmotnosti? Aké iné jednotky hmotnosti poznáš? Čím určujeme hmotnosť telies? Aké druhy váh poznáš? Vymenuj časti rovnoramenných váh! 15

Použité zdroje Lapitková V., Koubek V. a kol.: Fyzika pre 6. ročník základných škôl, 2010, EXPOL PEDAGOGIKA, s. r. o., Bratislava Macháček M.: Fyzika pre 6. ročník ZŠ - 1. diel, 1996, SPN Bratislava http://sk.wikipedia.org/wiki/Kilogram http://fyzika.gjvj.cz/pokusy/pokusy/fotky/312vaha2.jpg http://www.avicenna.cz/media/obrazky/20041110-vahy.jpg http://www.vyukovematerialy.cz/fyzika/foto/73.jpg http://oskole.sk/?id_cat=3&clanok=18030