Globálne problémy sveta Využitie IKT vo vyučovaní občianskej výchovy Globálne problémy sveta Zuzana Kováčová
Obsah predmetu: poznatky o zásadách a normách vzťahov v rodine, v škole, v spoločnosti vôbec osvojovanie si zásad spoločenského správania poznávania svojej obce, mesta, regiónu, vlasti informácie o štáte,o práve, ekonomike a podnikaní informácie o globálnych problémoch vo svete
využiť tvorivú formu vyučovania pomocou využitia tajničky Cieľ: využiť tvorivú formu vyučovania pomocou využitia tajničky
Tajnička spočívať vo vyčiarkovaní daných písmen Tajnička spočívať vo vyčiarkovaní daných písmen. E I O Ó Ó L N I A G K E N Z V Y E A S K O Í G D R A L O K Nájdite v tajničke tieto slová a vyčiarknite ich: energia voda ozón ekológia Zostávajúce písmená poskladaj do správneho tvaru.
Zostali nám tieto písmená: K S Í L K Y Správne usporiadané písmená tvoria slovo: KYSLÍK
Takzvaná „r e ť a z o v k a“ je tiež obľúbená Takzvaná „r e ť a z o v k a“ je tiež obľúbená. Žiak zadá slovo napríklad: pôda – ďalší musí povedať slovo, ktoré sa začína na posledné písmeno z predchádzajúceho slova – teda na A napr. atmosféra.
Doplň tajničku pomocou viet, ktoré sú na nasledujúcom snímku
1.Všetky prvky živých a neživých organizmov ................... 2.Dôležitá zložka pre náš život je ...... 3.Vzdušný obal Zeme ........................................................... 4.Pôda je najvrchnejšia časť Zeme - volá sa ........................... 5.Ochranný štít, ktorý zabraňuje ultrafialovému žiareniu na Zemský povrch je.... 6.Rakovinotvorné látky sa volajú ........................................... 7.Skutočný obsah škodlivín vo vzduchu sa volá .................... 8.Látky, ktoré menia zloženie ovzdušia sa volajú ...................
Riešenie: e k o s y s t é m y k y s l í k a t m o s f é r a l i t o s f é r a o z ó n o v á v r s t v a k a r c i n o g é n y i m i s i a e x h a l á t y
Koniec prezentácie