Ľad očami geografa Natália Bačíková Dagmar Cesnaková Veronika Ďatková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Advertisements

Ing. Stela Jendrišáková, PhD. CVRV – VÚTPHP Piešťany Mládežnícka 36
=MESIAC PRIRODZENÁ DRUŽICA ZEME =
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Dobrý pastier Žalm 23 (veršovaná parafráza - MBKB)
Lekcia od divých husí.
Malé dievČatko A zlatý balík.
5.Trieda Vanesa Znachorová
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
(c) Koman ACH 2006/2007.
Znečisťovanie ovzdušia
Michaela Štofaníková 1.D
Priama a nepriama úmernosť
Alexandre Dumas Traja mušketieri
NA VIANOCE PAT A MAT.
ZVUK Marián Pitel.
Energia.
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Človek – chemická továreň
Matematika a Sneh.
Meteorológia.
Optika. Optické zobrazovanie
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
12. Lampióny RNDr. Martin Plesch, PhD októbra 2011.
Riešenie krízových situácií
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Alternatívne zdroje energie
Chenonceau „zámok na vode“
Elektromagnetické vlnenie
Planéty slnečnej sústavy
Aktuálne makroekonomické dianie a karbónová daň
Ako ušetriť energiu v domácnosti 
Tommy's Window Slideshow
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Kompostovanie A. Minárik.
18/9/2018 Licitácia Tomáš Pavlík
Daňové veci mi rieši zamestnávateľ Daňové priznanie si robím sám
MODEL METEOROLOGICKÉHO
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Uhlíková stopa výroby drevených dosiek
Uhlík Makroelementy.
Vesmír Rasťo Korčičiak 2.A.
DO OKNA NIEČO NARAZILO. BOL TO VTÁČIK!
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
TIBET Tibet.
Čierne diery.
CHLIEB V GEOGRAFII Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského Banská Bystrica
Čierne Diery.
Terézia Šeligová 2.A GSF v Žiline
D u d i n c e.
Brasília Patrik Kovaľ.
Sopky z chemického hľadiska
Aj plyn padá k zemi Kristínka Dovalová.
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Terestriálne PLANÉTY Merkúr a Venuša.
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Miroslav Hudák 1.D.
Deň Zeme Romana Jelenčíková 7.A.
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Iný pohľad na globálne otepľovanie
Víta vás nový PowerPoint
Banán č.1 Podmienky: - uzavretý priestor -žiadne svetlo
Rovnice a ich riešenia.
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Použitie počítačov v geografii (2)
Ukážky z inovácie výučby v predmete
TAJOMSTVO PEŇAZÍ, VZŤAHOV A ZDRAVIA
Prepis prezentácie:

Ľad očami geografa Natália Bačíková Dagmar Cesnaková Veronika Ďatková Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Banská Bystrica Ľad očami geografa Natália Bačíková Dagmar Cesnaková Veronika Ďatková Kornélia Faklová 2011

Fakty na úvod Riešenie klimatických zmien je proces na celé storočia. Globálne otepľovanie existuje a človek má na ňom podiel. Riešenie klimatických zmien je proces na celé storočia. Globálne otepľovanie si vyžaduje inteligentnejšie riešenie.

Skleníkový efekt Slnko je jediným zdrojom energie. Atmosféra a zemský povrch približne 30% z dopadajúcej slnečnej energie bez zmeny odrážajú späť do medziplanetárneho priestoru.

Vývoj koncentrácií skleníkových plynov v atmosfére Počas posledných niekoľkých tisícročí sa až do 19. storočia jeho koncentrácia v atmosfére menila iba nepatrne a kolísala okolo hodnoty 275ppm. Možno očakávať zdvojnásobenie koncentrácie oxidu uhličitého v atmosfére asi okolo roku 2075.

Ústup ľadovcov Čo by bolo lepšie, mať k dispozícii vody viac alebo menej?

Ak by však letná teplota vzduchu stúpla o tri stupne Celzia, potom by Alpy prišli o 80% svojich ľadovcov. Alpy

Ľadovce Nového Zélandu Ľadovec Franza Jozefa je stále kratší než v roku 1900 a od roku 2000 stratil približne 230 metrov.

Rozpad ľadovca v Ugande

Grónsky ľad sa topí čoraz rýchlejšie Vplyv globálneho otepľovania vidno i na Grónsku . Ružovou farbou je na obrázku naznačená oblasť topenia v roku 1992 a červenou, oblasť topenia v roku 2005.

Čo prinesie roztopenie ľadovcov? K prudkým zmenám prispieva aj gigantický ľadovec Larsen B

Ako možno taký zložitý problém riešiť? Pokúsme sa ho riešiť spoločne, alebo lepšie, predstavte si sám seba, že ho riešite. Vychádzame z toho, že obvykle ak niečo nie je zakázané, tak je povolené. Ľudia sa musia dohodnúť, ak chcú nejaký problém riešiť. Takže – dohovor. Pretože sa jedná o globálny problém celého ľudstva, musí to byť medzinárodná dohoda.

Možnosti znižovania emisií Kľúčovými spotrebiteľmi energie sú priemysel, domácnosti, úrady, doprava a poľnohospodárstvo. Zvýšenie energetickej účinnosti je možné dosiahnuť prostredníctvom vhodných ekonomických a legislatívnych stimulov pre spotrebiteľov i investorov.

Čo by sa podľa vás stalo, ak by sa všetok sneh na Zemi roztopil?

V ktorom štáte sa nachádza najviac snehu? Odpovede: Počet odpovedí: Antarktída 6 Arktída 1 Grónsko 13 Rusko 7 Kanada 2 Island Dánsko Aljaška Neviem

Ako môže vplývať globálne otepľovanie na človeka?

Ako môže zabrániť ľudstvo topeniu ľadovcov? Odpovede: Počet odpovedí: Recyklovanie 1 Koniec znečisťovania ovzdušia 13 Nič 6 Zníženie emisií 5 Zníženie CO2 3 Zvýšenie emisií Nepoužívať freóny Zrušenie tovární Obmedziť dopravu 2 Zabrániť ropným haváriám

Čo by ste navrhli ako pomoc proti rozširovaniu sa globálneho otepľovania?

Myslíte, že môže opäť nastať doba ľadová?

Má ľad menšiu hustotu ako voda? Odpovede: Počet odpovedí: Áno 15 Nie 5 Neviem 6

globálním oteplování Anna Violová, Milan Lapin – Zmena klímy Bibliografické údaje http://vat.pravda.sk/ladovce-sa-topia-rychlejsie-dp1-/ http://www.24hod.sk/ladovce-noveho-zelandu-sa-topia http://tvnoviny.sk/spravy/svet/ http://veda.sme.sk/c/3634003/ http://www.topky.sk/cl/13/143093/Co-prinesie-roztopenie-ladovcov E.Bédi,2002 Lomborg Bjorn, 1965 – Zchlaďte hlavy skeptický ekolog o  globálním oteplování Anna Violová, Milan Lapin – Zmena klímy

Ďakujeme za pozornosť 