Inovácia obsahu a metód vzdelávania prispôsobená potrebám vedomostnej spoločnosti ADOBE CAMERA RAW 7 I.časť VYPRACOVAL: MGR.ART.BARBORA ČISÁRIKOVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Centrálny Dátový Archív
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
PowerPoint Verzia XP.
Algorithmic Chemistry in Genetic Programming Informatics and Information Technologies Student Research Conference, 2006 Vojtech Szöcs Vedúci projektu:
VRSTVY Rastrova grafika
HUBBLOV VESMÍRNY ĎALEKOHĽAD
„surovinová základňa dreva“
Ďalšie sekvenčné obvody
Peter Kajaba Operačné Systémy.
POUŽITIE POČÍTAČOV V REGIONÁLNEJ GEOGRAFII (2)
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
3D Technológie Michal Kubaľa III.A.
Zelená škola Mgr. Eduard Gemza
Druhy softvéru a aplikačné programy
Optické prístroje.
Inovácia obsahu a metód vzdelávania prispôsobená potrebám vedomostnej spoločnosti EFEKT VODOVÝCH FARIEB VYPRACOVAL: MGR.ART. BARBORA ČISÁRÍKOVÁ.
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Riešenie krízových situácií
Nastavte sem na začiatok efekt prílet zhora zľava, ktorý pôjde automaticky a rýchlo. Na zvýraznenie použijete vlnu, ktorá pôjde automaticky a rýchlosť.
Ako môže manažér efektívne zdielať zamestnanecké dáta s personalistom a zapojiť sa tak do HR procesov? Peter Vilem.
Praktický nácvik dezinfekcie rúk - manuál
Multiplatformný rastrový program GIMP
AMD Am386.
znalecký, stavebný a ekonomický softvér
Návod: Online objednávací systém EPMEB.SK
18/9/2018 Licitácia Tomáš Pavlík
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Základné pojmy spojené s BIOS
MODEL METEOROLOGICKÉHO
Intel
Stredná odborná škola obchodu a služieb
Ing. Jana Ďurišová Grafika pre web.
Databázové systémy.
Bloková schéma procesora
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
9., 10. Snímač realizovaný tlačidlom
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Terézia Šeligová 2.A GSF v Žiline
Inštalácia Windows verzie
EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhľadávanie
Názov aktivity: Letíme raketou
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
„šírkové spojenia - lepené“
stavebný a znalecký softvér
Implementácia a zabezpečenie prevádzky systému ARL – spolupráca knižnice a firmy Dobrý den, vážení a milí, dovolte mi aby som Vam v mene svojom i v mene.
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Posudky.
Použitie počítačov v geografii (2)
Opakovanie sekvencia postupnosť príkazov (príkaz je povel, ktorý počítač alebo iné zariadenie pozná a dokáže vykonať) vykonávanú v takom poradí, v akom.
Externé pamäťové médiá
Ovládacie panely.
Téma: Nástroje na tvorbu prezentácie
Spracovanie digitálneho videa a vyhodnocovanie jeho kvality - základy
Kresliace programy v deskriptíve
Vplyv stavebných úprav na všeobecnú hodnotu bytu
Víta vás nový PowerPoint
ČOKOLÁDA Michaela Tuschlová 1.C.
Formátovanie tabuliek
Nastavte na tejto snímke vlastné pozadie – konkrétne dvojfarebný prechod, ktorý pôjde „šikmo nahor“
TURISTICKÁ A INFORMAČNÁ MAPA MESTA LUČENEC
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
cestovná kancelária Letom-svetom
Využitie ultrazvuku v medicíne
Použitie počítačov v geografii (2)
Základná charakteristika médií Stavba CD-R, CD-RW a DVD
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Inovácia obsahu a metód vzdelávania prispôsobená potrebám vedomostnej spoločnosti ADOBE CAMERA RAW 7 I.časť VYPRACOVAL: MGR.ART.BARBORA ČISÁRIKOVÁ apríl 2014 „Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť/Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ“

OBSAH Camera RAW Exposure Contrast

CAMERA RAW Snaha odfotiť čo najkvalitnejší záber, je bez pochyby zámerom každého fotografa, či už amatérskeho, alebo profesionálneho. Každým zaostrením objektívu, každým pohľadom do hľadáčika, či na digitálny display prístroja, každým stlačením spúšte si v našich mysliach vytvárame obraz o finálnom snímku, navyše často dúfajúc, že výsledok predčí naše očakávania. Kvalita je vždy prvoradý faktor a dokonalosť je to, po čom siahame. Ako sa však ubezpečiť, že zo svojich fotografií „vyžmýkame“ naozaj maximum?

Ak by sme upustili od všetkých ostatných faktorov a zamerali sa iba na kvalitu obrazu, nie je lepšie riešenie ako fotiť do formátu RAW. Tento, ako už možno niektorí podľa názvu zistili, nekomprimovaný formát poskytuje obraz tak, ako bol zachytený snímačom, bez akýchkoľvek úprav, či konverzií. Pýtate sa, kde je tá spomínaná výhoda? Pre lepšie pochopenie si môžete doma spraviť jednoduchý experiment. Otvorte si akýkoľvek obrázok, ktorý si doslova pýta dodatočné úpravy a tieto zmeny na ňom vykonajte. To, či sa už jedná o odstránenie šumu, či zaostrenie, nehrá dôležitú úlohu. Na čo sa pri tomto pokuse sústredíme je rýchlosť, ktorou dokáže software vašej voľby dané akcie previesť. Väčšinou, v priemere, je to otázkou niekoľkých, často až desiatok sekúnd. 

Treba si však zároveň uvedomiť, že v tomto prípade úkony vykonýva počítať s niekoľkými GB pamäte, viacerými jadrami a silnou grafickou kartou. Napriek tomu mu to však trvá značnú dobu. Pre porovnanie, fotoaparát zachytávajúci zábery do formátu JPEG tieto procesy vykoná prakticky okamžite. Ako je to, vzhľadom na priepastný technologický stupeň, možné? Jednoducho, vo všetkých fotografických prístrojoch je pri tomto type súborov dôraz kladený hlavne na rýchlosť. Konverzia je často nedokonalá, škála farieb „zosekaná“ a ostrenie, či zvýraznenie detailov nepresné. Zábery sú však na pamäťové médium ukladané okamžite a ich rozmery sú značne úsporné.

Oproti tomu môžeme postaviť už spomenutý, nekomprimovaný formát RAW Oproti tomu môžeme postaviť už spomenutý, nekomprimovaný formát RAW. Ako prvým, pre mnohých pravdepodobne najvážnejším nedostatkom je nemožnosť ho otvoriť v akomkoľvek prehliadači obrázkov, nutnosť upraviť ho pred tým, ako ho môžeme prezentovať publiku. V tesnom závese za touto prekážkou je niekoľkonásobne väčšia veľkosť uložených súborov, s čím ide ruka v ruke pomalšia rýchlosť ukladania a samozrejme rýchlo sa míňajúce miesto na pamäťovej karte. V prípade RAWu môžete na rýchly sekvenčný záber okamžite zabudnúť, fotoaparát by sa vám vôbec nepoďakoval. 

Výhody však v mnohom spomenuté nedostatky prevyšujú – zrhnúť by sa dali pod označenie „úplná kontrola nad všetkými aspektami výsledného obrázku“. Dynamické možnosti, ktoré môžete ovplyvniť sú priam až neuveriteľné. Od vyváženia bielej, cez dodatočné ostrenie, odstránenie šumu, manipulácie s jednotlivými farebnými kanálmi a mnoho ďalšieho vám dajú slobodu, pomocou ktorej si výsledok môžete doslova upraviť podľa svojho vkusu. A to so zachovaním najvyššej kvality. My si teraz spolu ukážeme, ako na to.

Adobe Camera RAW nie je vo virtuálnom svete grafických programov spoločnosti Adobe žiadna novinka. V najnovšej verzii – Camera RAW 7 priniesol viacero šikovných vylepšení, ktoré uľahčujú prácu grafikovi, ako aj skvalitňujú celkový výsledok. Interface sa od predošlej verzie prakticky nezmenil, iba viac sprehľadnil a jeho používanie je omnoho intuitívnejšie. Preto tí z vás, ktorý s týmto plug in-nom v minulosti už pracovali nebudú mať žiaden problém sa v novinkách zorientovať. Po otvorení fotografie v RAW formáte sa nám automaticky otvorí okno s nastaveniami Camera RAW. 

Pre nováčikov, ktorý s podobnými nastaveniami doteraz nemali tú česť, môže prvá obrazovka pôsobiť zmätočne, ale nie je sa čoho obávať, všetko je naozaj jednoduché. Hlavné okno sa skladá z dvoch častí. Dominantným celkom je okno s náhľadom upravovanej snímky, kde okrem samotnej fotografie môžeme voliť nástroje na úpravu (pracovný riadok v hornej časti), alebo kvalitatívne nastavenia záberu v časti dolnej. Pre naše potreby je nepochybne zaujímavejšia strana pravá, obsahujúca všetky poskytované možnosti vo forme posuvných nastavení.

exposure Exposure – kým v predchádzajúcich verziách Camera RAW slúžila expozícia hlavne na zvýraznenie bielej, alebo najsvetlejších tónov a jej neopatrným zaobchádzaním sa mohli objaviť rozpixelovné ,až neestetické časti, aktuálne slúži presne tomu, na čo bola navrhnutá – nastavenie základných hodnôt svetlosti celého obrázku. Jednoducho povedané, dokáže zosvetliť, alebo stmaviť obrázok komplexne, čím aj na najvyšších hodnotách môžeme dosiahnuť akceptovateľných výsledkov, samozrejme za cenu zvýšenej zrnitosti. Tú však môžeme poľahky odstrániť v záložkeDetail, časti Noise Reduction – Luminance.

CONTRAST Contrast – pomocou tohto posuvného tlačidla môžeme ovplyvniť prechodové rozdiely medzi svetlými a tmavými časťami na fotografii. Rozdiel oproti starším verziám spočíva hlavne v jemnosti prechodov, vďaka čomu si môžeme dovoliť odvážnejšie experimentovanie. Aj napriek tomu odporúčam nechať si toto nastavenie až na samotný záver.

POUŽITÝ ZDROJ INFORMÁCIÍ http://www.grafika.sk