Technická prezentácia Ing. Ivan Polášek PhD. Hana Baranovičová Francisc Juras Miroslav Kudláč Lukáš Markovič Martin Melis Michal Valovič Andrej Železňák
Úvod Projekty v súčasných CAD nástrojoch sú často veľmi rozsiahle a v komplexite diagramov sa často strácajú logické prepojenia Naším riešením je modelovanie v 3D priestore za použitia rôznych priestorových úrovní (Layerov) Vývoj 3D modelovacieho nástroja je dlhodobý fakultný projekt, pričom našim cieľom bola implementácia Activity diagramu a jeho prepojenie na fragment sekvenčného diagramu V rámci nášho prototypu sme experimentovali aj s možnosťami ovládania a vizualizácie pomocou 3D technológií ako 3D okuliare, LeapMotion, či 3D myš.
Špecifiká Activity diagramu Diagram aktivít je interakčný diagram UML 2.5 Hlavné komponenty diagramu aktivít sú : Aktivity, Akcie, vetviace bloky (decision, merge), sekvenčne vetviace bloky (fork, join), inicialzačný uzol, ukončovací uzol a terminačný uzol Správa tokov v diagrame Obsahuje Structured activity node – metamodel nešpecifikuje jeho vizualizáciu
Metamodel dátová zložka MVC Architektúra View Aktualizuje Dáta na vykresľovanie Metamodel dátová zložka Zobrazuje Controler Model Graphical Element Entity Element Modifikuje Nastavuje
Využitie 3D technológie Analýza možností implementovanej knižnice OGRE pri polarizačnom 3D zobrazení pomocou 3D okuliarov N-Vidia Vision – vytvorený prototyp vízie zobrazenia diagramu v reálnom 3D Analýza možností prepojenia knižníc LeapMotion a 3D myši – predpríprava pre budúcu iteráciu projektu
Knižnica OGRE Grafický engine nad C++ Podpora Direct3D 9 & 11, OpenGL (incl. ES, ES2, ES3 and OGL3+) a WebGL (Emscripten) Podpora rôznych kompilerov ako MSVC, GCC 3+ alebo Clang Hierarchické usporadúvanie jednotlivých grafických uzlov pri vykresľovaní, čo dovoľuje nadväznosti objektov jeden na druhý a replikované operácie pre dcérske uzly Podporuje operácie ako multitexturing, multipassblending, modifikáciu a koordináciu textúrových koordinát, alpha-kanál operácie
Prepojenie na metamodel UML 2.5 Doplnenie predošlých iterácií a formalizácia prepojenia v kóde Úprava požiadavky Product ownera a integrácia existujúcich elementov Metamodelu – zaručená konzistencia so štandardom Otvorenie možností na export a import do XMI a interkompatibilitu s ostatnými nástrojmi ako EA, či RSA Graphical Element Entity Element Inštancia predgenerovaných tried z metamodela obsahujúca atribúty a prepojenia na iné triedy
Riešenie fragmentu Clause ConditionNode SequenceNode LoopNode ActivityFinalNode FlowFinalNode Constraint Identifikácia Composite vzoru v rámci metamodelu - vnáranie Optimalizácia zobrazenia na fragmenty sekvenčného diagramu
Optimalizácia čiarového prepájania Blablabla
Praktická ukážka
...ďakujeme za pozornosť
Bubbles 3D-UML http://tinyurl.com/bubbles-3duml WEB: team4.fiit1415@gmail.com E-Mail: