Permakultúra dizajnuje ekosystémy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Jar 2. ročník.
Fašiangy Natália Barvířová 9.a.
Lekcia od divých husí.
Samuel Bubica, ZŠ Ulica mieru,4.B. 2012/2013
Ekosystém (ecology+system).
Malé dievČatko A zlatý balík.
Vitajte mamičky Vitajte nám, vitajte nám mamy, mamky, mamičky. Zasmejte sa, pozdvihnite starostlivé hlavičky.
Prečo vtáky vedia lietať?
Učivo z prírodovedy Stavovce.
TUNDRY RICHARD RYBÁR V.D.
Žiar nad Hronom a okolie
Marek Babinec Myšiak Hôrny.
SPOLOČENSTVO Prečo niektoré živočíchy žijú v skupinách?
Vyparovanie a var Gabriel Horos.
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
Spojené Arabské Emiráty
MPC Nitra, Katka Vajliková SEV SAŽP Dropie
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
ZVUK Marián Pitel.
Energia.
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Odolné sídliská – Mgr. Silvia Halková (BROZ)
Druhy softvéru a aplikačné programy
Intel procesor Lukáš Beď 4.A
Grécko (dovolenková destinácia)
Natália Laurenčiková Netopier škola mieru 4.B
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Nebojte sa! Ján Pavol II..
Tomáš Peprný Filip Wagner 3.C
Spracovanie postupnosti pohľadu pravdepodobnostnými modelmi
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Alternatívne zdroje energie
Občianske združenie Campanula
Alternatívne zdroje energie - solárna energia
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Kultúrne pamiatky UNESCO na Slovensku
Ing. Vladimíra Fabriciusová, PhD.
Ako ušetriť energiu v domácnosti 
Tommy's Window Slideshow
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
SKLÁDKY ODPADOV NA ÚZEMÍ OBCE
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Viem, čím budem a prečo Milan Cák 4 . B.
DO OKNA NIEČO NARAZILO. BOL TO VTÁČIK!
SNEH (z hľadiska biológie)
Tvorba a manažment projektov
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Michal Mičuch, II.A GSF v Žiline.
Názov aktivity: Letíme raketou
„šírkové spojenia - lepené“
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Deň Zeme Romana Jelenčíková 7.A.
Pr. č. 7 Martin Heidegger.
Austrália-zaujímavé miesta
Andrej Šimko 3.D Znečistenie pôdy V okolí Prešova.
Ako u nás len trochu iná ponuka
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Najvýznamnejšie bitky 2. svetovej vojny
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Vírusy a Antivírusy.
Sopka z fyzikálneho hľadiska
1. Lexikálna sémantika substantív
Príbeh o anjeloch.
Ako zobrazujeme skutočnosť
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Permakultúra dizajnuje ekosystémy Permakultúra dizajnuje a vytvára produktívne ekosystémy, ktoré majú diverzitu, stabilitu a prispôsobivosť prírodných ekosystémov. Permakultúrne systémy získavajú nadbytok na pokrytie našich potrieb tak, že zvyšujú biodiverzitu a úrodnosť pôdy.

Spoznávame prvky ekosystému V permakultúre pracujeme s elementami/prvkami. Zapájame ich aby vytvorili užitočné spojenia. Spoznávame ich potreby a produkty/funkcie. Dávame pozor aby nevznikal odpad.

Náš systém priťahuje druhy z prírody Človek najprv spoznáva svoje elementy, ktoré sám umiestnil. Permakultúrny ekosystém je však magnet pre divožijúce druhy. Ako rýchlo sú schopné prísť? Vtáctvo a netopiere sú veľmi pohyblivé vďaka aktívnemu letu.

Pozrime sa na vtáctvo ako na element Vyžadujú: Potravu. Niektoré sú tu celý rok. Niektoré na zimu odlietajú. Svoje typické stanovište. Niektoré sú lesné. Niektoré sú vodné... Miesto pre svoje hniezdo s mláďatami. Niektoré si stavajú svoje vlastné hniezda/dutiny. Niektoré hniezda v stavbách iných druhov.

Pozrime sa na vtáctvo ako na element Poskytujú: Udržujú rovnováhu (hmyz, cicavce, zdochliny). Rozširujú semená (v niektorých klímach aj opeľujú). Trus a perie majú bohaté na dusík a fosfor. Prispievajú k rýchlemu rozkladu. Niektoré sú vykonávajú svoje aktivity v kŕdľoch. Spoločné hľadanie potravy (voda, lúky, stromy). Hromadné nocovanie na stromoch. Hromadné nocovanie v trstine. Odpočívajú na hladine vodných plôch.

Pozrime sa na netopiere ako na element Vyžadujú: Prítomnosť hmyzu, ktorým sa u nás živia. Pospájanie štruktúr medzi našou plochou a miestom kde majú úkryt. Úkryt (prechodný úkryt, letný úkryt, zimovisko). Vodu.

Pozrime sa na netopiere ako na element Poskytujú: Lovia nočný hmyz (drobné komáre i veľké chrústy). Guáno (v nadbytku pri letných kolóniách na povalách).

Jednotlivé druhy sa líšia a v tom vám vie poradiť ornitológ a chiropterológ Chiropterológ využíva vizuálny pohľad za šera a detektor netopierov, ktorý premieňa ultrazvuky na počuteľné. Ornitológ využíva ďalekohľad a hlasové prejavy vtákov. Aj on môže využiť novú techniku - nahrávanie a následné vyhodnotenie v počítači. Pozeraním spektrogramov zapája človek zrak a grafickú predstavivosť, je to o 60% rýchlejšie než len sluchom. Takto vám zoológ vie nielen spísať druhy, ktoré zistil, ale má aj trvalý doklad a nahrávku pre vaše potešenie, vylúči seba ako rušivý moment a nemrzne celú noc, keby by mal čakať napríklad na hlasy sov vo februári.

Ako na to - analýza v PC

Prečo je dobré vedieť aké druhy sú u vás a vo vašom okolí? Niektoré druhy len zasahujú svojim hniezdnym okrskom do vášho systému ale sú napríklad v blízkom lese. Ďatlie dutiny slúžia desiatkam ďalších druhov, no vyžadujú staré stromy. Niektoré druhy majú malé okrsky, niektoré veľké. Niektoré druhy na jar konzumujú hmyz, neskôr plody a semienka. Rôzne druhy využívajú rôzne miesta a spôsoby hľadania potravy. Netopiere majú veľmi presne rozdelené miesto lovu. Netopiere majú úkryty typické pre druh, v stromoch, v stavbách...