sústava dvoch rovníc o dvoch neznámych

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
ROZHODOVACIE STROMY doc. Ing. Kristína Machová, CSc.
Advertisements

Editovanie nových záznamov Modifikácia zadaní
PowerPoint Verzia XP.
Kristína Fejková VIII.A
Fašiangy Natália Barvířová 9.a.
Kvetinková matematika 2. ročník
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
Dýchacia sústava Frederika Gilianová 3.B.
Vyber správne, doplň i/í alebo y/ý.
KRV Natália Adamove, Barbora Huštáková 3.L.
Pytagorova veta Autor: Matúš Halaj.
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
Svet bublín Martina Ľuptáková, 3.A Šk. rok: 2008/2009.
Jedlé -Nejedlé -Jedovaté
Zlomky Z.Tomová 7.a.
ZŠ s MŠ Malý Čepčín 2013 – – 4. ročník
Formálne jazyky a prekladače
Škvarka, Moravčík.
Matematika a Sneh.
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Slávka Fridlová, 7.a ZŠ Radovana Kaufmana, Partizánske
Inovácia obsahu a metód vzdelávania prispôsobená potrebám vedomostnej spoločnosti EFEKT VODOVÝCH FARIEB VYPRACOVAL: MGR.ART. BARBORA ČISÁRÍKOVÁ.
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Lineárna rovnica ax + b = 0.
Pravdepodobnosť podmienená.
POČÍTAME S LIENKOU MARIENKOU
Rovnice a ich riešenia Dušan Vágner 3.B.
Sústavy lineárnych rovníc
Autor: Anetka Bednárová 8.C
Lineárna nerovnica.
Praktický nácvik dezinfekcie rúk - manuál
Zobrazenie pravidelného ihlana v kótovanom premietaní
6. prednáška ( ) 2D-polia Poďme programovať hry.
Logaritmická rovnica.
Numerácia do 20 Spoznávame čísla 11 až 20 Autor: Mgr.Viera Jančová
Maturita 2013.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Sústavy lineárnych rovníc
História matematiky Známi matematici.
Srdcovo-cievna sústava človeka
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Analytická chémia.
Tlačidlá akcie. M o j a s t r á n k a.
Le Grand Louvre Musée du Louvre
Interpolačné metódy Medzi základné interpolačné metódy patria:
Pozor! Zmena v papierovej zmluve PZP.
Exponenciálna rovnica
(Digitálny prezentačný materiál)
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
Názov aktivity: Letíme raketou
klikaním na žlté políčka! Potom klikni na výsledok!
Priamky a kružnice Vzájomné polohy
Analytická geometria lineárnych útvarov
Opakovanie sekvencia postupnosť príkazov (príkaz je povel, ktorý počítač alebo iné zariadenie pozná a dokáže vykonať) vykonávanú v takom poradí, v akom.
Mgr. Jozef Uríček M a t e m a t i k a 8. r o č n í k
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Veta a členenie viet Mgr. Michalcová Gabriela.
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
Didaktický projekt Traja králi
Rovnice a ich riešenia.
Precvičte si písanie y/ý alebo i/í po obojakej spoluhláske b
žiaci 3. A a 3.C sa pridali k projektu v Českej republike
Lineárne r o v n i c e Mgr. Ján Nandráži spracovala: E. Hlačinová.
PYTAGOROVA VETA.
Ročné zúčtovanie dane za rok 2014
Vzájomná poloha priamok v rovine
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

sústava dvoch rovníc o dvoch neznámych Sčítacia metóda sústava dvoch rovníc o dvoch neznámych 9. ročník

Daná je rovnica: I. 2(a - 3) = - b – 5 II. a – 3(b - 1) = - 7 Najprv roznásobíme zátvorky v obidvoch rovniciach. 2a – 6 = - b – 5 a – 3b + 3 = - 7 Preložíme neznáme vľavo a známe vpravo. Zjednodušíme strany každej rovnice. 2a + b = - 5 + 6 a – 3b = - 7 - 3 2a + b = 1 a – 3b = - 10 9. ročník

/ + Teraz sa budeme snažiť vytvoriť zo sústavy 1 rovnicu s 1 neznámou. Rozhodneme sa, ktorú neznámu odstránime. Napríklad b. Prvú rovnicu vynásobíme číslom 3. Pozor každý jej člen. 2a + b = 1 a – 3b = - 10 / . 3 Teraz obidve rovnice spočítame. Spočítame výrazy vľavo a vpravo 6a + 3b = 3 a – 3b = - 10 / + Vyriešime jednu rovnicu o jednej neznámej. 7a + 0b = - 7 7a = - 7 / : 7 a = - 1 9. ročník

2(a - 3) = - b – 5 2(- 1 - 3) = - b – 5 2 . (- 4) = - b – 5 Jednu neznámu sme vyriešili. Ako to bude s druhou? Vyberieme si jednu z pôvodných rovníc a dosadíme do nej číslo – 1 za neznámu a. a = - 1 2(a - 3) = - b – 5 2(- 1 - 3) = - b – 5 Vyriešime 1 rovnicu o 1 neznámej. 2 . (- 4) = - b – 5 - 8 = - b – 5 - 3 = - b - 3 = b b = 3 Ešte skúšku správnosti. 9. ročník

Skúška správnosti Robíme ju pre obidve rovnice. Ľavá strana prvej rovnice: L1 = 2 (- 1 - 3) = 2 . ( - 4) = - 8 P1 = - 3 – 5 = - 8 L1 = P1 Ľavá strana druhej rovnice: L2 = - 1 – 3( 3 – 1) = - 1 – 3 . 2 = - 1 - 6 = - 7 Pravá strana druhej rovnice: P2 = - 7 L2 = P2 9. ročník

Koreň rovnice je K [- 1, 3] 9. ročník