Najväčšie prístavy sveta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Ing. Stela Jendrišáková, PhD. CVRV – VÚTPHP Piešťany Mládežnícka 36
Advertisements

(c) Koman ACH 2006/2007.
Večer Canton Fair.
Centrum projektovej podpory
Odpad: problém či nepríjemnosť?
DUBAJ إمارة دبيّ.
KAZACHSTAN.
Grécko.
LONDÝN LONDÝN.
Tokio Peter Giertli, III.E.
Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, , Banská Bystrica
K U B A Pastoreková, Kalmanová.
Prezentácia FEMky.
Politika turizmu.
Kríza medzinárodného systému a cesta k druhej svetovej vojne
Austrália Austrália a jej pamiatky Unesco.
Španielsko Kód ITMS projektu:
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka
Grécko (dovolenková destinácia)
Trest smrti v súčasnom svete
Zemplínska Šírava.
Kanada P. Banská M. Tóbiszová 3.A.
T U R E C K O Michal Briak 3.E.
Regióny v rámci Ázie Blízky východ (JZ Ázia)
Štátny rozpočet Anna Valachová 3.B
Krajina vychádzajúceho slnka
Kultúrne pamiatky UNESCO na Slovensku
Permakultúra dizajnuje ekosystémy
Najväčšie prístavy sveta
Dominika Sýkorová III.B 2011/2012
História matematiky Známi matematici.
Víno TVORBA PROJEKTOV Téma: Dejepis - Víno.
Asociácia pútnických organizácií Činnosť občianskych aktivít
Karin Blahová, II.B Gymnázium sv. Františka z Assisi v Žiline
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Vyhliadky slovenskej ekonomiky
Hrady Slovenska Autor: Matúš Homza.
PREZENTÁCIA Z DEJEPISU
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Anglicky hovoriace krajiny
Brasília Patrik Kovaľ.
NAJVÝZNAMNEJŠIE BITKY II. SVETOVEJ VOJNY
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
ŠTRUKTÚRA TURISTICKEJ PONUKY. Bezpečnostné faktory turizmu
SLNKO.
ZÁMORSKÉ OBJAVY LAURA GROSSMANOVÁ B.
Taliansko- NAšA DOVOLENKA
Predpoklady, priebeh a dôsledky zámorských objavov
Iný pohľad na globálne otepľovanie
VÝSTAVBA 2x400 kV VEDENIA Rimavská sobota – štátna hranica s Maďarskom
NÁRODNOSTI NA SLOVENSKU
Tvorivosť a podnikavosť
Finančná matematika.
Veľká Morava.
Ako u nás len trochu iná ponuka
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Trenčín Kyselicová.
Mosty k (ekonomickej) sebestačnosti
Stavba letiska v Hongkongu
Zuzana Melicherčíková 3.A
Veľká francúzska revolúcia a Napoleon Bonaparte
Ako sa menili mestá a dediny
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Úloha Číny v súčasnom svete
Informačné popoludnie SAEC
Prepis prezentácie:

Najväčšie prístavy sveta

Shanghai

Prístav v Šanghaji má 5 hlavných pracovných zón: Yangtze River estuary Huangpu River mouth at Wusongkou Waigaoqiao in Pudong Yangshan deep water port Pudong coastline Kontajnerová doprava v (v mil. TEU) 2004: 14,557 2008: 27,980 2010: 29,069(najväčší) Rozvoj obchodu behom dynastie Qing. Postupně prístav v Šanghaji prekonal prístavy Ningbo a Guangzhou, stal najväčším prístavom tej doby v Číne V roku 1842, sa Šanghaj začal rozvíjať na medzinárodné obchodné mesto.

Na začiatku 20. storočia, to bolo nejväčšie mesto na ďalekom východe s najväčším prístavom. 1949 ► komunistický převrat v Šanghaji, zrušení obchodu se zámořím dramaticky snížil hospodářství Čínské lidové republiky = zničující dopad na infrastrukturu a výstavby v Šanghaji. V roce 1991 ústřední vláda dovolila Šanghaji zahájit ekonomické reformy. Dopadem byl neskutečně rychlí rozvoj a šplhání se na přední příčky v překládce zboží na světě.

Singapore

14 terminálů Brani Cosco Jurong Keppel Pasir Panjang 1, 2A, 2B, 2C, 2D, 3, 4 Pasir Panjang Wharves Sembawang Tanjong Pagar Začiatok 13. storočia, kvalitnejší tovar ako z Číny. 15. storočie aj cez odmietnutie označenia medzinárodný prístav bol medzinárodne využívaný z čínskej strany obchodu. Kontejnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 21,329 2008: 29,918 2010: 28,431

17. storočie bol prístav a Singapore zničený nájazdníkmi z Acheu. 1819 ► Stamford Raffles (VB) nové osady, vybudovanie medzinárodného prístavu. 1830 sa stal centrom čínskeho obchodného „haraburdia“ a zároveň anglickým centrom vonkajšieho obchodu v Ázií. 1965 osamostatnený = rozvoj ekonomiky zameranej hlavne na vývoz. 1990 sa stal nejrušnejším prístavom v tonách.

Hong Kong

Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 21,984 2008: 24,248 11 terminálov Terminal 1-7 Terminal 8 East Terminal 8 West Terminal 9 North Terminal 9 South Klúčovým faktorom k vývoju prístavu boli hlboké vody a úkryt pirátov. V roku 1699 začala v Hong Kongu obchodovat britská Východoindická společnost. Briti tak začali do Číny nejprv vyvážať a neskôr pašovať vo veľkom ópium, ktoré produkovali vo svojich kolóniách v Indii. Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 21,984 2008: 24,248 2010: 23,699

1842 Nankingská zmlúva, podľa ktorej museli Číňania odstúpiť Veľkej Británii Hongkong, bez obmedzenia otvoriť 5 prístavov zahraničným obchodným spoločnostiam, povoliť obchod s ópiom. Od roku 1898 britské impérium na 99 rokov do roku 1997 ► Čína Poskytuje podmienky pre kotvenie všetkých typov lodí. Je jedným z najrušnejších kontajnerových prístavov na svete.

Shenzhen

Shenzhen je jedným z najrušnejších a najrýchlejšie rastúcich v južnej Číne Domovom 39 lodných společnosti 131 medzinárodných obchodných ciest Delí sa na západný a východný pristav Shenzhen urýchlil integraciu s Hongkongom výstavbou 6 prístavov: Liantang Longhua Fujian Guangzhou Shenzhen Dachan Nan´ao Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 13,615 2008: 21,414 2010: 22,510

Busan

Druhé najväčšie mesto a najväčší prístav v Južnej Kórei. Je to metropolitne mesto K pevnine je pripojený padacím mostom K prepravujúcim tovarom patri hlavne textil (2010 87mil. ton) Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 11,430 2008: 13,425 2010: 14,194

Ďakujem za pozornosť