Najväčšie prístavy sveta
Shanghai
Prístav v Šanghaji má 5 hlavných pracovných zón: Yangtze River estuary Huangpu River mouth at Wusongkou Waigaoqiao in Pudong Yangshan deep water port Pudong coastline Kontajnerová doprava v (v mil. TEU) 2004: 14,557 2008: 27,980 2010: 29,069(najväčší) Rozvoj obchodu behom dynastie Qing. Postupně prístav v Šanghaji prekonal prístavy Ningbo a Guangzhou, stal najväčším prístavom tej doby v Číne V roku 1842, sa Šanghaj začal rozvíjať na medzinárodné obchodné mesto.
Na začiatku 20. storočia, to bolo nejväčšie mesto na ďalekom východe s najväčším prístavom. 1949 ► komunistický převrat v Šanghaji, zrušení obchodu se zámořím dramaticky snížil hospodářství Čínské lidové republiky = zničující dopad na infrastrukturu a výstavby v Šanghaji. V roce 1991 ústřední vláda dovolila Šanghaji zahájit ekonomické reformy. Dopadem byl neskutečně rychlí rozvoj a šplhání se na přední příčky v překládce zboží na světě.
Singapore
14 terminálů Brani Cosco Jurong Keppel Pasir Panjang 1, 2A, 2B, 2C, 2D, 3, 4 Pasir Panjang Wharves Sembawang Tanjong Pagar Začiatok 13. storočia, kvalitnejší tovar ako z Číny. 15. storočie aj cez odmietnutie označenia medzinárodný prístav bol medzinárodne využívaný z čínskej strany obchodu. Kontejnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 21,329 2008: 29,918 2010: 28,431
17. storočie bol prístav a Singapore zničený nájazdníkmi z Acheu. 1819 ► Stamford Raffles (VB) nové osady, vybudovanie medzinárodného prístavu. 1830 sa stal centrom čínskeho obchodného „haraburdia“ a zároveň anglickým centrom vonkajšieho obchodu v Ázií. 1965 osamostatnený = rozvoj ekonomiky zameranej hlavne na vývoz. 1990 sa stal nejrušnejším prístavom v tonách.
Hong Kong
Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 21,984 2008: 24,248 11 terminálov Terminal 1-7 Terminal 8 East Terminal 8 West Terminal 9 North Terminal 9 South Klúčovým faktorom k vývoju prístavu boli hlboké vody a úkryt pirátov. V roku 1699 začala v Hong Kongu obchodovat britská Východoindická společnost. Briti tak začali do Číny nejprv vyvážať a neskôr pašovať vo veľkom ópium, ktoré produkovali vo svojich kolóniách v Indii. Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 21,984 2008: 24,248 2010: 23,699
1842 Nankingská zmlúva, podľa ktorej museli Číňania odstúpiť Veľkej Británii Hongkong, bez obmedzenia otvoriť 5 prístavov zahraničným obchodným spoločnostiam, povoliť obchod s ópiom. Od roku 1898 britské impérium na 99 rokov do roku 1997 ► Čína Poskytuje podmienky pre kotvenie všetkých typov lodí. Je jedným z najrušnejších kontajnerových prístavov na svete.
Shenzhen
Shenzhen je jedným z najrušnejších a najrýchlejšie rastúcich v južnej Číne Domovom 39 lodných společnosti 131 medzinárodných obchodných ciest Delí sa na západný a východný pristav Shenzhen urýchlil integraciu s Hongkongom výstavbou 6 prístavov: Liantang Longhua Fujian Guangzhou Shenzhen Dachan Nan´ao Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 13,615 2008: 21,414 2010: 22,510
Busan
Druhé najväčšie mesto a najväčší prístav v Južnej Kórei. Je to metropolitne mesto K pevnine je pripojený padacím mostom K prepravujúcim tovarom patri hlavne textil (2010 87mil. ton) Kontajnerová doprava (v mil. TEU) 2004: 11,430 2008: 13,425 2010: 14,194
Ďakujem za pozornosť