Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Spoplatnenie obsahu na slovenskom internete JÚN 2010

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Spoplatnenie obsahu na slovenskom internete JÚN 2010"— Prepis prezentácie:

1 Spoplatnenie obsahu na slovenskom internete JÚN 2010
A Step Ahead Spoplatnenie obsahu na slovenskom internete JÚN 2010 Andrej Miklánek – Head of Business Department Stanislava Dobrovolná – Research Analyst Jana Handlířová – Junior Analyst

2 CIEĽOVÁ SKUPINA, TECHNIKA A TERÉNNY ZBER
A Step Ahead

3 CIEĽOVÁ SKUPINA, TECHNIKA A TERÉNNY ZBER
Výberová vzorka predstavuje reprezentatívnu vzorku internetovej populácie SR staršej ako 15 rokov. Analýza bola uskutočnená na vzorku 519 respondentov. Tento výber reprezentuje ľudí. Výskum bol realizovaný technikou jednotného dotazníku prostredníctvom internetového zberu. Terénny zber prebiehal v dobe od 18. do 23. júna 2010 na webovom rozhraní Mediaresearch po ovej výzve oddelenia Komunikácie a správy panelu. Výskum prebiehal ako jednorazový uzatvorený zber. Respondenti sú súčasťou netpanelu spoločnosti Mediaresearch. Regrutácia do net-panelu prebieha niekoľkými metódami s cieľom vylúčiť falošné identity respondentov. Týmito metódami sú: F2F regrutačný rozhovor anketárov s respondentmi a banner/pop-up dotazník na internete v kombinácií s telefonickým overením vyplnených údajov, ktoré položením rovnakých otázok jednoznačne vylúči falošné identity respondentov. Netpanel bol založený v roku 2006, je kontinuálne obmeňovaný a rozširovaný, jeho sociodemografické údaje sú minimálne 1x ročne aktualizované. A Step Ahead

4 CIEĽOVÁ SKUPINA, TECHNIKA A TERÉNNY ZBER
Inštrukcie boli respondentom poslané prostredníctvom pokynov k výskumu umiestnených v y a na webe netpanelu. Respondenti mali k dispozícií taktiež bezplatnú zelenú linku na zodpovedanie prípadných otázok týkajúcich sa výskumu. Systém automatickej kontroly priebežne vyhodnocuje správnosť vypĺňania dotazníkov a zaisťuje prvý stupeň čistenia dát. Elektronická forma dotazníka umožňuje kontrolovať automaticky výraznú časť väzieb medzi jednotlivými otázkami. Čistenie dát zahŕňa procedúry na vyplnenie rady premenných dotazníku a mnohé ďalšie kontrolné postupy vyvinuté a štandardizované našou agentúrou. Váženie dát zaisťuje reprezentatívnosť vzorky v základných sociodemografických premenných (pohlavie, vek, vzdelanie). Skúmaná vzorka bola navážená podľa premenných pohlavie, vek a vzdelanie respondentov na internetovú populáciu SR. Váhy majú dobré charakteristiky (rozmedzie 0,679 až 1,540). Spracovanie dát bolo uskutočnené v software SPSS. Pri jednotlivých sociodemografických premenných je nutné pri malom vzorku pod 100 respondentov počítať s väčšou štatistickou chybou. A Step Ahead

5 CHARAKTERISTIKA VÝBEROVÉHO SÚBORU
A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

6 Výsledky prieskumu A Step Ahead

7 Summary Podľa slovenskej internetovej populácie internet v najbližších troch rokoch výrazne ovplyvní hneď po rýchlosti a dostupnosti internetového pripojenia (určite ovplyvní 64 %, skôr ovplyvní 29 %) aj čiastočné spoplatnenie obsahu na internetu (určite ovplyvní 58 %, skôr ovplyvní 28 %). Respondenti predpokladajú, že spoplatnenie určitých častí obsahu na internete je možné predovšetkým pri weboch hnonline.sk a sme.sk. Respondenti si myslia, že keď spravodajské servery pristúpia k spoplatneniu svojho obsahu, tak sa to bude týkať predovšetkým exkluzívnych časti (viac ako polovica ľudí). Za najmenej pravdepodobné predpokladajú spoplatnenie celého webu. Tri štvrtiny ľudí odradí od platenia za obsah na internete skutočnosť, že nájdu rovnaký alebo veľmi podobný obsah na inom bezplatne dostupnom médiu. Tak isto by mali ľudia problém s komplikovaným spôsobom platenia za obsah na internete (62 % ľudí to odradí a nebude platiť, pre 30 % to bude problém a bude zvažovať platbu). Ak by sa mala časť obsahu na slovenskom internete spoplatniť, tak tretine ľudí by vyhovovalo spoločné predplatné, o samostatnom predplatnom, prípadne mikroplatbách (pri každom použití zaplatím) by uvažovala približne jedna pätina. Takmer polovica respondentov deklaruje, že by nikdy neplatila. A Step Ahead

8 Internetová populácia 15+, N = 519
AKO MÔŽU NASLEDUJÚCE FAKTORY OVPLYVNIŤ SLOVENSKÝ INTERNET V NAJBLIŽŠÍCH 3 ROKOCH? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

9 Internetová populácia 15+, N = 519
PRI KTOROM MÉDIU PREDPOKLADÁTE, ŽE BY V NAJBLIŽŠÍCH 3 ROKOCH MOHLO DÔJSŤ K SPOPLATNENIU URČITÝCH ČASTÍ OBSAHU? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

10 Internetová populácia 15+, N = 519
PRI KTOROM MÉDIU PREDPOKLADÁTE, ŽE BY V NAJBLIŽŠÍCH 3 ROKOCH MOHLO DÔJSŤ K SPOPLATNENIU UVEDENÝCH ČASTÍ WEBU? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

11 Internetová populácia 15+, N = 519
ČO BY VÁS POTENCIÁLNE MOHLO NAJVIAC ODRADIŤ OD PLATENIA ZA EXKLUZÍVNY OBSAH NA INTERNETOVÝCH MÉDIÁCH? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

12 Internetová populácia 15+, N = 519
AK BY SA MALA ČASŤ OBSAHU NA SLOVENSKOM INTERNETE SPOPLATNIŤ, AKÝ SYSTÉM PLATBY ZA VAŠE OBĽÚBENÉ SLUŽBY BY VÁM OSOBNE NAJVIAC VYHOVOVAL? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

13 Internetová populácia 15+, N = 519
AK BY SA MALA ČASŤ OBSAHU NA SLOVENSKOM INTERNETE SPOPLATNIŤ, AKÝ SYSTÉM PLATBY ZA VAŠE OBĽÚBENÉ SLUŽBY BY VÁM OSOBNE NAJVIAC VYHOVOVAL? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

14 Internetová populácia 15+, N = 519
AK BY JEDEN VÁŠ OBĽÚBENÝ SPRAVODAJSKÝ SERVER SPOPLATNIL NAJKVALITNEJŠIU ČASŤ SVOJHO OBSAHU SUMOU 2,90 € MESAČNE, BOLI BY STE OCHOTNÍ JU ZAPLATIŤ? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

15 Internetová populácia 15+, N = 519
AK BY JEDEN VÁŠ OBĽÚBENÝ SPRAVODAJSKÝ SERVER SPOPLATNIL NAJKVALITNEJŠIU ČASŤ SVOJHO OBSAHU SUMOU 2,90 € MESAČNE, BOLI BY STE OCHOTNÍ JU ZAPLATIŤ? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

16 Internetová populácia 15+, N = 519
AK BY VŠETKY SLOVENSKÉ SPRAVODAJSKÉ WEBY SPOPLATNILI NAJKVALITNEJŠIU ČASŤ SVOJHO OBSAHU A SPOLOČNÝ PRÍSTUP K NEMU BY STÁL 2,90 € MESAČNE, BOLI BY STE OCHOTNÍ ZAPLATIŤ? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

17 Internetová populácia 15+, N = 519
AK BY VŠETKY SLOVENSKÉ SPRAVODAJSKÉ WEBY SPOPLATNILI NAJKVALITNEJŠIU ČASŤ SVOJHO OBSAHU A SPOLOČNÝ PRÍSTUP K NEMU BY STÁL 2,90 € MESAČNE, BOLI BY STE OCHOTNÍ ZAPLATIŤ? A Step Ahead Internetová populácia 15+, N = 519

18 Mediaresearch Slovakia, s.r.o. Kutuzovova 5/A 831 03, Bratislava
tel.:


Stiahnuť ppt "Spoplatnenie obsahu na slovenskom internete JÚN 2010"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google