Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Dôležité body & výstupy projektu TRENDY TRAVEL

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Dôležité body & výstupy projektu TRENDY TRAVEL"— Prepis prezentácie:

1 Dôležité body & výstupy projektu TRENDY TRAVEL

2 Uvedenie Trendy Travel do praxe
ROZPRÁVANIE PRÍBEHOV > zaujatie príbehmi vytvorenými samotnými poslucháčmi, divákmi a čitateľmi zvečnené RITUÁLMI KTORÉ SÚ VEČNÉ ŠTRUKTÚRA > cyklo podujatia počas roka sa stávajú súčasťou aktivít organizovaných mestskou samosprávou ZVYŠOVANIE IMIDŽU BICYKLOVANIA > tvrdenie, že bicyklovanie je doprava pre chudobných by malo byť rozohnané, hlavne v nových členských štátoch POTEŠENIE OKA >zaujímavé umenie a dizajn pre trvalo udržateľnú dopravu RODIČIA SÚ DOTÝKANÍ > deti sprevádzajú rodičov ku trvalo udržateľnej doprave TRENDY TRAVEL

3 ROZPRÁVANIE PRÍBEHOV Príbehy majú úžasnú silu a často vedú k podvedomým rozhodnutiam. Tento fakt je veľmi dobre známy reklamnému priemyslu, špeciálne automobilovému a zvykne predávať ich produkty s veľkým úspechom. V projekte Trendy Travel príbehy v rôznom formáte poukazujú na trvalo udržateľnú dopravu, ako chodenie, bicyklovanie či využívanie hromadnej dopravy s emocionálnym obsahom a pozitívnymi pocitmi. Sila vizuálnych príbehov bola využitá v piatich zábavných a emocionálnych videoklipoch , vyrobených špeciálne pre projekt , s cieľom prinútiť ľudí premýšľať nad výberom ich dopravy. Je dôležité pamätať na to, že príbehy majú silu zmeniť myslenie ľudí a ich postoje, preto príbehy môžu byť využité na spustenie zmien v dopravnom systéme alebo v správaní v doprave. TRENDY TRAVEL

4 ROZPRÁVANIE PRÍBEHOV Komiksy môžu byť využívané na rozprávanie príbehov. Trendy Travel prijala pomoc známeho karikaturistu, Chris Scheuer, predviesť výhody ,, ľahkej“ mobility. TRENDY TRAVEL

5 ROZPRÁVANIE PRÍBEHOV Počas projektu sa konala súťaž v rozprávaní príbehov v troch rôznych partnerských krajinách – Írsko, Holandsko a Rakúsko, kde bolo vytvorených cez 500 emotívne pôsobiacich príbehov o chodení pešo, bicyklovaní a výhodách používať verejnú dopravu. Počas tejto súťaže Dánske diaľnice dostali 158 zábavných, dojímavých, vzrušujúcich , romantických a radostných príbehov od ich protagonistov. TRENDY TRAVEL

6 ROZPRÁVANIE PRÍBEHOV V rakúskej súťaži rozprávania príbehov profesionálny spisovatelia z Rakúska, Nemecka a Švajčiarska boli pozvaní s cieľom prispieť príbehmi na tému: pozitívne emócie trvalo udržateľnej dopravy a Mesto Cork zorganizovalo pisateľskú súťaž na stredných školách. Ako doplnok bola vyprodukovaná Audio kniha, ktorá tiež obsahuje príbehy z prebehnutej súťaže a príbehy od známeho austrálčana „ vytvárač miesta“ Davida Engwichta. Audio kniha je doplnená príbehmi, ktoré sú založené na skúmaných faktoch. TRENDY TRAVEL

7 Rituály – Bicyklový kalendár– Írsko
Rituály – podľa definície je to súbor činností vykonaných pre ich symbolickú hodnotu, nesúcich nás životom. Rituály dávajú našim životom väzby, upevňujú spoločenské väzby, určujú spojenie a môžu byť použité na vyjadrenie, upevnenie pevných hodnôt a dôvery spoločnosti. Veríme, že rituály sú veľmi efektívnym nástrojom na podporu bicyklovania v našej spoločnosti. So zásobovaním miest, správcov, samosprávy obcí bicyklovým kalendárom, ktorý obsahuje dlhý zoznam udalostí, ktoré môžu byť použité ako také menu – mestá si môžu vybrať čo im najviac vyhovuje. My v Trendy Travel sme vytvorili niekoľko bicyklových kalendárov ako ten prvý z Corku, Írsko. TRENDY TRAVEL

8 Rituály – Bicyklový kalendár– Dánsko
Druhý je v Dánsku – vo forme webového bicyklového kalendára. Nasledujú príklady pár podujatí, ktoré môžu byť zahrnuté do kalendára podujatí. TRENDY TRAVEL

9 Rituály – Obročná bicyklová burza / každý druhý rok /
Bicyklové burzy boli veľmi úspešné vo všetkých partnerských krajinách ako Maďarsko, Rakúsko a Írsko. Je to veľká príležitosť získať nie drahý bicykel pre deti, ktoré vyrastú veľmi rýchlo. TRENDY TRAVEL

10 Každoročná bike party Bolzano
Po minulom roku záujem o toto podujatie rastie a rastiea je veľmi obľúbené medzi obyvateľmi Bolzana. TRENDY TRAVEL

11 Rituály – na bicykli do práce / do školy
Bicyklom do práce a do školy je kampaň, ktorá je už zaužívaná v mnohých európskych mestách. TRENDY TRAVEL

12 Rituály Rebel pedál paráda Cork - Írsko
Rebel Pedál! je každoročná cyklo paráda , ktorá sa vinie ulicami mesta Cork v Írsku. cez is an annual bicycle parade that winds its magic through the streets of Cork city Irland. Kdokoľvek sa môže zúčastniť tejto farebnej cyklojazdy, ktorá končí piknik party venovanej bicyklom TRENDY TRAVEL

13 Rituály – Cyklo – šik šou
V každoročnej Cyklo – šik módnej šou sú predvádzané posledné – najnovšie inovácie šiat, bicyklov, doplnkov a pohonov s cieľom viac emocionálne vyzývať. TRENDY TRAVEL

14 Rituály – horúca čokoláda – studení cyklisti
Horúca čokoláda bola teplým uvítacím nápojom pre zamrznutých cylkistov v Dánsku. Hlavnou ideou všetkých rituálov je zaužívať nové postoje a mestskí úradníci začnú uskutočňovať tieto podujatia pravidelne každý rok. TRENDY TRAVEL

15 Potešenie oka - PLEASING THE EYE - predloha
Mnohé rozhodnutia sú ovplyvnené dobrou predstavivosťou. Bolo cítiť potrebu vytvorenia obrázkov, kresieb a fotografií o trvalo udržateľnej doprave. Trendy Travel sa snažil vyplniť túto medzeru vytvorením emocionálnych fotiek a predlôh. Ako súčasť jednej z úloh TT „potešenie oka“ žiaci zo strednej školy v Grazi vyrobili úžasnú predlohu, ktorá bola aj vystavená na radnici mesta. TRENDY TRAVEL

16 Emocionálne fotky Fotografie sú tiež jedným z dobrých spôsobov ako evokovať pocity. Mnohé boli vytvorené pre Trendy Travel projekt a je možné ich verejne stiahnuť na webovej stránke TT ako predlohu. TRENDY TRAVEL

17 ZVYŠOVANIE IMIDŽU Zvyšovanie imidžu bicyklovania, ktorý je stále považovaný za dopravu menej majetných ľudí, hlavne v nových členských štátoch, zahŕňa v sebe počet brožúr a materiálov, ktoré boli vytvorené počas Trendy Travel. V brožúre „20 dobrých dôvodov prečo bicyklovať“ prístupnej na webovej stránke v 9 rôznych jazykoch, môžu ľudia nájsť inšpirujúce dôvody prečo je bicyklovanie dobré nielen pre ochranu životného prostredia ale tiež osobné výhody každého z nás. TRENDY TRAVEL

18 ZVYŠOVANIE IMIDŽU Partneri z nových členských štátov boli veľmi aktívni v propagovaní bicyklovania počas projektu Trendy Travel. Bolo zorganizovaných mnoho podujatí a distribuovaných mnoho plagátov a informačného materálu. TRENDY TRAVEL

19 PRITIAHNUTIE RODIĆOV Deti vedia byť veľmi presvedčivé, keď chcú niečo dosiahnuť u svojich rodičov. Trendy travel využíva túto vedomosť v programe, ktorým je škôlkárske lotto alebo v hre dopravný had. Na webovú stránku boli dodané dve detské obrázkové knižky. Jedna z nich bola navrhnutá deťmi pre deti prostredníctvom projektu EU – Emotions a počas projektu TT bola preložená niekoľkými partnermi. Druhá bola navrhnutá deťmi zo škôlky v Bolzane pre TT projekt. TRENDY TRAVEL

20 PRITIAHNUTIE RODIČOV Aktivity pre škôlkarov boli uskutočnené partnermi z Dánska, Litvy, Slovenska a Talianska. TRENDY TRAVEL

21 PRITIAHNUTIE RODIČOV V Taliansku, Bolzane, sa škôlkari zúčastňujú na bicyklových workšopoch a učia sa cyklo programy, ktoré zahŕňajú ako sa jazdí a ako vyzerá skutočný bicykel. Bolzano je úspešné v zavádzaní škôlkarskej lotérie. V tejto kampani prichádzajú deti do školy ekologicky prístupným spôsobom a dostávajú za odmenu zelenú pečiatku na nástenku, ostatní dostávajú červenú. Cieľom je motivovať deti, aby prišli na bicykli, pešo alebo hromadnou dopravou a táto motivácia je veľmi silná. Týmto spôsobom pozitívne ovplyvňujú aj správanie svojich rodičov. TRENDY TRAVEL

22 TRENDY web stránka Trendy Travel web stránka je veľkým zdrojom informačného materiálu, fotografií, predlôh, video klipov, brožúr a iného. Všetky informácie sú voľne stiahnuteľné . TRENDY TRAVEL


Stiahnuť ppt "Dôležité body & výstupy projektu TRENDY TRAVEL"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google