Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Štrukturálne fondy v SR

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Štrukturálne fondy v SR"— Prepis prezentácie:

1 Štrukturálne fondy v SR
25. september 2003 2. septembra 2019

2 Úvod PhDr. Ivan Hromada, Generálny riaditeľ Sekcie európskej integrácie MŠ SR Tel.: 02/ Fax: 02/ PhDr. Miriam Kováčiková, riaditeľka Odboru pre ESF Sekcie európskej integrácie MŠ SR, Tel.: 02/ 2. septembra 2019

3 „Národy a kontinenty sú viac ako inokedy navzájom od seba závislé, tak v produkcii, ako aj v odbyte, vo výmene poznatkov vedeckého výskumu, ako aj v nutnej výmene pracovných síl a v prostriedkoch výroby. Súčasná Európa a každá z európskych krajín si musí určitým spôsobom uvedomovať túto vzájomnú závislosť, žiť a pracovať v novom ovzduší dôvery a vôle, kde každý prinesie do spoločenstva maximum toho, čo je primerané jeho talentu.“ Róbert Schuman z knihy Pre Európu 2. septembra 2019

4 Obsah Charakteristika štrukturálnych fondov EÚ (ŠF EÚ)
3 prioritné ciele Spoločný systém klasifikácie regiónov Jednotlivé štrukturálne fondy EÚ Nariadenia Rady EÚ v oblasti ŠF EÚ Princípy štrukturálnej politiky SOP Ľudské zdroje, JPD Bratislava Cieľ 3 2. septembra 2019

5 Obsah Úloha Ministerstva školstva SR v procese implementácie ESF
Typy ESF projektov Vysoké školy a ESF 2. septembra 2019

6 I. Charakteristika štrukturálnych fondov EÚ
nástroje regionálnej politiky Cieľ: dosiahnutie ekonomickej a sociálnej súdržnosti v rámci celej Únie Nariadenie ES 1260/1999: Všeobecné princípy, ustanovenie o štrukturálnych fondoch EÚ 3 prioritné ciele štrukturálnych fondov EÚ ESF, ERDF, EAGGF, FIFG 2. septembra 2019

7 3 prioritné ciele Cieľ 1: tzv.cieľ rozvoja - podpora rozvoja a štrukturálnych zmien regiónov, ktorých rozvoj zaostáva, (HDP nižšie ako 75% priemeru EÚ) – ERDF, ESF, EAGGF – vyrovnávacia sekcia, FIFG - podpora zo ŠF až 75% celkových nákladov 2. septembra 2019

8 3 prioritné ciele Cieľ 2: tzv.cieľ premeny - podpora hospodárskej a spoločenskej premeny oblastí, ktoré čelia štrukturálnym ťažkostiam – ERDF, ESF - podpora zo ŠF do 50% celkových nákladov Cieľ 3: adaptácia a modernizácia politík a systémov vzdelávania, tréningu a zamestnanosti - ESF 2. septembra 2019

9 Spoločný systém klasifikácie regiónov
Základ: štatistické oblastné jednotky NUTS – Nomenclature des Unités Territoriales Statistiques, Nomenclature of Territorial Stastical Units Cieľ 1: NUTS II regióny - finančná podpora zo ŠF pre západné,stredné a východné Slovensko (NUTS III kraje: Trnavský, Trenčiansky, Nitriansky, Žilinský, Banskobystrický, Prešovský a Košický kraj) Cieľ 2: NUTS II regióny - vybrané regióny Bratislavského kraja Cieľ 3: NUTS II regióny - územie Bratislavského kraja 2. septembra 2019

10 REGIONÁLNA MAPA SR Na čerpanie pomoci v rámci Cieľa 1 sú oprávnené tri regióny NUTS II: Západné Slovensko (Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj) Stredné Slovensko (Žilinský a Banskobystrický kraj) Východné Slovensko (Prešovský a Košický kraj). 2. septembra 2019

11 Štrukturálne fondy Hlavnými finančnými nástrojmi štrukturálnej politiky Európskej únie na dosahovanie Cieľov 1-3, spravuje ich Európska komisia. Prostriedky Európskej únie sa rozdeľujú medzi tieto štyri ŠF: 2. septembra 2019

12 1. Európsky sociálny fond (ESF)
pomoc pri rozvoji zamestnania prostredníctvom podpory zamestnanosti, podnikateľského ducha a rovnakých príležitostí a investovania do ľudských zdrojov. finančné prostriedky z tohto fondu je možné použiť na všetky tri Ciele štrukturálnej politiky 2. septembra 2019

13 2. Európsky fond regionálneho rozvoja (ERDF)
pomoc pri náprave hlavných regionálnych rozdielov medzi úrovňami rozvoja v spoločenstve podieľaním sa na rozvoji a štrukturálnom prispôsobovaní regiónov, ktorých rozvoj zaostáva a pomoc pri náprave ekonomickej a sociálnej konverzie regiónov. finančné prostriedky je možné použiť na realizáciu Cieľa 1 a Cieľa 2 2. septembra 2019

14 3. Európsky poľnohospodársky usmerňovací a záručný fond (EAGGF)
pomoc pri udržiavaní spojenia medzi rôznymi spôsobmi farmárstva a pôdou, podpora konkurencieschopnosti poľnohospodárstva, zabezpečovanie diverzifikácie hospodárstva vo vidieckych oblastiach, zachovanie a zlepšenie životného prostredia, krajinotvorby a vidieckeho dedičstva finančné prostriedky je možné použiť iba na realizáciu Cieľa 1 2. septembra 2019

15 4. Finančný nástroj na podporu rybolovu (FIFG)
pomoc pri dosahovaní udržateľnej rovnováhy medzi morskými zdrojmi a ich využívaním, modernizácia štruktúr rybolovu, pomoc pri udržaní dynamického a konkurencieschopného rybného hospodárstva a pri revitalizácii oblastí závislých na rybolove finančné prostriedky je možné použiť iba na realizáciu Cieľa 1 2. septembra 2019

16 2. septembra 2019

17 2. septembra 2019

18 2. septembra 2019

19 Nariadenia Rady EÚ v oblasti Štrukturálnych fondov
rámcovo je činnosť členských štátov pri využívaní štrukturálnych fondov upravovaná nariadeniami, smernicami a rozhodnutiami. Vo väzbe na využívanie finančných prostriedkov Európskeho sociálneho fondu sa jedná o nasledujúce nariadenia: 2. septembra 2019

20 Nariadenie Rady č. 1260/99/ES všeobecné ustanovenia o ŠF:
ciele štrukturálnej politiky Európskej únie typy programových dokumentov (NRP, CSF, SPD, OP) úlohy RO, MV päť princípov štrukturálnej politiky systém hodnotenia a monitorovania rámec pre finančné riadenie, platby a finančnú kontrolu povinnosť hodnotenia účinnosti 2. septembra 2019

21 Nariadenie Rady č. 1784/1999/ES definuje úlohy Európskeho sociálneho fondu špecifikuje 5 oblastí politík zásahu ESF špecifikuje činnosti finančne podporované z ESF definuje financovanie iniciatívy spoločenstva EQUAL 2. septembra 2019

22 Nariadenie rady č.438/2001/ES ustanovuje podrobné pravidlá implementácie systémov riadenia, auditu a kontroly pre pomoc poskytovanú v rámci ŠF, 2. septembra 2019

23 Nariadenie rady č.1685/2000/ES ustanovuje podrobné pravidlá pre implementáciu nariadenia rady (ES) č.1260/1999 s ohľadom na oprávnenosť výdavkov pre činnosti spolufinancované štrukturálnymi fondami, popisuje 12 pravidiel o oprávnenosti výdavkov 2. septembra 2019

24 Princípy štrukturálnej politiky
štrukturálna politika Európskej únie sa riadi týmito zásadami: Koncentrácia činnosti – všetka činnosť je zameraná na schválené Ciele štrukturálnej politiky 2. septembra 2019

25 Princípy štrukturálnej politiky
Programovanie - organizačný, rozhodovací a finančný postup, ktorý sa uskutočňuje vo viacerých etapách, s cieľom implementovať na viacročnom základe spoločnú akciu Spoločenstva a členských štátov, aby sa dosiahli Ciele štrukturálnej politiky 2. septembra 2019

26 Princípy štrukturálnej politiky
Partnerstvo - spolupráca medzi Európskou komisiou a členským štátom spolu s regionálnymi, miestnymi orgánmi, verejnými orgánmi, hospodárskymi a sociálnymi partnermi v oblasti prípravy programovacích dokumentov, financovania, monitorovania a hodnotenia pomoci 2. septembra 2019

27 Princípy štrukturálnej politiky
Doplnkovosť - založená na princípe, že prostriedky zo štrukturálnych fondov nesmú nahradzovať verejné alebo iné rovnocenné štrukturálne výdavky členského štátu. Každý členský štát musí kvantifikovane preukázať opodstatnenosť svojich požiadaviek na poskytnutie príspevkov z jednotlivých štrukturálnych fondov. 2. septembra 2019

28 Princípy štrukturálnej politiky
Subsidiarita - zásada, podľa ktorej nadriadený orgán nemôže a nesmie konať, pokiaľ cieľ môže byť uspokojivo realizovaný na nižšej úrovni - výber financovaných projektov a ich realizácia je v právomoci kompetentných orgánov, vykonávanie pomoci je na zodpovednosti každého členského štátu, ale zároveň nie sú dotknuté vymedzené právomoci EK 2. septembra 2019

29 Európsky sociálny fond (ESF)
bol zriadený Nariadením (ES) Európskeho Parlamentu a Rady Európskej únie č.1784/1999 z 12. júla 1999 o Európskom sociálnom fonde 2. septembra 2019

30 Európsky sociálny fond (ESF) - Cieľ
zlepšiť pracovné príležitosti na vnútornom trhu členských krajín, prispieť k zvýšeniu ich životnej úrovne rozširovať možnosti zamestnania a zvyšovať geografickú a profesijnú mobilitu pracovníkov v EÚ uľahčovať adaptáciu na priemyselné zmeny a zmeny vo výrobných systémoch najmä odborným vzdelávaním a rekvalifikáciou 2. septembra 2019

31 Európsky sociálny fond - ako finančný nástroj ES
na podporu a zavádzanie stratégií a dokumentov do praxe: Európska stratégia zamestnanosti každoročne prijímané zásady zamestnanosti na úrovni Spoločenstva Národný akčný plán zamestnanosti členského štátu 2. septembra 2019

32 Sektorový operačný program Ľudské zdroje - globálny cieľ
Rast zamestnanosti založený na kvalifikovanej a flexibilnej pracovnej sile vychádza z analýzy súčasnej ekonomickej a sociálnej situácie, zamestnanosti, nezamestnanosti, možností a potrieb rozvoja ľudských zdrojov. 2. septembra 2019

33 Sektorový operačný program Ľudské zdroje - špecifické ciele
Nižšia miera nezamestnanosti jednotlivcov znevýhodnených na trhu práce na základe priamej podpory ich návratu do zamestnania Pokles priemernej dĺžky nezamestnanosti prostredníctvom zvýšenia zamestnateľnosti a odbúrania prekážok rovnosti príležitostí Vyššia miera prevencie vzniku nezamestnanosti na základe zvýšenia kvalifikačného potenciálu a adaptability zamestnancov a študujúcich 2. septembra 2019

34 Sektorový operačný program Ľudské zdroje - priority
1. Rozvoj aktívnej politiky trhu práce 2. Posilnenie sociálnej inklúzie a rovnosti príležitostí na trhu práce 3. Zvýšenie kvalifikačného potenciálu a adaptability zamestnancov a osôb vstupujúcich na trh práce 2. septembra 2019

35 Sektorový operačný program Ľudské zdroje – opatrenie Priority 1
1.1. Modernizácia, rozširovanie a zlepšovanie služieb zamestnanosti a rozvoj aktivačných programov pre uchádzačov o prácu 1.2. Uľahčenie integrácie a reintegrácie na trhu práce pre uchádzačov o prácu so špeciálnym dôrazom na znevýhodnených uchádzačov o prácu prostredníctvom podpory tvorby miest a samozamestnania 1.3. Rozvoj školení pre uchádzačov o prácu s cieľom zlepšiť ich perspektívu na trhu práce 2. septembra 2019

36 Sektorový operačný program Ľudské zdroje – opatrenia Priority 2
2.1 Zlepšenie zamestnateľnosti skupín ohrozených sociálnou exklúziou 2.2 Odstraňovanie bariér, ktoré bránia rovnosti žien a mužov na trhu práce s dôrazom na zosúľaďovania pracovného a rodinného života 2. septembra 2019

37 Sektorový operačný program Ľudské zdroje – opatrenia Priority 3
3.1 Prispôsobenie odbornej prípravy a vzdelávania požiadavkám spoločnosti založenej na vedomostiach 3.2 Zvýšenie rozsahu a kvality ďalšieho vzdelávania s dôrazom na zvýšenie kvalifikácie a adaptability pracovnej sily 3.3 Rozvoj poradenstva o povolaniach a zamestnaniach a systémov na predvídanie kvalifikačných zmien trhu práce 2. septembra 2019

38 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 3
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 3.1, ktorým bude poskytovaná pomoc systematická spolupráca zamestnávateľov a územných úradov sociálnych vecí a služieb zamestnanosti so vzdelávacími inštitúciami pri profilácii študijných a učebných odborov; aktualizácia a zmeny obsahu učebných a študijných odborov podľa potrieb trhu práce a zamestnávateľskej sféry; pri voľbe povolania; inovácia učebných osnov a zavádzanie nových študijných a učebných odborov; príprava odborných učebníc a metodických pomôcok pre učiteľov a žiakov a zabezpečenie ich dostupnosti aj prostredníctvom internetu; 2. septembra 2019

39 vytváranie funkčných učební modernej výpočtovej techniky na školách, zlepšovanie technického vybavenia a možnosti voľného prístupu k informačným a komunikačným systémom a k internetu žiakom všetkých stredných škôl; vytváranie školských výpočtových stredísk, ktoré budú zriaďované Ministerstvom školstva SR v súlade so zákonom č. 416/2001 Z. z. o prechode niektorých pôsobností z orgánov štátnej správy na obce a na vyššie územné celky; vytváranie nových učební výpočtovej techniky v rámci projektov medzinárodnej spolupráce; podpora odborného vzdelávania v oblasti  rozvoja manažérskych a podnikateľských schopností; 2. septembra 2019

40 rozvojové programy pre inštitúcie poskytujúce terciárne vzdelávanie;
podpora programov odborného vzdelávania zameraných na rozvoj kľúčových kompetencií; programy na uľahčenie prístupu k odbornému vzdelávaniu pre ľudí zo sociálne znevýhodneného prostredia; rozvojové programy pre inštitúcie poskytujúce terciárne vzdelávanie; podporné programy na prepojenie inštitúcií terciárneho vzdelávania s potrebami trhu práce; programy umožňujúce ukončenie základného a stredného vzdelania pre osoby, ktoré predčasne opustili vzdelávací proces; 2. septembra 2019

41 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 3
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 3.2, ktorým bude poskytovaná pomoc podpora realizácie ďalšieho vzdelávania; podpora inštitúcií terciárneho vzdelávania ako centier poskytujúcich ďalšie vzdelávanie; spolupráca sociálnych partnerov so zamestnávateľmi pri presadzovaní celoživotného vzdelávania, skúmanie a premietnutie potrieb starších pracovníkov do systému celoživotného vzdelávania; modernizácia prípravy budúcich učiteľov a vytvoriť systém celoživotného vzdelávania učiteľov; 2. septembra 2019

42 rozvíjanie ponuky terciárneho a ďalšieho vzdelávania a zavedenie nových foriem ďalšieho vzdelávania napr. programy druhej šance pre osoby s neukončeným vzdelávaním alebo bez vzdelania; vytvorenie špecializovanej internetovej stránky orientovanej na kvalifikačné požiadavky trhu práce; informačný systém o trhu práce poskytujúci potrebné informácie o ponuke a dopyte po pracovnej sile; informačný systém o vzdelávacích možnostiach zabezpečujúci prístup k informáciám všetkým účastníkom na trhu práce vytvorenie systému akreditácie vzdelávacích programov zameraných na využívanie informačných a komunikačných technológií; 2. septembra 2019

43 organizovanie vzdelávania pre zamestnancov v samospráve
zapájanie vzdelávacích a kultúrnych subjektov do vytvárania elektronických vzdelávacích a študijných materiálov; realizácia dištančného vzdelávania a e-learning vzdelávania zameraného na zvyšovanie odborných znalostí; realizácia vzdelávacích kurzov umožňujúcich získanie akreditovaných medzinárodných licencií na prácu s výpočtovou technikou; organizovanie vzdelávania pre zamestnancov v samospráve 2. septembra 2019

44 uskutočňovanie seminárov a workshopov zameraných na problematiku informačných a komunikačných technológií; 2. septembra 2019

45 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 3
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 3.3, ktorým bude poskytovaná pomoc programy poradenstva pre voľbu povolania a zamestnania zamerané na prevenciu nezamestnanosti; programy podpory využívania informačných a komunikačných technológií v poradenstve pre voľbu povolania; programy začleňovania problematiky voľby povolania do vzdelávacích programov základných a stredných škôl; programy podpory rozvoja systémov na poskytovanie poradenstva pre voľbu povolania; 2. septembra 2019

46 programy podpory výskumu povolaní a zamestnaní;
programy podpory informačného zázemia pre voľbu povolania a výber zamestnania (informačné letáky, knihy a časopisy , audiovizuálne a počítačové programy); programy tvorby systému informácií o povolaniach a zamestnaniach pre potreby profesijného a kariérneho poradenstva; programy podpory metodických materiálov a učebných pomôcok pre výkon poradenských činnosti v oblasti voľby povolania; programy podpory výskumu povolaní a zamestnaní; programy podpory monitorovania zmien kvalifikačných potrieb trhu práce na regionálnej úrovni vrátane ich projekcie; 2. septembra 2019

47 Jednotný programový dokument NUTS II - Bratislava Cieľ 3 - špecifické ciele
1. zvýšenie účinnosti aktívnej politiky trhu práce s dôrazom na rozšírenie možnosti prístupu na trh práce pre osoby ohrozené sociálnou exklúziou, na zlepšenie štruktúry trhu práce a zvýšenie kvality verejných služieb zamestnanosti 2. septembra 2019

48 Jednotný programový dokument NUTS II - Bratislava Cieľ 3 - špecifické ciele
2. Rozvoj celoživotného učenia, výskumu a vývoja a zvyšovanie ich úlohy v príprave vysokokvalifikovanej a flexibilnej pracovnej sily 2. septembra 2019

49 Jednotný programový dokument NUTS II - Bratislava Cieľ 3 - priority
1. Aktívna politika trhu práce a sociálna integrácia 2. Rozvoj celoživotného učenia a podpora výskumu a vývoja v kontexte zvyšovania kvality ľudských zdrojov 2. septembra 2019

50 Jednotný programový dokument NUTS II - Bratislava Cieľ 3 – opatrenia Priority 1
1.1 Zvýšenie zamestnateľnosti rizikových skupín ohrozených sociálnou exklúziou 1.2 Zlepšenie štruktúry trhu práce a posilnenie implementačnej kapacity verejných služieb zamestnanosti 2. septembra 2019

51 Jednotný programový dokument NUTS II - Bratislava Cieľ 3 – opatrenia Priority 2
2.1 Rozvoj terciárneho vzdelávania a ďalšieho vzdelávania vo väzbe na celoživotné učenie 2.2 Zapojenie výskumu a vývoja do zvyšovania konkurencieschopnosti regiónu 2. septembra 2019

52 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2.1, ktorým bude poskytovaná pomoc podpora realizácie ďalšieho vzdelávania zmenami legislatívneho a inštitucionálneho zázemia na usmerňovanie a rozvoj ďalšieho vzdelávania a vypracovaním pravidiel financovania ďalšieho vzdelávania; zlepšenie previazanosti ponuky vzdelávacích služieb na potreby podnikovej sféry, trhu práce a spoločnosti založenej na vedomostiach; modernizácia prípravy budúcich učiteľov a vytvorenie systému celoživotného vzdelávania učiteľov; 2. septembra 2019

53 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2.1, ktorým bude poskytovaná pomoc realizácia dištančného vzdelávania a e-learning vzdelávania s dôrazom na zvyšovanie odbornosti; podpora vzdelávania umožňujúceho získavania základných kompetencií a zručností; vytváranie školiacich programov pre komunikáciu; vzdelávacie programy v oblasti zvyšovania právneho povedomia (pre všetkých aktérov využívania IT) v oblasti bezpečnosti, etiky, ochrane autorských práv a pod.; 2. septembra 2019

54 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2.1, ktorým bude poskytovaná pomoc rozvíjanie ponuky ďalšieho vzdelávania a zavedenie nových foriem ďalšieho vzdelávania napr. programy druhej šance pre osoby s neukončeným vzdelávaním alebo bez vzdelania; organizovanie vzdelávania pre užívateľov internetu v samospráve; zapájanie vzdelávacích a kultúrnych subjektov do vytvárania elektronických vzdelávacích a študijných materiálov; uskutočňovanie seminárov a konferencií zameraných na problematiku informačných a komunikačných technológií 2. septembra 2019

55 Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2
Príklady typov aktivít v rámci opatrenia 2.2, ktorým bude poskytovaná pomoc podpora rozvoja mechanizmov transferu a aplikácie výsledkov výskumu a vývoja do praxe; podpora zintenzívnenia prínosu výskumu a vývoja do vzdelávacej sústavy; podpora rozvoja spolupráce výskumu, vývoja a praxe; podpora rozvoja procesov zameraných na hodnotenie, akreditáciu a certifikáciu organizácií a pracovísk výskumu a vývoja; 2. septembra 2019

56 podpora zlepšenia existujúcej infraštruktúry výskumu a vývoja.
podpora rozvoja mechanizmov začleňovania výskumu a vývoja do medzinárodných výskumných aktivít; podpora zlepšenia existujúcej infraštruktúry výskumu a vývoja. 2. septembra 2019

57 Ďalšie informácie na: www.employment.gov.sk www.education.gov.sk
2. septembra 2019

58 Štruktúra ESF v SR Riadiaci orgán: Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR Sprostredkovateľský orgán pod riadiacim orgánom: Ministerstvo školstva SR Platobný orgán: Ministerstvo financií SR Sprostredkovateľský orgán pod platobným orgánom: Ministerstvo školstva SR 2. septembra 2019

59 Úloha MŠ SR Sprostredkovateľský orgán pod riadiacim orgánom pre sektorový operačný program Ľudské zdroje a Jednotný programový dokument NUTS II – Cieľ 3, Bratislava Sprostredkovateľský orgán pod platobným orgánom pre sektorový operačný program Ľudské zdroje a Jednotný programový dokument NUTS II – Cieľ 3, Bratislava 2. septembra 2019

60 Sprostredkovateľský orgán – definícia
Sprostredkovateľské orgány sú všetky verejné alebo súkromné orgány alebo agentúry konajúce na zodpovednosť riadiacich alebo platiacich inštitúcií alebo vykonávajúcich úlohy v ich mene vo vzťahu ku konečným užívateľom alebo inštitúciám alebo firmám vykonávajúcim dané operácie. 2. septembra 2019

61 Úlohy MŠ SR ako sprostredkovateľského orgánu pod riadiacim orgánom SO/RO
oblasť programovania oblasť práce s projektmi a s konečnými prijímateľmi pomoci (KPP) oblasť monitorovania oblasť hodnotenia oblasť publicity a zabezpečenia informovanosti úlohy vyplývajúce z finančného riadenia 2. septembra 2019

62 Oblasť programovania spolupráca na vypracovaní programových dokumentov a doplnkov programov prerokovanie návrhu programovacích dokumentov + pripomienky vypracovanie podkladov návrhu Doplnku programu (DP) predloženie návrhov do komunikačného akčného plánu 2. septembra 2019

63 Oblasť práce s projektmi a KPP – 1.
zadávanie/vyhlásenie výziev na pijímanie kandidatúr/projektov od potencionálnych konečných prijímateľov (KP) prijímanie a registrácia kandidatúr/projektov posudzovanie a hodnotenie kandidatúr/projektov uzatváranie zmlúv s KP po schválení kandidatúr/projektov riadiacim orgánom + oznámenie o uzavretí zmluvy s KP riadiacemu orgánu 2. septembra 2019

64 Oblasť práce s projektmi a KPP- 2.
oznámenie o uzavretí zmluvy s KP riadiacemu orgánu prijímanie návrhov na dodatok k zmluve od KP + ich posúdenie uzatvorenie dodatku k zmluve s KP po schválení riadiacim orgánom + oznámenie o uzatvorení dodatku vypracovanie návrhu na odstúpenie od zmluvy oznámenie o odstúpení od zmluvy riadiacemu orgánu a platobnému orgánu 2. septembra 2019

65 Oblasť monitorovania monitorovanie údajov na úrovni projektov
monitorovanie údajov na úrovni opatrenia vypracovanie monitorovacích správ (ročných a záverečných) podľa opatrení 2. septembra 2019

66 Oblasť hodnotenia vykonávanie predbežného a priebežného hodnotenia na úrovni projektov vykonávanie predbežného a priebežného hodnotenia na úrovni opatrení vypracovanie a predkladanie ročných hodnotiacich správ podľa opatrení riadiacemu orgánu 2. septembra 2019

67 Oblasť publicity a zabezpečenia informovanosti
informovanie a publicita o ESF vypracovanie návrhov publikačnej činnosti vo väzbe na opatrenia v zodpovednosti príslušného SO/RO (úroveň opatrenia) zodpovednosť za vizuálne zabezpečenie informovania o spolufinancovaní z ESF (úroveň projektov) 2. septembra 2019

68 Úlohy vyplývajúce z finančného riadenia
vypracovávanie odhadu očakávaných výdavkov ESF na bežný rok a nasledujúci rok podľa opatrení prijímanie žiadostí o platbu od KPP preverenie oprávnenosti nárokovaných výdavkov zisťovanie nezrovnalostí v prípade neoprávnene použitých finančných prostriedkov vo vzťahu ku KPP 2. septembra 2019

69 MŠ SR ako SO/RO Odbor pre Európsky sociálny fond Sekcie európskej integrácie Kontakt: Stromová 1, Bratislava tel.: 02/ fax: 02/ 2. septembra 2019

70 Úlohy MŠ SR ako sprostredkovateľského orgánu pod platobným orgánom SO/PO
zabezpečenie prevodu prostriedkov ES a prostriedkov na spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu konečným prijímateľom vrátenie neoprávnene použitých prostriedkov ES platobnému orgánu, vrátane úrokov z omeškania vedenie účtovníctva, výkazníctvo a uschovávanie dokladov v súlade s právnymi predpismi ES a SR predkladanie súhrnných žiadostí o platbu platobnému orgánu vykonávanie predbežnej kontroly pred platbou podklady pre certifikáciu 2. septembra 2019

71 Typy ESF projektov Sektorový operačný program Ľudské zdroje
Jednotný programový dokument NUTS II – Cieľ 3, Bratislava 2. septembra 2019

72 Typy ESF projektov národné projekty dopytovo – orientované projekty
grantová schéma 2. septembra 2019

73 Národné projekty projekt pripravovaný inštitúciou na centrálnej úrovni, ktorý môže táto inštitúcia realizovať na základe kompetencií jej daných zákonom resp. inou právnou normou. cieľom národných projektov je zabezpečiť v SR čo najefektívnejšie čerpanie prostriedkov Európskeho sociálneho fondu už od začiatku prvého roka programovacieho obdobia 2004 – 2006 Národné projekty pripraví MŠ SR alebo jeho priamoriadené organizácie 2. septembra 2019

74 Dopytovo – orientované projekty – I.
projekty, ktorých konečnými užívateľmi budú tretie subjekty, t.j. mimovládne organizácie, miestna samospráva a regionálne partnerstvá, školy, vzdelávacie inštitúcie výhodou tohto typu projektov je, že ich budú pripravovať subjekty z „terénu“, ktoré dôverne poznajú situáciu v danom regióne a projekty budú šité na mieru veľmi konkrétnym cieľovým skupinám 2. septembra 2019

75 Dopytovo – orientované projekty – II.
vzhľadom na náročnosť prípravy projektov a zložitosť pravidiel, ktoré sa na čerpanie prostriedkov z ESF vzťahujú, by MPC mali poskytovať tvorcom takýchto projektov pomoc a základné poradenstvo 2. septembra 2019

76 Grantová schéma formou grantovej schémy sa bude realizovať malá časť programových dokumentov; pôjde o tzv. „malé projekty“ – čo do časového rozsahu a finančných nákladov jednoduchšia procedúra predkladania a schvaľovania žiadostí/projektov ako pri dopytovo – orientovaných projektoch 2. septembra 2019

77 Vysoké školy a ESF Konečný prijímateľ pomoci pre opatrenie 3.1 SOP ĽZ „Prispôsobenie odbornej prípravy a vzdelávania požiadavkám spoločnosti založenej na vedomostiach“ Konečný prijímateľ pomoci pre opatrenie 3.2 SOP ĽZ „Zvýšenie rozsahu a kvality ďalšieho vzdelávania s dôrazom na zvýšenie kvalifikácie a adaptability pracovnej sily“ Konečný prijímateľ pomoci pre opatrenie 3.3 SOP ĽZ „ Zvýšenie kvalifikačného potenciálu a adaptability zamestnancov a osôb vstupujúcich na trh práce“ 2. septembra 2019

78 Vysoké školy a ESF Konečný prijímateľ pomoci pre opatrenie 2.1 SPD Cieľ 3, BA „Rozvoj terciárneho vzdelávania a ďalšieho vzdelávania vo väzbe na celoživotné učenie sa“ Konečný prijímateľ pomoci pre opatrenie 2.2 SPD Cieľ 3, BA „Zapojenie výskumu a vývoja do zvyšovania konkurencieschopnosti regiónu“ 2. septembra 2019

79 Príkladov typov aktivít v rámci SOP ĽZ opatrenie 3.1 pre VŠ
rozvojové programy pre inštitúcie poskytujúce terciárne vzdelávanie; podporné programy na prepojenie inštitúcií terciárneho vzdelávania s potrebami trhu práce; 2. septembra 2019

80 Príkladov typov aktivít v rámci SOP ĽZ opatrenie 3.2 pre VŠ – I.
podpora realizácie ďalšieho vzdelávania; podpora inštitúcií terciárneho vzdelávania ako centier poskytujúcich ďalšie vzdelávanie; rozvíjanie ponuky terciárneho a ďalšieho vzdelávania a zavedenie nových foriem ďalšieho vzdelávania napr. programy druhej šance pre osoby s neukončeným vzdelávaním alebo bez vzdelania; zapájanie vzdelávacích a kultúrnych subjektov do vytvárania elektronických vzdelávacích a študijných materiálov; 2. septembra 2019

81 Príkladov typov aktivít v rámci SOP ĽZ opatrenie 3.2 pre VŠ – II.
realizácia dištančného vzdelávania a e-learning vzdelávania zameraného na zvyšovanie odborných znalostí; organizovanie vzdelávania pre zamestnancov v samospráve; uskutočňovanie seminárov a workshopov zameraných na problematiku informačných a komunikačných technológií; 2. septembra 2019

82 Príkladov typov aktivít v rámci SOP ĽZ opatrenie 3.3 pre VŠ
programy podpory metodických materiálov a učebných pomôcok pre výkon poradenských činnosti v oblasti voľby povolania; programy podpory výskumu povolaní a zamestnaní; programy podpory monitorovania zmien kvalifikačných potrieb trhu práce na regionálnej úrovni vrátane ich projekcie; 2. septembra 2019

83 Príkladov typov aktivít v rámci JPD Cieľ 3, BA opatrenie 2.1 pre VŠ
podpora realizácie ďalšieho vzdelávania zmenami legislatívneho a inštitucionálneho zázemia na usmerňovanie a rozvoj ďalšieho vzdelávania a vypracovaním pravidiel financovania ďalšieho vzdelávania; zlepšenie previazanosti ponuky vzdelávacích služieb na potreby podnikovej sféry, trhu práce a spoločnosti založenej na vedomostiach; modernizácia prípravy budúcich učiteľov a vytvorenie systému celoživotného vzdelávania učiteľov; 2. septembra 2019

84 Príkladov typov aktivít v rámci JPD Cieľ 3, BA opatrenie 2.1 pre VŠ
realizácia dištančného vzdelávania a e-learning vzdelávania s dôrazom na zvyšovanie odbornosti; podpora vzdelávania umožňujúceho získavania základných kompetencií a zručností; vytváranie školiacich programov pre komunikáciu; zapájanie vzdelávacích a kultúrnych subjektov do vytvárania elektronických vzdelávacích a študijných materiálov; 2. septembra 2019

85 Príkladov typov aktivít v rámci JPD Cieľ 3, BA opatrenie 2.2 pre VŠ
podpora rozvoja mechanizmov transferu a aplikácie výsledkov výskumu a vývoja do praxe; podpora zintenzívnenia prínosu výskumu a vývoja do vzdelávacej sústavy; podpora rozvoja spolupráce výskumu, vývoja a praxe; podpora zlepšenia existujúcej infraštruktúry výskumu a vývoja; 2. septembra 2019

86 Ministerstvo školstva SR - kontakty
• PhDr. Ivan Hromada, generálny riaditeľ Sekcie európskej integrácie Tel.: 02/ • PhDr. Miriam Kováčiková, riaditeľka Odboru pre ESF Tel.: 02/ Fax: 02/ 2. septembra 2019


Stiahnuť ppt "Štrukturálne fondy v SR"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google