Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Aktivity na podporu čítania s porozumením

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Aktivity na podporu čítania s porozumením"— Prepis prezentácie:

1 Aktivity na podporu čítania s porozumením
cloze test pojmové mapovanie Vennov diagram T-schéma sprievodca predpovedí testovanie žiackych predpovedí INSERT interaktívny systém na efektívne čítanie a myslenie stratégia viem – naučil som sa – chcem vedieť recipročné vyučovanie metóda vytvárania súhrnov (resumé) z textu štruktúrované čítanie 3-2-1 ...

2 Cloze test metóda na zisťovanie stupňa porozumenia textu žiakmi
text s vynechaným každým n-tým slovom

3 Moja cesta do amazonskej džungle sa začala v Lime, v peruánskom hlavnom meste. Rieka Amazonka v niektorých miestach vyzerá ako more. Nedovidíte na breh. Zastavila som sa so sprievodcom v malej dedine. Niečo sme vyložili, niečo sme naložili. A išlo sa ďalej. Hovorili sme najmä o delfínoch. Domorodci si delfíny veľmi vážia. No nevedomky delfíny ničia. Počet delfínov je žalostne nízky a nezvyšuje sa. Naopak.

4 ___________ je alarmujúca
___________ je alarmujúca. Miestni obyvatelia ___________ používajú ako skládku. Civilizácia ___________ dala plastové fľaše a ___________ vrecúška. Ale nenaučila ich, ___________ majú s týmito vecami___________ . A domorodci ich hádžu ___________ rieky tak ako ostatný___________ . Na svojej ceste som ___________ veľa mŕtvych zvierat. Smrť ___________ z nich spôsobili odpadky. Hlavne igelitové tašky.

5 Vennov diagram Skúmanie spoločných a rozdielnych vlastností predmetov, javov Komparácia Uvedomovanie si zhôd a rozdielov medzi vlastnosťami, situáciami, predmetmi, pojmami, príležitosťami, riešeniami...

6 Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 4
Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ ukážka z učebnice

7 U6/s. 82 Porovnajte život indiánskej rodiny so životom súčasnej rodiny. Čo majú spoločné? V čom sa odlišujú? Zhody a rozdiely si zapíšte a potom o nich spoločne diskutujte. Porovnajte jednočlennú a dvojčlennú vetu.

8 Čo už viem  Čo nové som sa naučil + Čo chcem vedieť
Oživenie poznatkov, ktoré o téme žiaci už majú Učenie je spájanie skôr získaných poznatkov s novými Žiaci samostatne formulujú, čo nové sa naučili Učenie je akt zmeny Žiaci formulujú otázky, na ktoré by chceli získať odpoveď, ale v texte ich nenašli Učenie je proces

9 Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 3
Z. Hirschnerová – J. Kesselová – M. Sedláková: Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ ukážka z učebnice

10 Citoslovcia Bŕ, hŕ, vŕ, pŕ, fŕ, kŕ
1. Spomeňte si na citoslovcia, ktoré ste preberali v 6. ročníku v téme O dyme, ktorý hrmí, a vyplňte prvé políčko tejto tabuľky. Čo už viem o citoslovciach Čo nové som sa dnes o citoslovciach dozvedel Čo by som sa ešte chcel o citoslovciach dozvedieť

11 3. V nasledujúcom texte vyhľadajte citoslovcia.
Milka bola paf do Igora. No ten sa rachol do Zuzky a nemal odvahu jej povedať ani bé. Po dlhých och a ach Igor poslal Zuzke lístok, aby prišla do kina. Srdce mu bim-bam a buch-buch, keď stál pred kinom a čakal. A zrazu cupi-lupi – Milka. Zuzka vraj lístok draps a šup do smetí. Aby vstupenka nešla fuč, povedal Igor Milke...

12 Aby vstupenka nešla fuč, povedal Igor Milke...
Milka bola paf do Igora. No ten sa rachol do Zuzky a nemal odvahu jej povedať ani bé. Po dlhých och a ach Igor poslal Zuzke lístok, aby prišla do kina. Srdce mu bim-bam a buch-buch, keď stál pred kinom a čakal. A zrazu cupi-lupi – Milka. Zuzka vraj lístok draps a šup do smetí. Aby vstupenka nešla fuč, povedal Igor Milke... Citoslovcia nahraďte ich čo najvýstižnejšími plnovýznamovými slovami. Napríklad: Zuzka vraj lístok draps a šup do smetí. Zuzka vraj lístok rozdriapala a hodila ho do smetí.

13 Je slovenčina bohatá na citoslovcia?
Áno Nie

14 Šušušu – pst. Jaj – och! Ó! Bum! juj. Hm, hm... Hop – trop. Ľaľa!
Šuch, šuch. Tik – tak, kukuk, tik – tak, kukuk....bŕŕŕ! Jaj? Juj!!! Švrc, bác, hihihi. Hm, hm, ccc...cŕnk, cŕnk...

15 Šušušu – pst. Jaj – och! Ó! Bum! juj. Hm, hm... Hop! Ľaľa!
Šuch, šuch. Tik – tak, kukuk, tik – tak, hihihi, Bŕŕŕ! Jaj? Juj!!! Hajde!

16 Šušušu – pst. Jaj – och! Ó! Bum! juj. Hm, hm... Hop! Ľaľa!
Šuch, šuch. Tik – tak, kukuk, tik – tak, hihihi, Bŕŕŕ! Jaj? Juj!!! Hajde!


Stiahnuť ppt "Aktivity na podporu čítania s porozumením"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google