Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
1
Vplyv cudzích jazykov na profesionálny a ekonomický rozvoj
Helena Šajgalíková Ekonomická univerzita v Bratislave Bratislava 2007
2
Timeo hominem unius libri...
Bojím sa človeka, ktorý prečítal jedinú knihu...
3
Znalostná spoločnosť Centrom je človek = znalostný pracovník
(nepredáva svoju prácu, predáva znalosti, t.j. predstavuje pružný prenosný intelektuálny kapitál) Investície do: ľudského a sociálneho kapitálu školstva knižníc a databáz aktuálnych informácií
4
Znalostná spoločnosť Biela kniha
Podpora získavania nových znalostí, t.j. zvýšenie všeobecnej úrovne znalostí Užšia spolupráca školy a podnikateľskej komunity Boj proti vylúčeniu Znalosť troch jazykov = značka kvality Rovnaké zaobchádzanie s hmotnými investíciami a investíciami do vzdelávania
5
Znalostná spoločnosť Autonómia učiaceho sa
Učiť sa učiť Učiť sa vyhľadávať informácie Učiť sa spracovávať informácie do znalostí
6
Znalostná spoločnosť Úskalia
Nájsť informáciu, ktorú práve pracovník potrebuje Zistiť, či je informácia pravdivá, spoľahlivá a možno jej dôverovať
7
Význam jazykových kompetentností Znalostná spoločnosť
a. Na úrovni ekonomiky spoločenstva (EÚ) b. Na úrovni národnej ekonomiky c. Na úrovni podniku d. Na úrovni jednotlivca
8
Význam jazykových kompetentností Zamestnateľnosť
Na úrovni ekonomiky spoločenstva (EÚ) Na úrovni národnej ekonomiky Na úrovni podniku Na úrovni jednotlivca
9
Význam jazykových kompetentností Mobilita
Na úrovni ekonomiky spoločenstva (EÚ) Na úrovni národnej ekonomiky Na úrovni podniku Na úrovni jednotlivca
10
Význam jazykových kompetentností Nevyhnutné predpoklady úspešnej implementácie
Štandardizácia Transparentnosť Benchmarking
11
Jazykové kompetentnosti Závery - dnešný stav
Tlak na zvyšovanie jazykových kompetentností (kvalitatívne a kvantitatívne) Tlak na zvyšovanie komunikačných kompetentností Tlak na zvýšenie kultúrnej vnímavosti Spojenie výučby jazykov, komunikácie, kultúrnych aspektov správania
12
Jazykové kompetentnosti Závery - blízka budúcnosť
Analýza potrieb z hľadiska jazykových kompetentností (čo ich konštituuje, ako ich dosiahnuť) vývoja dynamických ekonomických vzťahov zdrojov informácií
13
Jazykové kompetentnosti Závery - budúcnosť
Definovanie profilu držiteľa pracovného miesta Zabezpečenie saturovania identifikovaných potrieb identifikácia profilu učiteľa jazykov, interkultúrnej komunikácie, kultúrnej senzitivity materiálno-technické zabezpečenie rozvoja jednotlivých kompetentností (zmena profilu učiteľa, stanovenie kritérií kvality programov, stanovenie štandardov výučby
14
Srdečná vďaka za pozornosť
Podobné prezentácie
© 2024 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.