Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
1
Rozvíjaním komunikačných zručností k inklúzii žiakov
z marginalizovaných rómskych komunít Meno a priezvisko: Bc. Anna Čačková Kód skupiny: C1VT0249PO2
2
Čo sme sa naučili
3
Cieľová skupina: 2. ročník
Kognitívne ciele: Zopakovať a precvičiť učivo 2. ročníka z predmetov slovenský jazyk a prírodoveda. Aplikovať vedomosti v ústnom aj písomnom prejave. (Pomenovať základné druhy jarných kvetov. Popísať úlohu včely.) Afektívne ciele: Vnímať krásu rastlín ako dôležitú súčasť prírody. Akceptovať názory iných. Komunikačné ciele: Reprodukovať obsah prečítaného a počutého textu. Vedieť sa správne, spisovne vyjadrovať. Kultivovane prezentovať prácu. Vyhýbať sa používaniu hrubých a vulgárnych výrazov. Psychomotorické ciele: Popísať stavbu tela rastliny. Uvoľňovacia – zábavná aktivita. Tvoriť text po gramatickej, logickej a významovej stránke.
4
Prečítajme si text Včely na výzvedách
Keď včely v úli pocítili teplo, vyleteli do záhrady a oslovili jablonku: „Jablonka milá, či nemáš niečo pre lačné včielky? Dosť sme sa v zime nahladovali!“ Jabloň odpovedala: „Zavčasu ste prileteli, včielky! Moje kvety sú ešte zabalené v púčikoch. Ohláste sa u čerešne!“ Zaleteli včeličky k čerešni. „Čerešnička milá, či nemáš niečo pre lačné včeličky?“ Čerešňa odpovedala: „Ešte ani jeden môj kvietok nevykvitol. Príďte zajtra!“ Zaleteli včely k tulipánu. Mal krásny, veľký kvet, ale nebolo v ňom nič pre včely. „Poďme domov, nič nenájdeme!“ hovorili smutne včeličky. V tom zbadali v tráve učupený kvietok. Bola to fialka. Mala pre včely sladkú šťavu. Najedli sa včely a veselé sa vrátili domov.
5
1, Rozprávaj obsah prečítaného textu podľa obrázkov:
1, 2, 3, 4, , ,
6
2, Napíš správnu odpoveď na otázky
Kto vyletel do záhrady? ______________________ Prečo kvitla iba fialka? Čo by sa stalo ak by včielky nenašli rozkvitnuté kvety? ___________________________________________________ Čo bolo na tomto príbehu vymyslené? _____________________________________
7
3, Podčiarkni správnu odpoveď:
Do záhrady vyleteli: Z úľov vyletujú: muchy robotnice včely trúdy Motýle matka Jablonka mala: Včielky našli rozkvitnutú: rozkvitnuté kvety jabloň červené jablká čerešňu nebola rozkvitnutá fialku Včielky vyleteli z úľov: v lete na jar v jeseni
8
R...t.... zbierajú z kvetov p.. a sladký n....r.
4, Doplň text: Včela medonosná žije v ... . R...t.... zbierajú z kvetov p.. a sladký n....r. Peľ je p....v. pre včely. Nektár premieňajú na ..d. Spoločenstvo včiel sa volá r.. . (úli, robotnice, peľ, nektár, potrava, med, roj)
9
5, Dvojsmerovka s tajničkou
Robotnica, trúd, matka, peľ, úľ, med, roj, nektár Tajnička: _____________________________________ T V Č P E Ú Ľ L M R A J D H Y O N K Á Z B I C
10
6, Vypracuj päťveršovú báseň.
1. riadok – napíš nadpis textu 2. riadok – napíš dve slová (Aká je včela?) 3. riadok – napíš tri slová – (Čo robí včela?) 4. riadok – utvor peknú vetu o včele zo štyroch slov 5. riadok – vymyslí si nový nadpis (jedným slovom)
11
7, Pomenuj tieto rastliny
4 7, Pomenuj tieto rastliny
12
8, Napíš do doplňovačky s tajničkou názvy rastlín a dozvieš sa kedy kvitnú.
4 3 2 7 8 1 6 5
13
9, Spoj názov s časťou rastliny.
Stonka Koreň Kvety Listy
14
10, Pomôž včielkam nájsť cestu do správneho úľa a vyfarbi ho.
15
Ďakujem za pozornosť.
16
Literatúra Foltin,M.Horváth,Š.2006.Včely na výzvedách In Čítanka pre 1. ročník základných škôl. Bratislava: OrbisPictusIstropolitana, ISBN , s.40 Wiegerová,A.Česlová,G.Kopáčová,J Čo sme sa naučili In Prírodoveda pre 2. ročník základnej školy. Bratislava: SPN - Mladé letá, s.r.o.,2013. ISBN ,s.64
Podobné prezentácie
© 2024 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.