Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice"— Prepis prezentácie:

1 STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice
SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA BRATISLAVA MATERIÁLOVOTECHNOLOGICKÁ FAKULTA V TRNAVE Ústav priemyselného inžinierstva, manažmentu a kvality STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice SEMESTRÁLNY PROJEKT Bc. Tatiana Zbojová Bc. Veronika Kucmerová Bc. Michaela Furdeková Školitelia: prof. Ing. Peter Sakál, CSc. Ing. Veronika Kaiserová TRNAVA 2011

2 Tento projekt bol podporovaný Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. LPP „ Koncept HCS modelu 3E vs koncept Corporate Social Responsibility (CSR)“.

3 OBSAH Profil spoločnosti Vízia spoločnosti
Spoločensky zodpovedné podnikanie Segmenty trhu Hodnotový reťazec Makroanalýza Mikroanalýza Profil rozhodujúcich zákazníkov Návrh stratégie spoločnosti Implementácia stratégie Strategická kontrola

4 Profil spoločnosti Happy Baby, s. r. o. Levice je slovenská spoločnosť, ktorá pôsobí na domácom trhu od roku 2006 a v neskorších rokoch prenikla aj na zahraničné trhy do Maďarska a Poľska. Hlavným predmetom podnikania spoločnosti je výroba a vývoj detského príslušenstva a poskytovanie služieb. Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. vyrába nasledovné druhy výrobkov: baby phone (detské vysielačky), baby monitor (kamerový snímač), detské elektronické teplomery, detské elektronické váhy, elektronické podložky monitorujúce dýchanie, dojčenské pomôcky.

5 Vízia spoločnosti Víziou spoločnosti je byť dynamickou, uznávanou a modernou spoločnosťou s rastúcim trhovým podielom. V danom obore sa chce stať najúspešnejšou spoločnosťou vo výrobe detskej elektroniky, lídrom vo svojom odvetví v každom z obchodných segmentov ako aj na kľúčových geografických trhoch do roku 2018.

6 Spoločensky zodpovedné podnikanie
je kontinuálny záväzok podnikov správať sa eticky a prispievať k ekonomickému rastu a zároveň sa zapájať do zlepšovania kvality života zamestnancov a ich rodín, rovnako ako lokálnej komunity a spoločnosti ako celku. Skladá sa zo štyroch oblastí: trh, pracovné prostredie, miestna komunita, životné prostredie. V každej oblastí je spoločnosť aktívna a vyberá si konkrétne činnosti.

7 SEGMENTY TRHU Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. Levice rozdelila trh na jednotlivé segmenty: zákazníci - určené najmä mamičkám, resp. rodičom, opatrovateľkám a centrám špeciálnej starostlivosti o dieťa, technológia výroby a kvality výrobkov- kladie dôležitosť na kvalitu výrobkov aj ich dizajn, stupeň pridanej hodnoty, sociálny program –poskytovanie mnohých benefitov geografická oblasť, distribučný kanál –využívanie priameho i nepriameho DK kontrólny zoznam informácií – sortiment výrobkov, tržby, náklady, ceny.

8 HODNOTOVÝ REŤAZEC Hodnotový reťazec spoločnosti predstavujú primárne aktivity, ktoré sú súčasťou výrobného procesu a podporné (sekundárne) aktivity, ktoré podporujú primárne aktivity. Primárne aktivity: Vstupná logistika Výroba a prevádzka Výstupná logistika Marketing a odbyt Služby zákazníkom. Podporné aktivity: Podniková infraštruktúra Manažment ľudských zdrojov Rozvoj technológie Zaobstarávanie

9 ANALÝZA MAKROPROSTREDIA
Makroprostredie sa vymedzuje ako prostredie, kde sa nachádzajú všetky podnikateľské subjekty nezávisle od konkrétneho odvetvia alebo druhu podnikania, pričom sa nachádzajú pod tlakom síl, ktoré nedokážu ovplyvniť. Základné zložky (faktory) makroprostredia: ekonomické prostredie, vedecko-technické prostredie, politické a právne prostredie, demografické prostredie, sociálne prostredie, ekologické prostredie.

10 ANALÝZA ODVETVIA Odvetvové prostredie = konkurenčné prostredie
Odvetvie je definované ako: „skupina podnikov, ponúkajúcich výrobky alebo služby, ktoré sú navzájom zameniteľné." jedným z najznámejších a najlepšie prepracovaných postupov analýzy prostredia odvetvia je Porterov model piatich síl Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. je ovplyvňovaná päticou týchto síl, ktoré najviac ovplyvňujú konkurenčné prostredie v odvetví: stupeň súperenia medzi podnikmi, obchodná sila kupujúcich, obchodná sila dodávateľov, hrozba substitúcie produktov odvetvia.

11 BODOVÉ HODNOTENIE VYKONANEJ ANALÝZY
Ide o hodnotenie intenzity vplyvu Porterových síl, pričom každá z týchto síl pôsobí na konkurenčné prostredie spoločnosti Happy Baby, s.r.o. POTENCIONÁLNI KONKURENTI 3 SÚPERENIE MEDZI PODNIKMI V ODVETVÍ 2 DODÁVATELIA 4 ZÁKAZNÍCI 2 SUBSTITÚTY 1

12 Z Porterovho modelu piatich síl spoločnosti Happy Baby, s. r. o
Z Porterovho modelu piatich síl spoločnosti Happy Baby, s.r.o. vyplýva, že: spoločnosť a jej činnosť vo veľkej miere ovplyvňujú dodávatelia, ktorí sa snažia zvyšovať ceny vstupných materiálov. potencionálni konkurenti ohrozujú činnosť spoločnosti taktiež výrazne, preto je dôležité, aby podnik bol pripravený na vstup nových konkurentov do odvetvia. Súperenie medzi podnikmi v odvetví zohráva tiež významnú úlohu a spoločnosť ohrozujú traja najväčší konkurenti. Spoločnosť by sa mala naďalej snažiť o presadenie sa na ďalších zahraničných trhoch.

13 MIKROANALÝZA SPOLOČNOSTI
ukazuje spoločnosti obraz o vlastnej pozícií na trhu a umožňuje spoločnosti porovnávať sa s konkurenciou. základné postupy: analýza zdrojov podniku a analýza schopností podniku Medzi základné zložky patria: marketingový mix, prieskum medzi zákazníkmi, SWOT analýza, BCG matica, matica GE, hodnotenie konkurenčnej pozície, financovanie podniku,

14 SWOT analýza

15 SWOT analýza – matica modelových stratégií

16 BCG matica Baby Phone Baby monitory El. teplomery El. váhy
El. podložky Dojčenské pomôcky

17 GE matica Baby Phone Baby monitory El. podložka Dojčenské pomôcky

18 Hodnotenie konkurenčnej pozície

19 PROFIL ROZHODUJÚCICH ZÁKAZNÍKOV
Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. neustále sleduje analyzuje správanie sa zákazníkov prostredníctvom rôznych prieskumov, s cieľom čo najlepšie poznať ich potreby a vedieť ich uspokojiť. Zákazníkov spoločnosti Happy Baby, s.r.o. možno rozdeliť do 4 základných skupín: Veľkoodberatelia Maloodberatelia Koneční spotrebitelia Špecifický zákazníci

20 Návrh stratégie spoločnosti
Na základe výsledkov z analýz vyplýva, že spoločnosť má defenzívnu stratégiu a teda, odporúča sa spoločnosti zamerať sa na nachádzanie nových príležitostí pre rozvoj, prípadne hrozby odstrániť diverzifikáciou svojej činnosti. Na dokázanie danému musí spoločnosť splniť nasledovné stratégie: marketingová, výrobná, finančná, personálna, environmentálna.

21 Návrh stratégie spoločnosti
Marketingové: realizovať pravidelné prieskumy trhov a tým zvyšovať spokojnosť zákazníkov, neustála aktualizácia e-shopu, zvýšiť podiel na domácom trhu a vstupovať na nové zahraničné trhy. Výrobné: zvýšiť objem výroby, znížiť počet nepodarkov, zaviesť nové technológie a nové zariadenia.

22 Návrh stratégie spoločnosti
Finančné: zvýšiť hospodárnosť, zvýšiť rast produktivity práce, zabezpečiť rastúcu tendenciu zisku. Personálne: zabezpečiť tímovú spoluprácu, zabezpečiť motiváciu zamestnancov, zabezpečiť dobré medziľudské vzťahy. Environmentálne: používať recyklovateľné materiály, minimalizovať odpad a emisie, zabezpečiť školenia zamestnancov v oblasti environmentalistiky.

23 IMPLEMENTÁCIA STRATÉGIE
Implementácia je procesom plánovitej prípravy realizácie stratégie. Je programovým procesom, ktorým sa stratégia „uvádza do činnosti", uskutočňuje sa. Hlavným cieľom procesu implementácie stratégie je úspešná implementácia vytvorenej stratégie. Pre naplnenie cieľa je potrebné: 1. zaručiť znalosť a zrozumiteľnosť obsahu stratégie, 2. vybaviť tých, ktorých sa implementácia týka zodpovedajúcimi kompetenciami, 3. dosiahnuť ochotu chcieť uskutočňovať danú stratégiu.

24 IMPLEMENTÁCIA STRATÉGIE
Realizátormi stratégie sú najvyšší riadiaci pracovníci a ďalší línioví vedúci, ktorí nesú zodpovednosť za úspešnú implementáciu tzn., všetci manažéri v rozsahu ich právomoci a zodpovednosti. Predpokladom úspešného presadenia prijatej stratégie je, aby s jej obsahom oboznámili všetci zamestnanci spoločnosti Happy Baby, s.r.o.

25 STRATEGICKÁ KONTROLA Poslaním kontroly spoločnosti Happy Baby, s.r.o. je včas a hospodárne zistiť odchýlky v riadiacom procese. Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. uskutočňuje vnútornú (internú) kontrolu t.j. kontrolované a kontrolujúce prvky patria do spoločnosti, čiže sú jej súčasťou, napr. pravidelné kontroly výkonu činnosti výrobných zamestnancov, priebežná kontrola plnenia výrobného plánu atď. V spoločnosti sa uskutočňujú, ale aj externé kontroly, čiže kontroly, ktoré vykonávajú externé organizácie pôsobiace mimo spoločnosti.

26 Ďakujeme Vám za Vašu pozornosť!
Bc. Tatiana Zbojová Bc. Veronika Kucmerová Bc. Michaela Furdeková Ďakujeme Vám za Vašu pozornosť!


Stiahnuť ppt "STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google