Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Reklama a jej vplyv na spotrebiteľa

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Reklama a jej vplyv na spotrebiteľa"— Prepis prezentácie:

1 Reklama a jej vplyv na spotrebiteľa
Paulína Auxtová 3.B

2 „Dobrá reklama musí upútať človeka
„Dobrá reklama musí upútať človeka. Musí upútať jeho pozornosť, vôľu, pôsobiť na jeho city a prelomiť jeho ľahostajnosť k nej. Najčastejšie sa u ľudí stretávame s názorom, že hlavným úmyslom reklamy je dostať reklamu do povedomia spotrebiteľov a ovplyvňovať ich pri nákupe. Samotný nákup produktu je procesom rozhodovania, v ktorom spotrebiteľ zužitkováva zdroje informácií. Prostredníctvom nich sa samotný produkt dostáva do povedomia spotrebiteľa, ten získava poznatky o jeho využití, výhodách a nevýhodách, postupne si vytvára svoj osobný názor na samotný produkt, porovnáva ho s konkurenčným produktom, vyberá a uisťuje sa vo svojom rozhodnutí .“ KITA, J. a kol. : Marketing. 2. vydanie. vyd. Bratislava : Iura Edition ISBN

3 Teoretická časť Medzi najpoužívanejšie nástroje reklamy patria
časopisy a noviny, rádio a televízia postery a billboardy, priama pošta, suveníry (zapaľovače, perá, kalendáre), katalógy, adresáre, obežníky a internet, kde reklama rastie najrýchlejšie. Obrázok č.1 (reklama v televízii) Obrázok č.2 (reklama na suveníroch)

4 Reklama sa zameriava na
dlhodobé budovanie imidžu organizácie dlhodobé budovanie jednotlivej značky informácie o predaji, službách a jednotlivých prípadoch oznámenie o špeciálnom predaji obhajovanie jednotlivých prípadov Základné rozhodnutia o reklame 1. Aké sú ciele reklamy? (Mission) 2. Koľko finančných prostriedkov možno použiť? (Money) 3. Aká správa by mohla byť odovzdaná? (Message) 4. Aké média by mohli byť použité? (Media) 5. Aké výsledky sa môžu očakávať? (Measurement)

5 Delenie reklám podľa cieľov
Informatívna reklama sa využíva predovšetkým pri uvedení novej kategórie produktov a jej cieľom je vytvoriť primárny dopyt . Presvedčovacia reklama má význam v období zvyšovania konkurenčného tlaku. Pripomínacia reklama pripomína spotrebiteľom výhody výrobku.

6 Obrázok č.3 (Obal lákajúci pozornosť)
Tvorba reklamy: Každý spotrebiteľ pri hodnotení reklamy berie do úvahy nasledujúce charakteristiky: vlastnosti produktu slogan značka obal a etiketa Obrázok č.4 (Súperenie značiek) Obrázok č.3 (Obal lákajúci pozornosť)

7 Praktická časť Dotazník Pohlavie : Muž Žena Graf č.1 (Pohlavie)

8 V akom médiu najčastejšie registrujete reklamu ?
Printové médiá (noviny a časopisy) Rozhlas Televízia Internet Vonkajšie reklamy (billboardy, plagáty, letáky) Graf č.2 (V akom médiu najčastejšie registrujete reklamu ?)

9 Od reklamy očakávate, že bude v prvom rade ( zakrúžkujte 3 odpovede) :
Pravdivá Vtipná Zrozumiteľná Dôveryhodná Ľahko zapamätateľná Informatívna Nevtieravá Inteligentná Originálna Vizuálne silná Na umeleckej úrovni Graf č.3 ( Od reklamy očakávate, že bude v prvom rade : )

10 Myslíte si, že ste reklamou ovplyvňovaní ?
Áno Nie Neviem posúdiť Tabuľka č.1 (Myslíte si, že ste reklamou ovplyvňovaný ?)

11 Kúpili ste si už niekedy niečo len na základe reklamy, aj keď ste to skutočnosti nepotrebovali ?
Áno, raz Áno, viackrát Nie, nikdy Graf č.4 (Kúpili ste si už niekedy niečo len na základe reklamy, aj keď ste to nepotrebovali? )

12 Ktorá postava by mala vystupovať v reklame, aby Vás zaujala a podnietila ku kúpe výrobku ?
Odborník vo svojej oblasti Celebrita Obyčajný človek Graf č.5 (Ktorá postava by mala v reklame vystupovať, aby Vás zaujala a podnietila ku kúpe výrobku ? )

13 Veríte v pravdivosť reklamného obsahu ?
Áno, musí to byť pravda, keď o tom hovoria v reklame Záleží na druhu informácií a o aký produkt sa jedná Nie, snažia sa len produkt predať Neviem Graf č.6 (Veríte v pravdivosť reklamného obsahu? )

14 Zaujal Vás niekedy reklamný predmet natoľko, že ste sa začali o firmu, ktorú propagoval viac zaujímať ? Nikdy ma takýto predmet nezaujal – 16% Zaujal, ale o firmu som sa nijak ďalej nezaujímal- 47% Zaujal ma natoľko, že som sa o firmu začal viac zaujímať – 13% Nikdy som sa s takýmto predmetom nestretol - 23% Graf č.6 (Zaujal Vás niekedy reklamný predmet natoľko, že ste sa začali o firmu, ktorú propagoval viac zaujímať ?)

15 Čo musí mať reklama, aby Vás zaujala ?
Pointu a prínos pre mňa. Musí byť zaujímavo spracovaná. Musí byť originálna a založená na pravde. Jednoduchosť, dobrý dizajn a informáciu. Reklama musí mať hlavne dobrý, originálny a vtipný nápad. Malo by z nej jasne vyplývať o aký produkt sa jedná. Mala by obsahovať iba pravdivé informácie. Reklama musí byť hlavne blízka nápadom bežným ľudom, musí sa im priblížiť. Určite umelecký nádych a musí to byť originálne. Úroveň, vtip, možno aj fragment príbehu. Musí byť najmä originálna, výhodou je, keď je vtipne podaná. Taktiež ma zaujmú reklamy, v ktorých hrá pekná pesnička. Najrenomovanejšieho amerického vedca v bielom plášti so štyrmi titulmi. Dobročinné pozadie kúpi výrobku / ekologické suroviny, ekologická výroba. Odlíšiť sa od ostatných. Originálna, a pritom nemusí byť ani dobrá. Nápad, ktorý aspoň trochu vyčnieva z davu, v prípade televíznej reklamy to musí byť dobrá hudba v pozadí.

16 Bibliografické odkazy
Knihy : BIRKNEROVÁ, Z. : Organizačné správanie: od teórie k aplikácii v praxi. Pezinok : Via Bibliotheca, s. ISBN FRANKOVSKÝ, M. a kol. : Vybrané kapitoly sociálnej psychológie pre manažérov. Prešov : Prešovská univerzita ISBN KITA, J. a kol. : Marketing. 2. vydanie. vyd. Bratislava : Iura Edition ISBN LELKOVÁ, A. – KUBÁK, M. : Obchodné správanie a obchodné vyjednávanie. 1. vydanie. Prešov : Bookman, ISBN LORINCOVÁ, T. : Úvod do psychológie pre manažérov. 1. vydanie. Prešov: Bookman, ISBN ŠTEFKO, R. a kol. : Základy marketingu. 1. vydanie. Prešov : Bookman, ISBN VYSEKALOVÁ, J. a kol. : Psychológie reklamy. Nové trendy. 4. vydanie. Grada Publishing, ISBN Internet: Základné rozhodnutia o reklame. In: management-marketing.studentske.cz [online] [cit: ]. Dostupné na internete: Právne limity reklamy. In: mesacnikpodnikanie.sk [online] [cit: ]. Dostupné na internete: Marketingový výskum. In: referaty.atlas.sk [online] [cit: ]. Dostupné na internete:

17 Ďakujem za pozornosť.


Stiahnuť ppt "Reklama a jej vplyv na spotrebiteľa"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google