Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní"— Prepis prezentácie:

1 Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Paulína Koršňáková, PhD. IEA

2 Obsah Kontext vzdelávania a výchovy
Globálne výzvy pre vzdelávací systém Globálne inštitúcie a ich vízia Obraz slovenského školstva v medzinárodných meraniach Zhrnutie

3 Kontext vzdelávania a výchovy
Tretia industriálna revolúcia (komunikačné technológie) Klimatická zmena (ekológia vs. ekonomika a hospodársky blahobyt) Migrácia a konflikty

4 Globálne výzvy Pre vzdelávací systém
Vzdelávacie systémy pochádzajú z 19. storočia, učitelia z 20. a žiaci z 21. storočia... Je vzdelávanie SLUŽBA alebo PRÁVO? Strata „monopolu“ na vedomosti Koniec prestíže učiteľa (nové povinnosti, nízke finančné ohodnotenie) Neudržateľná misia didaktík („prečerpávanie vedomostí z vedy do vzdelávania“) Chýbajúca výchovná zložka (učitelia sú predmetári) Slabé prepojenie výskumu a pedagogickej praxe Nedostatok spolupráce vrámci školy a podpory vzdelávania spoločnosťou Z pohľadu žiaka Rast nárokov, neistota uplatnenie, strata motivácie

5 Globálne inštitúcie a ich vízia
UNESCO OECD 17 SDGs (ciele pre trvalo udržateľný rozvoj)

6 Obraz slovenského školstva V medzinárodných meraniach
IEA TIMSS (matematika a prírodoveda) ročník ročník PIRLS (čítanie s porozumením) ročník ICCS (občianske vzdelávanie) 1999, 2009, 2022? ICILS (digitálna gramotnosť) 2013 OECD PISA PIAAC matter en.htm TALIS

7 PISA Mathematics performance (2003-2015, 478 b., chlapci)
Mathematics performance ( , 478 b., chlapci) Science performance ( , 460 b., chlapci) Reading performance ( , 435 b., chlapci)

8 Výdavky na žiaka podľa OECD OECD (2018), Education spending (indicator). doi: /ca274bac-en (Accessed on 18 June 2018)

9 Štúdie IEA http://www.nucem.sk/sk/medzinarodne_merania
PIRLS a TIMSS prírodoveda = nad priemerom zúčastnených krajín, v priemere krajín OECD a EÚ TIMSS matematika = v priemere zúčastnených krajín, pod priemerom krajín OECD a EÚ ICCS 2009 = nad priemerom ve_zverejnenie.pdf ICILS 2013 = priemer porovnateľný s Nemeckom, nižší ako v ČR alebo Poľsku

10 Zhrnutie Vlastný SPOLOČNÝ plán pre slovenské školstvo
V. Sutejev, Rozprávky a obrázky

11 Priestor pre Otázky a poďakovanie...


Stiahnuť ppt "Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google