Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová"— Prepis prezentácie:

1 Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová
SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA BRATISLAVA MATERIÁLOVOTECHNOLOGICKÁ FAKULTA V TRNAVE Ústav priemyselného inžinierstva, manažmentu a kvality STRATÉGIA FIKTÍVNEJ SPOLOČNOSTI DROP, s.r.o. Trnava Bc. Diana Alakšová Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Milan Kmec Bc. Katarína Kostrejová Bc. Peter Urbán Školiteľ: prof. Ing. Peter Sakál, CSc. Cvičiaca: Ing. Lucia Božiková TRNAVA 2011

2 Tento projekt bol podporovaný Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. LPP „ Koncept HCS modelu 3E vs koncept Corporate Social Responsibility (CSR)“.

3 Hlavné kapitoly Spoločensky zodpovedné podnikanie Profil spoločnosti
Zhrnutie Vízia Segmenty trhu – popis jednotlivých segmentov a jeho dôležitosť Hodnotový reťazec Makroanalýza Mikroanalýza Profil rozhodujúcich zákazníkov Návrh stratégie spoločnosti Implementácia stratégie Strategická kontrola

4 1. SPOLOČENSKY ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE
Spoločenská zodpovednosť: Howard R. Bowen sa vo všeobecnosti považuje za prvého teoretika, ktorí definoval Spoločensky zodpovedné podnikanie ako „dobrovoľný prístup organizácií a spoločností v otázkach stavu spoločenského prostredia, vrátane životného prostredia a trvalo udržateľného rozvoja“. V praxi spoločensky zodpovedné podnikanie znamená, že podnik dobrovoľne : podniká v súlade s vysokými etickými princípmi, udržiava dobré vzájomné vzťahy s obchodnými partnermi, stará sa o svojich zamestnancov, podporuje región v ktorom pôsobí, snaží sa minimalizovať negatívne dopady na životné prostredie.

5 Spoločensky zodpovedné podnikanie je zamerané na 5 prioritných oblastí:
ľudské práva, práva zamestnancov, dodávateľské vzťahy, ochrana životného prostredia, komunitná angažovanosť. Zodpovedné správanie sa firmy v rámci SZP môžeme rozdeliť do štyroch oblastí: trh, pracovné prostredie, miestna komunita, životné prostredie.

6 Stakeholders: Základným pojmom v diskusii o zodpovednom podnikaní sú stakeholders. Označujú sa ním všetky osoby, skupiny alebo organizácie, ktoré majú vplyv na fungovanie firmy, alebo ich jej aktivity spätne ovplyvňujú. Prejavy zodpovedného podnikania sa zvyčajne charakterizujú v troch základných oblastiach: Ekonomická oblasť Environmentálna oblasť Sociálna oblasť

7 Implementácia SZP do podniku:
- pri implementovaní SZP ako nového nástroja riadenia sa vychádza zo všeobecného modelu riadenia a princípu neustáleho zlepšovania, ktoré charakterizuje Demingov model riadenia: Obr. 1 Demingov model riadenia

8 Prínosy spoločensky zodpovedného podnikania:
umožňuje manažovať riziká, pomáha zvyšovať zisky a znižovať náklady, podporuje inováciu, pomáha firmám udržať si legitimitu, pomáha pri budovaní dôvery a značky, zvyšuje príťažlivosť pre investorov, umožňuje lepší manažment ľudských zdrojov. Prekážky uvedenia spoločensky zodpovedného podnikania do praxe: spoločenská zodpovednosť ide na úkor finančných výsledkov, konkurenčné znevýhodnenie, nedostatok informácií, zdrojov a schopností zaviesť princípy SZP do podnikovej praxe, nejasné normy a kódexy môžu vyústiť do konfliktu priorít, nedostatočná podpora a spolupráca .

9 Spoločensky zodpovedné podnikanie spoločnosti DROP, s. r. o.
Spoločnosť DROP, s. r. o. navrhla svoje podnikateľské praktiky tak, aby: boli v súlade so zákonmi SR, podporovali vzájomné výhodné vzťahy so všetkými zainteresovanými stranami, bola zabezpečená ochrana života a zdravia všetkých zamestnancov, vnímali duševnú pohodu všetkých zamestnancov, sa v spoločnosti vytvárali medzi zamestnancami také vzťahy, ktoré budú založené na dôvere, sa rešpektoval súkromný život všetkých zamestnancov, sa udržovala úcta k hlavným ľudským hodnotám, zvyšovali profesionalitu a kvalifikácie všetkých svojich zamestnancov.

10 2. PROFIL SPOLOČNOSTI Obchodné meno: DROP, s. r. o. Trnava
Sídlo: Dunajská 32, Trnava Dátum vzniku: júl 1985 Počet zamestnancov: Predmet podnikania: výroba a montáž plastových okien a dverí, výroba a montáž tieniacej techniky, obrábanie kovov, kovovýroba a umelecké kováčstvo, kúpa tovaru za účelom jeho predaja konečným spotrebiteľom alebo v rozsahu voľných živností, sprostredkovateľská činnosť v rozsahu voľných živností. Obr. 2 Logo firmy

11 3. ZHRNUTIE Poslaním spoločnosti DROP, s. r. o., Trnava je výroba, predaj a distribúcia nášho sortimentu a poskytovanie zákazníckych služieb svojim zákazníkom (montáž, oprava, demontáž ...) – za účelom dosiahnutia obojstrannej spokojnosti. Ciele spoločnosti DROP, s. r. o. Trnava: posilniť súčasné postavenie firmy na trhu, zvýšenie predaja sortimentu na zahraničných trhoch, neustále budovanie goodwillu, stabilizácia a rozvoj kvalitných ľudských zdrojov, prispôsobenie sortimentu predstavám zákazníkov, flexibilné dodacie lehoty, výroba ekologicky nezávadných výrobkov atď.

12 Spoločnosť DROP, s. r. o., Trnava považuje za rozhodujúce faktory úspechu:
efektívnosť všetkých činností, výroba kvalitných výrobkov, ústretovosť voči zákazníkovi – vo forme flexibilných dodávok, poskytnutie doplnkových služieb, poskytnutie zľavy, prispôsobenie sortimentu predstavám zákazníkov, reklama – získavanie nových zákazníkov, orientácia na zákazníka, vyššia pridaná hodnota, ochrana životného prostredia, zručná pracovná sila, účinná motivácia správnych ľudí atď.

13 4. VÍZIA Víziou spoločnosti je v priebehu dvoch rokov posilniť svoje pozície a v priebehu piatich rokov získať vedúce postavenie na domácom trhu a zvýšiť podiel na trhoch v EÚ. Pokračovať v raste rozšírením svojich distribučných kanálov a predajných sietí. Rast spoločnosti bude založený na udržaní súčasných a získavaní nových zákazníkov – odberateľov. Spoločnosť si chce permanentne udržať imidž firmy, poskytujúcej riešenia vo vysokej kvalite, v dohodnutom rozpočte a čase. Spoločnosť sa zároveň chce stať uznávanou a rešpektovanou firmou na Slovensku a tak isto aj v zahraničí.

14 5. SEGMENTY TRHU Segmentácia slúži predovšetkým na hlbšie poznanie trhu, na ktorom firma pôsobí. Prvky segmentácie: zákazníci, technológia, distribúcia, zabezpečenie hlavných vstupných surovín, geografická oblasť, cena výrobkov, tržby, organizačné členenie.

15 Zákazníci Spoločnosť je závislá od svojich zákazníkov a práve preto sa snaží chápať ich terajšie aj budúce potreby. Jeho snahou je uspokojiť požiadavky každého zákazníka a snaží sa prekonať ich očakávania. Technológia Výroba sa realizuje v štandardných podmienkach s použitím výrobnej technológie. Výrobné hala spolu so skladmi majú celkovú plochu viac ako 1800 m2. Výroba plastových okien a dverí je poloautomatizovaná. Odborne vyškolený a kvalifikovaný personál obsluhuje špecializované stroje.

16 Distribúcia Spoločnosť ponúka svoje produkty zákazníkom priamo pomocou vlastných podnikových predajní. Výroba spoločnosti prebieha v Trnave, ale má aj predajne v nasledovných mestách: Komárno, Nitra, Dunajská Streda, Šamorín. Zabezpečenie hlavných vstupných surovín Spoločnosť pracuje so zabehnutou sieťou dodávateľov, preto sa bude snažiť udržiavať čo najlepšie vzťahy a tým pozitívne ovplyvniť kvalitu dodávaných tovarov a služieb. Medzi hlavných dodávateľov vstupných surovín spoločnosti patria: - Fregatt – Nemecko, Moravia Steel – Česká republika, Nordia – Slovenská republika, Maco Trend – Slovenská republika.

17 Geografická oblasť Sídlo našej spoločnosti sa nachádza v meste Trnava, ktorá je v súčasnosti jedným z najvýznamnejších miest Slovenska. Leží v centre Trnavskej pahorkatiny a vo vzdialenosti 50 km severovýchodne od hlavného mesta Slovenska – Bratislavy. Cena výrobkov Spoločnosť DROP, s. r. o. uplatňuje cenové úpravy východiskových cien s ohľadom na diferenciáciu odberateľov a meniacu sa trhovú situáciu. Ceny sa upravujú podľa meniacich sa nákladov a dopytu. Taktiež ceny prispôsobí konkurenčnému prostrediu.

18 Obr. 3 Objem predaja za rok 2010 vyjadrený v percentách
Tržby Tab. 1 Tržby za jednotlivé druhy vyrábaných výrobkov 2008 2009 2010 Plastové okná a dvere Tieniaca technika Kovovýroba, umelecké kováčstvo CELKOM Obr. 3 Objem predaja za rok 2010 vyjadrený v percentách

19 Organizačné členenie Člení sa na: Orgány spoločnosti, ktoré tvoria: valné zhromaždenie, predstavenstvo, dozorná rada. Vnútornú organizačnú štruktúru tvorenú: Financie a správa Personálny útvar Výrobný útvar

20 6. HODNOTOVÝ REŤAZEC Obr. 4 Hodnotový reťazec
Podporné aktivity Primárne aktivity Podniková infraštruktúra % Manažment ľudských zdrojov % Technologický rozvoj % Zabezpečovanie % Vstupná logistika 13% Výroba 30% Výstupná 15% Marketing a predaj 16% Služby zákazníkom 8% MARŽA Obr. 4 Hodnotový reťazec

21 7. MAKROANALÝZA V rámci pružnej reakcie na zmeny je pre spoločnosť DROP, s. r. o., dôležité sledovať jednotlivé prostredia a samozrejme zmeny v nich. Patria sem nasledovné prostredia: ekonomické prostredie, technologické prostredie, politické a legislatívne prostredie, sociálne, kultúrne a demografické prostredie.

22 Pre spoločnosť je dôležité tiež sledovať:
zákazníkov, dodávateľov, konkurenciu. Zákazníci

23 Dodávatelia: Konkurencia:

24 Obr. 5 Porterov model piatich síl
POTENCIÁLNI KONKURENTI KONKURENTI V ODVETVÍ 2,1 SÚPERENIE MEDZI PODNIKMI V ODVETVÍ DODÁVATELIA ODBERATELIA SUBSTITÚCIE Hrozby nových vstupov 2, 3 Obchodná sila dodávateľov 3 Hrozby substitučných výrobkov 1,0 Obchodná sila kupujúcich 4 Obr. 5 Porterov model piatich síl

25 Hlavné parametre odvetvia
trh v oblasti výroby plastových okien a tieniacej techniky je nasýtený, vznikajú stále nové spoločnosti zaoberajúce sa výrobou alebo ponukou plastových okien a tieniacej techniky, počet zákazníkov je z roka na rok väčší trh je v oblasti kovovýroby a umeleckého kováčstva nenasýtený, v lokalite pôsobnosti spoločnosti DROP, s. r. o., sa nenachádza veľký počet firiem vyrábajúcich a predávajúcich produkty z oblasti kovovýroby.

26 Prognóza vývoja a perspektívy odvetvia
Ak sa chce spoločnosť výrazne odlíšiť od konkurencie, mala by saorientovať na nasledovné oblasti: obchodné aktivity vedúce k udržaniu, resp. k posilneniu súčasnej pozície na trhu a k presadeniu sa na nových trhoch, zvýšenie objemu výroby a neustálej produkcie kvalitných výrobkov, modernizácia strojového parku, techník a technológií, zdokonaľovania podnikových systémov kvality, orientácia na rozvoj a vzdelávanie pracovníkov a zohľadňovať ich skúsenosti a námety vedúce k zdokonaľovaniu spoločnosti DROP, s. r. o.

27 Obr. 6 Plastové okná a dvere
8. MIKROANALÝZA Mikronalýza poskytne spoločnosti informácie o jeho vlastnej pozícii na trhu a umožní mu porovnanie sa s konkurenciou. Marketingový mix spoločnosti DROP, s. r. o. Produkt (product) Plastové okná a dvere: Obr. 6 Plastové okná a dvere

28 Obr. 7 Obrábanie kovov, kovovýroba, umelecké kováčstvo
Obrábanie kovov, kovovýroba a umelecké kováčstvo: Tieniaca technika: Obr. 7 Obrábanie kovov, kovovýroba, umelecké kováčstvo Obr. 8 Tieniaca technika

29 Cena (price) - ceny za naše produkty stanovili tak, aby boli primerané a, aby
si ich vedel „dovoliť každý“. Stratégia oblasti ceny: sledovanie cien konkurencie, 2-krát ročne prehodnotiť ceny na základe prieskumov a analýz, zavedenie nákupu na splátky. Distribúcia (place) - naše výrobky predávame priamo prostredníctvom vlastných podnikových predajní. Stratégia oblasti distribúcie: zvyšovať efektivitu – spájaním menších zákaziek do jednej prepravy, udržanie silnej a stabilnej distribučnej politiky, efektívne využívať ľudský potenciál.

30 Propagácia (promotion)
DROP, s. r. o., v rámci podpory predaja svojich výrobkov sa každoročne zúčastňuje rôznych výstav, kde prezentuje svoje výrobky a zároveň poskytuje svojim potenciálnym zákazníkom zdarma katalógy a zľavy pri nákupe a rôzne propagačné predmety (napr.: perá, ceruzky, kalendáre). Stratégia oblasti propagácie: imidž spoločnosti, zvýšenie predaja, získanie verných zákazníkov.

31 Analýza SWOT spoločnosti DROP, s. r. o., Trnava
Tab. 2 Analýza SWOT spoločnosti DROP, s. r. o. SILNÉ STRÁNKY + Body SLABÉ STRÁNKY - - stabilný dodávatelia - vlastné prevádzkové priestory - moderné technológie - strategické riadenie - výhodná kombinácia ceny a kvality výrobkov - kvalifikovaný personál - prehľad o trhovej situácii - tradícia a dobré meno spoločnosti od roku 1985 8 5 7 4 3 - nemožnosť plánovať výrobu na dlhú dobu dopredu, nakoľko je viazanosť na individuálne špecifické zákazky - úzky sortiment výrobkov - vyššie náklady z dôvodu maximalizácie kvality výrobkov - obmedzené možnosti inovácie SPOLU 46 23 PRÍLEŽITOSTI + HROZBY - - zvýšenie ekonomického potenciálu, - možnosť prieniku na nové trhy - možnosť rozšírenia ponuky o nové výrobky 9 - nepriaznivý ekonomický vývoj - narastajúci počet konkurentov na trhu - nepriaznivý vývoj menových kurzov 24 21

32 Obr. 9 Matica modelovej stratégie pre spoločnosť DROP, s. r. o
Obr. 9 Matica modelovej stratégie pre spoločnosť DROP, s. r. o., Trnava

33 Obr. 10 Bostonská matica – matica BCG

34 Obr. 11 Matica atraktívnosti a konkurencieschopnosti - Matica GE

35 Tab. 3 Hodnotenie konkurenčnej pozície

36 Financovanie spoločnosti
spoločnosť je financovaná z interných aj externých zdrojov, využíva najmä zisk, Výška hospodárskeho výsledku závisí od niekoľkých faktorov: objem realizovanej produkcie, ceny jednotky realizovanej produkcie, náklady na jednotku realizovanej produkcie, štruktúra realizovanej produkcie.

37 9. PROFIL ROZHODUJÚCICH ZÁKAZNÍKOV
Hlavnú skupinu zákazníkov spoločnosti DROP s. r. o., Trnava predstavujú: osoby, ktoré plánujú rekonštrukciu svojich rodinných či bytových domov, podnikatelia, firmy, ktoré majú záujem o výmenu starých okien, malí a strední podnikatelia, stavebné spoločnosti, školy, zdravotné zariadenia, nemocnice, nákupné centrá, hotely,... Naších zákazníkov môžemer rozdeliť na stálych/zmluvných zákazníkov, príležitostných zákazníkov, nových zákazníkov.

38 10. NÁVRH STRATÉGIE SPOLOČNOSTI
Spoločnosť musí pri navrhovaní dobrej stratégie brať do úvahy aj ciele podniku. Naša spoločnosť presadzuje ofenzívnu stratégiu. Možnosti pre zabezpečenie konkurenčnej výhody: rozvoj trhu, predaj starých výrobkov na nových trhoch, koncentrácia – jeden výrobok na jednom trhu, rozvoj výrobku, vylepšenie starého výrobku, inovácia, vývin nového výrobku na základe technológie starého výrobku.

39 Spoločnosť DROP, s.r.o. Trnava má vytýčených viacero cieľov.
Dlhodobé ciele spoločnosti: zvýšenie predaja sortimentu na zahraničných trhoch, prispôsobenie sortimentu predstavám zákazníkov, posilniť súčasné postavenie na trhu, zvýšenie konkurencieschopnosti výrobkov. Krátkodobé ciele spoločnosti: neustále budovanie goodwillu, zníženie nákladov, flexibilné dodacie lehoty, zvýšenie objemu predaja.

40 Stratégia podniku Výrobná stratégia: - zvýšiť kvalitu výrobkov
- zvýšiť objem výroby - rozšíriť technické vybavenie spoločnosti - nakúpiť modernejšie, novšie stroje a zariadenia. Inovačná stratégia: - inovácia strojov a zariadení, - inovácia priestorov, - inovaácia výrobných technológií Marketingová stratégia: - podporiť a zlepšiťpredajnú propagáciu spoločnosti, - viac sledovať konkurenciu, - zameriavať sa na prieskum trhu, - rozširovať dobré meno spoločnosti.

41 Personálna stratégia: - zlepšiť (zvýšiť motiváciu pracovníkov),
- zabezpečiť vzdelávanie pre všetkých zamestnancov, nielen pre výrobných, - zabezpečiť sociálnu strarostlivosť o našich zamestnancov. Environmentálna stratégia: - znížiť a minimalizovať produkciu odpadov, - recyklovať odpady. Finančná stratégia: - zvýšiť tržby spoločnosti, - minimalizovať náklady, - kvalitne zabezpečovať účtovníctvo.

42 11. IMPLEMENTÁCIA STARTÉGIE
Implementácia stratégie predstavuje rovnako významnú časť procesu strategického riadenia ako formulovanie stratégie. Hlavný ciel procesu implementácie stratégie je úspešná implementácia vytvorenej stratégie. Aby sme to dosiahli, je potrebné: zaručiť znalosť a zrozumiteľnosť obsahu stratégie, vybaviť tých, ktorých sa implementácia týka zodpovedajúcimi kompetenciami, dosiahnuť ochotu chcieť uskutočňovať danú stratégiu.

43 Obr. 12 Ciele implementácie stratégie

44 12. STRATEGICKÁ KONTROLA Spoločnosť DROP, s. r. o. bude realizovať polročnú kontrolu, ktorá bude vykonávaná samostatne prostredníctvom vlastných zamestnancov spoločnosti. Okrem toho, pre zabezpečenie objektívnosti kontrolného procesu spoločnosť využije externé audítorské spoločnosti, ktoré vykonajú kontrolu v spoločnosti vždy raz ročne. Spoločnosť DROP, s. r. o. navrhuje ukazovatele kontroly: sledovanie efektívnosti podnikových predajní, sledovanie vplyvu zavedených opatrení v oblasti znižovania fluktuácie zamestnancov, sledovanie rentability a vývoja predaja, sledovanie postavenia v konkurenčnom prostredí.

45 Ďakujeme za pozornosť!


Stiahnuť ppt "Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google