Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
1
Stretnutie ŽSR s dopravcami
Strečno 2019
2
Program stretnutia Otvorenie akcie „STRETNUTIE DOPRAVCOV 2019“ (11.00 hod) Príhovor generálneho riaditeľa Sekcie železničnej dopravy a dráh MDV SR Príhovor riaditeľa Divízie dráh a dopravy na dráhach Dopravného úradu Príhovor riaditeľa odboru dopravy GR ŽSR Príspevky Dopravného úradu Obed (12.00 – hod) Príhovor generálneho riaditeľa ŽSR Prezentácia a informácie odboru controllingu GR ŽSR Príspevky a informácie odboru dopravy GR ŽSR Diskusia Prestávka (káva, občerstvenie, – hod) Prezentácie sponzorov Spoločenský večer (18.00 hod)
3
Organizačné zmeny na odbore dopravy GR
Odbor dopravy Marketing a služby dopravy Styk s dopravcami (Podm. používania ŽI, zmluvy o prístupe k ŽI) OSS a pracovné skupiny RNE, RFC Konštrukcia trás ad-hoc vlakov Konštrukcia a inštradácia trás pre špeciálne dopravy Tvorba GVD Manažnent trás OD a ND pre celoročný GVD Konštrukcia trás a tvorba celoročného GVD Podpora a technológia Dopravná technológia IS v doprave Kontrola na úseku dopravy Operatívne riadenie dopravy a plán výluk Operatívne riadenie dopravy Plánovanie a príprava výluk Analýza dopravných výkonov Štatistika dopravných výkonov Tvorba fakturačných podkladov dopr. výkonov za prístup a použitie ŽI Analýza dopravy
4
Vývoj počtu dopravcov 2002 -2019
* Dopravcovia s licenciou pre OD+ND sú započítaní ako do OD, tak aj do ND
5
Analýza výkonov v roku 2018 NÁKLADNÁ DOPRAVA
6
Analýza výkonov vo vlkm v nákladnej doprave v roku 2018
V roku 2018 boli tieto služby poskytnuté 42 dopravcom a to: 6 dopravcom osobnej dopravy, 36 dopravcom nákladnej dopravy. Výkony v osobnej doprave - v roku 2018 nastal medziročný nárast oproti roku 2017 o 3,38% čo znamená medziročný rast výkonov o tisíc vlkm. Z hľadiska plánu bol plán vlkm splnený na 103,37 % pri celkových výkonoch vlkm V nákladnej doprave - v roku 2018 nastal medziročný pokles oproti roku 2017 o 0,47 %, čo znamená medziročný pokles výkonov o 73 tisíc vlkm. Z hľadiska plánu bol plán vlkm splnený na 101,88 % pri celkových výkonoch vlkm Plán GVD (modrý graf) predstavuje dopravcom objednané a ŽSR zapracované trasy do GVD; Dôvodom „nadhodnoteného plánu“ sú poskytované zľavy v ND, pričom dopravcom je cenovo výhodnejšie odrieknuť plánovanú trasu a zaplatiť nerealizovaný výkon voči sporadickému využitiu pravidelnej (plánovanej) trasy a uplatniť si „zľavu“ v ND; Z tohto dôvodu musí ŽSR vytvoriť vlastný plán výkonov (žltý graf) na základe skutočne realizovaných výkonov (červený graf).
7
Analýza výkonov vo vlkm v
osobnej doprave v roku 2018
8
Vývoj výkonov v roku 2019
9
Systém výkonnosti v osobnej doprave
10
Vyhodnotenie výluk v roku 2018
11
Nehodové udalosti (spolu)zavinené dopravcami:
Počet NU v rokoch Kategória NU 2016 2017 2018 A (vážne nehody) 1 B (menšie nehody) 30 38 52 C (incident) 25 29 D (prevádzkové poruchy) 71 84 81 Spolu 127 151 163
12
Plánované výluky v GVD 2018/2019 a 2019/2020 trvajúce dlhšie ako 3 mesiace
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa – Púchov – Považská Teplá, úsek Považská Bystrica – Výh Plevník – Drienové Do je plánované ukončenie jednokoľajnej prevádzky na úseku Považská Bystrica – Výh Plevník – Drienové a zrušenie ŽST Považská Teplá. Po ukončení stavebných prác a do vybudovania ETCS je predpokladaná traťová rýchlosť v tomto medzistaničnom úseku 120 km/h. V úrovni bývalej ŽST Považská Teplá bude vybudovaná nová zastávka Považská Teplá a nové automatické hradlo Manín. Prirážka k cestovným časom 3 min.
13
Plánované výluky v GVD 2018/2019 a 2019/2020 trvajúce dlhšie ako 3 mesiace
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa – Púchov – Považská Teplá, úsek Púchov – Považská Bystrica Od do je plánované vybudovanie Výh Milochov v úrovni dnešnej zastávky Milochov; Od do dvojkoľajná prevádzka v úseku Púchov – Výh Milochov a jednokoľajná prevádzka v úseku Výh Milochov – Považská Bystrica po 1. traťovej koľaji. Oba úseky budú automatickými hradlami rozdelené na dva priestorové oddiely. Prirážka k cestovným časom 6 min.
14
Plánované výluky v GVD 2018/2019 a 2019/2020 trvajúce dlhšie ako 3 mesiace
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa – Púchov – Považská Teplá, úsek Púchov – Považská Bystrica Od do je plánovaná jednokoľajná prevádzka v medzistaničnom úseku Púchov – Považská Bystrica, čiastočne po novej 2. traťovej koľaji z Púchova cez tunel Diel a vodnú nádrž Nosice a následne po starej 2. traťovej koľaji od vodnej nádrže Nosice do Považskej Bystrice. Prirážka k cestovným časom 6 min.
15
Plánované výluky v GVD 2018/2019 a 2019/2020 trvajúce dlhšie ako 3 mesiace
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry mimo, 1. etapa Poprad-Tatry – Lučivná. V súčasnosti prebieha výberové konanie na zhotoviteľa stavby. V GVD 2018/2019 sú v medzista- ničnom úseku Poprad-Tatry – Svit zapracované prirážky k cestovným časom 6 min.
16
Plánované výluky v GVD 2018/2019 a 2019/2020 trvajúce dlhšie ako 3 mesiace
ŽSR, Modernizácia železničnej trate v dvoch úsekoch štátna hranica CZ/SK – Devínska Nová Ves, úsek Devínska nová Ves mimo – Malacky a Kúty mimo štátna hranica SK/CZ. V súčasnosti prebieha výberové konanie na zhotoviteľa stavby.
17
ZĽAVY z používania ŽI rok 2019
Od do odvolania sú v platnosti znížené úhrady za použitie ŽI v nákladnej doprave, Od do odvolania sú v platnosti znížené úhrady za použitie ŽI v osobnej doprave, Konkrétne podmienky ako aj výšky znížených úhrad sú zverejnené na stránkach ŽSR v časti Dopravcovia / Infraštruktúra / Cena za dopravnú cestu cestu/ Celková výška znížených úhrad v roku 2018 (do ) dosiahla sumu EUR; Celková disponibilná čiastka pre ND v roku 2019 je EUR a v OD je ;
18
Zriadenie opravových koľají vo vybratých ŽST
Podmienky na vyčlenenie týchto staničných koľají, sú nasledovné: nesmie ísť o dopravnú koľaj; koľaj nesmie byť pod trakčným vedením; koľaj musí byť zabezpečená proti ujdeniu vozidla; ku koľaji musí byť zabezpečený bezproblémový prístup aspoň z jednej strany po spevnenej ploche; pri koľaji by malo byť umožnené nasadenie mechanizmov (navijaky, žeriavy a pod.); podľa možností by malo ísť o dopravne s dostatočnou kapacitou staničných koľají (napr. vlakotvorné, zriaďovacie stanice); Železničné podniky musia pre túto činnosť spĺňať podmienky BOZP (predpisy ŽSR Z2, Z3, posúdenie rizík, spôsobilosti a pod.), odpadového hospodárstva (zákon 79/2015 Z. z. a súvisiace právne predpisy a vyhlášky), vodné hospodárstvo (zákon 364/2004, vyhláška 200/2018) a pod.
19
Zriadenie opravových koľají vo vybratých ŽST
Označenie miesta OR Koľaj č. Užitočná dĺžka Čierna nad Tisou Košice 15 330 Brezno Zvolen 8 554 208 70 Červená Skala 4 542 Plaveč 10 498 Gašparovo 203 Plešivec 13 146 Hajnáčka 5a 170 Spišská Nová Ves 36 92 Heľpa 551 Veľké Kapušany 3 600 Hnúšťa 5 148 Bratislava Lamač Trnava 344 Jesenské 320 Cífer 290 Kriváň 631 Leopoldov 11a, 9c, 42 154, 374, 367 Lenartovce 355 Pezinok 6 458 Levice 9 323 Piešťany 5, 7, 10 86, 148, 148 Podbrezová 501 Šenkvice 298 Polomka 496 Štúrovo 7 214 Rimavská Sobota 430 Veľké Kostoľany 422 Stožok Liptovský Hrádok Žilina 352 Tornaľa 446 Žilina-Teplička 653 333 Vígľaš 420
20
Odstavené vozidlá Sumár USZ4 január - apríl (do 22.4. 2019) január
január február marec apríl spolu Vypočítaná celková suma za SOK 21 963 14 081 16 151 17 743 69 938 Z toho suma za SOK v prípade, ak je odlišný dopravca, ktorý ŽKV doviezol a ktorý ho následne odviezol 139 132 173 110 555 % pomer účtovanej sumy keď sa mení dopravca voči celkovej vybratej sume 0,63% 0,94% 1,07% 0,62% 0,79%
21
Odstavené vozidlá Porovnanie sumár tržieb z poplatku za použitie ŽI a USZ4 január február marec Poplatok za použitie ŽI Tržby za USZ4 21 963 14 081 16 151 % pomer USZ4 z poplatku za použitie ŽI 0,333% 0,231% 0,244% % pomer USZ4 ak je rozdielny dopravca na príchode a odchode ŽKV voči celkovému poplatku za použitie ŽI 0,002% 0,003%
22
Prístupy do PIS Užívatelia IS PIS Počet % podiel Nikdy neprihlásení:
407 38% Naposledy prihlásení v období : 192 18% Naposledy prihlásení v roku 2018: 149 14% Prihlásení v roku 2019: 332 31% spolu 1080 100%
23
V roku 2019 ešte pre vás pripravujeme
elektronizácia pomôcok GVD nové prideľovanie kapacity v zmysle zákona č. 55/2019, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, účinného od nasadenie web služby v rámci služby odstavných koľají pre komunikáciu medzi IS PIS ŽSR a IS dopravcov úpravy (rozšírenia) funkcionalít APL Odstavené vozidlá novú online mapu obmedzení infraštruktúry
24
Ďakujeme Vám za pozornosť!
Odbor dopravy GR ŽSR
Podobné prezentácie
© 2024 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.